Witam, mam w autku reduktor KME TWIN TUR, zainstalowany przy kompresorze zawieszenia. Pompa oraz termostat zmienione rok temu razem z rozrządem. Woda wpięta w nagrzewnicę równolegle zaraz za silnikiem. Autko przy temperaturach około 0 stopni nagrzewa reduktor ale po przejściu na lpg temperatura spada i przełącza spowrotem na lpg. Myślałem że to wina wpięcia więc przepiąłem się do zbiorniczka oraz w przewód który idzie do chłodniczki oleju. Efekt jest taki że teraz nie mogę kompletnie nagrzać reduktora. Temperatura dochodzi do 20, ale po przełaczeniu na lpg za chwilę spada. Zauważyłem ręką ż nawet po przejechaniu 30km temperatura węży jest letnia, tym od chłodniczki oleju również. Auto na zegarze i na obd nagrzewa się szybko i trzyma 90. Czy ktoś miał podobny problem ? Co jeszcze powinienem zdiagnozować. Obawiam sie że problem może być w instalacji.
: 14 gru 2018, 20:09
autor: mario1278
Odpowietrzona instalacja wodna ? bo mam wrażenie sądząc po twoim opisie że nie ,po drugie lepsze wpięcie jest w pierwszej wersji.
: 14 gru 2018, 20:59
autor: Marcin2013
A ogrzewanie jest ok.
: 14 gru 2018, 21:19
autor: FOSS
Źle wpięte.
Ja reduktor mam wysoko na podszybiu i nie mam problemów z jazdą na LPG a ma tak założone już kilka lat.
Problem z dogrzaniem reduktora
: 14 gru 2018, 22:50
autor: pikwas
FOSS
jak masz wpięty w wodę ?
Re: Problem z dogrzaniem reduktora
: 15 gru 2018, 00:11
autor: FOSS
pikwas pisze:FOSS
jak masz wpięty w wodę ?
Reduktor, aktualnie KME Twin, wpięty równolegle do układu ogrzewania.
Dokładniej rzecz ujmując zamontowany jest na podszybiu po prawej stronie i wpięty tam na podszybiu do dwóch głównych węży wodnych, równolegle do elektrozaworów i pompy obiegowej.
I chociaż sporo osób twierdzi, że to za wysoko i niezgodnie ze sztuką to mam tak zamontowane od 8 lat i nie mam problemu ani z dogrzaniem reduktora ani z ogrzewaniem wnętrza auta.
: 15 gru 2018, 23:31
autor: pikwas
Przeniosłem dziś reduktor na podszybie. Grzeje się dużo szybciej, temp rośnie od 60stopni, ale zaraz po ruszeniu spada do 7, za chwile rośnie następnie znowu spada. Niby w środku jest ciepło ale raczej nie gorąco, wskazówka niby na 90 sztywno ale ktoś pisał by tym się nie sugerować. Czy to może być jednak termostat ? Włożyłem najdroższy jaki był w sklepie ze świadomością że trzeba do ego rozbierać cały przód. Jak sprawdzić czy to wina temrostatu ? Nie chciałbym rozbierać przodu na darmo
EDIT:
Dziś sprawdziłem i okazało sie że termostat jest raczej sprawny, obserwowałem temperature silnika po ODB i rosła ładnie równo do 90stopni, chłodnica cały czas była zimna, weże też. Temperatura reduktora ładnie rosła do 50 stopni, ale w momencie ruszenia samochodem spadała do 10stopni. Po przełączeniu na benzynę temperatura reduktora znów rośnie lecz po ponownym przełączeniu na gaz spada. Reduktor ? Po około 15 minutach sytuacja się uspokaja i reduktor osiąga stałe 40stopni
: 16 gru 2018, 15:53
autor: mario1278
Może będę przynudzał ale dobrze odpowietrzyłeś układ chłodzenia ,wygląda na to że coś tam dolatuje ale razem z powietrzem .
: 16 gru 2018, 17:00
autor: CINEK
FOSS pisze:I chociaż sporo osób twierdzi, że to za wysoko i niezgodnie ze sztuką to mam tak zamontowane od 8 lat i nie mam problemu ani z dogrzaniem reduktora ani z ogrzewaniem wnętrza auta.
dokładnie mam tak samo i potwierdzam, że mój TWIN grzeje się szybko nawe przy minusowych temperaturach.
u Ciebe wygląda na nieodpowietrzony układ
Problem z dogrzaniem reduktora
: 16 gru 2018, 17:21
autor: pikwas
Bardzo proszę Was o właściwa procedurę odpowietrzenia układu.
: 17 gru 2018, 07:54
autor: Marcin2013
U góry w podszybiu masz dwa odpowietrzniki, dkręcałeś ??
: 17 gru 2018, 11:28
autor: pikwas
Odkręcałem jeden, na wolnych obrotach płyn pojawia się regularnie co kilka sekund.
: 17 gru 2018, 14:00
autor: mario1278
Podczas odpowietrzania musi być włączone ogrzewanie i wentylator tak na 50% z odpowietrzników musi wypływać płyn bez przerwy bez bąbelków i samochód musi być nagrzany
Problem z dogrzaniem reduktora
: 18 gru 2018, 19:53
autor: pikwas
Niestety ale u mnie nie ma wyraźnego strumienia po odkręceniu odpowietrznika. Na tym bliżej filtra kabinowego faktycznie widoczny jest ciągły lecz mały strumień, natomiast w po odkręceniu drugiego odpowietrznika strumień pojawia się rzadko. Pompkę obiegową słychać po zgazszeniu auta, pod ręką czuć że pracuje - pytanie tylko czy ta pompka może stracić wydajność ? Nie wiem już co jest grane.
: 31 sty 2019, 19:17
autor: dzinksgarage
Masz webasto? U mnie z webasto są dwa podłączenia, działa idealnie zimą albo latem. Pozostaje założenie pompki obiegowej do parownika..