Strona 1 z 1

[D3 04 4.0TDI ] Uszkodzona pompa wody

: 07 cze 2019, 09:11
autor: BorówkaA8D3
Witam , podejmował ktoś się z was wymiany pompy wody ? Przydały by się jakieś wskazówki jak najszybciej się do niej dostać żeby nie rozbierać pół auta . Z góry dziekuje

: 07 cze 2019, 10:42
autor: drago_o
Trzeba rozebrać pół auta :)

Ogólnie bez zdjęcia przodu, chłodnic i rur dolotu oraz większości rur chłodzenia nie wymienisz pompy. Dodatkowo od razu wymień ten trzpień napędzający. A jeszcze bardziej dodatkowo, to powiem Ci, że najczęściej winna jest pompa oleju i w niej wyrabia się gniazdo na ten napędowy sześciokąt co idzie do pompy wody.

O mniej więcej tak trzeba rozebrać :)
Obrazek

: 07 cze 2019, 22:09
autor: Dżordż
Toś mu kurna doradził <brawo>

: 07 cze 2019, 22:21
autor: BorówkaA8D3
Dzięki kolego za chęci ale wiem ze do pompy można się dostać bez rozbierania przodu . 2 lata temu miałem ten sam objaw to mechanik coś wykminil z tym imbusem . Teraz mam trochę czasu wiec może sam bym to ogarnoł . Tylko obawiam się ze tym razem całkowicie się mogło gniazdo w pompie olejowej wyrobić .

: 08 cze 2019, 23:42
autor: drago_o
Robiłem to dwa razy. Sam własnymi rękoma. Jedna ze śrub jest schowana za rurą gumową wody, którą aby zdemontować trzeba tą metalową rurę z bloku wyjąć(co nad kołem pasowym). Bez demontażu przodu to mógł wymienić termostat co i tak wymaga sprawnych palców i dość małych dłoni ;)

: 10 cze 2019, 00:25
autor: FOSS
drago_o pisze:Robiłem to dwa razy. Sam własnymi rękoma. Jedna ze śrub jest schowana za rurą gumową wody, którą aby zdemontować trzeba tą metalową rurę z bloku wyjąć(co nad kołem pasowym). Bez demontażu przodu to mógł wymienić termostat co i tak wymaga sprawnych palców i dość małych dłoni ;)
Tak jak mówisz Karol.
Dokładnie ten temat właśnie przerabiamy w D4 4.2tdi
Tu również jedna śruba jest schowana i nie ma szans na jej wykręcenie bez rozebrania przodu, rur wodnych i kilku innych rzeczy :/

Obrazek

: 16 paź 2020, 17:46
autor: KowalskyBTR
Panowie, pytanie. Co było powodem wymiany pompy? Nie ukrywam, że próbuję ustalić duże ubytki płynu 5l/30min pracy silnika, wszystko ucieka do oleju. Sprawdzona głowica i chłodnica oleju. <bezradny> Dla spokoju psychicznego wyciągnąłem pompę wody. Po zatkaniu wszystkich otworów i wpuszczenia powietrza okazała się, że gniazdo trzpienia w pompie wysuwa się i chowa (w zależności od ciśnienia). Po obróceniu gniazda, ruszeniu nim (góra-dół) - od razu powietrze ucieka oringiem przy trzpieniu. Nie wiem czy grzebać dalej, czy szukać przyczyny tej awarii. Silnik nalatane ma 400 tys.(BTR) pompa nigdy nie była zmieniana. Rzeczywiście może być to wina wyrobionego trzpienia w pompie oleju? Po wyjęciu pompy trzpień został w środku.