Strona 1 z 1

[D3 03 4.2MPI ] Termostat i pompa wody

: 29 paź 2010, 14:55
autor: samad
czy ktoś wymieniał termostat w [ D3 4,2 pb 2003]- jak to zrobić
rośnie temperatura nawet do 120--- ale po przejechniu dobrych 15-20 km
przy załączniu ogrzewania na [HI] -spada do 90st- przewód wodny do chłodnicy chłodny-jakby nie było dużego obiegu
czy ogżewanie wewnętrzne ma własną pompę elektryczną
zastanawiam się czy może pompa szwankuje (po nagżaniu silnika -wirnik na pompie jest luźny) czy np termostat zamyka duży obieg --bo podczas nagżewania wydaje sie że wąz chłodnicy jest cieplejszy niż po nagżaniu -


Poprawiłem tytuł Twojego wątku - w przyszłości zwróć uwagę na poprawne używanie tagów.
FOSS.

: 29 paź 2010, 19:49
autor: daro72
Prawdopodobnie masz walnięty termostat i nie otwiera całkiem dużego obiegu. Wymiana termostatu przebiega tak samo jak w D2. Bo silnik jest tej samej konstrukcji.
Tak ogrzewanie ma właśnie dodatkową pompę elektryczną. Wymusza ona obieg płynu w nagrzewnicach.

: 29 paź 2010, 22:43
autor: samad
tak podejżewam
silnik [D3] jest rozwinięciem konstrukcji [D2]
wymieniałem rozrząd i nie zaóważyłem w tym miejscu termostatu
czy aby napewno jest w tym samym miejscu czy z tyłu po stronie pasażera tak jak wychodzi
przewód wodny

: 30 paź 2010, 02:10
autor: dice111
W linku pdf wszystko Ci rozjaśni: http://ul.to/3a73v5

: 30 paź 2010, 08:02
autor: FOSS
samad pisze:wymieniałem rozrząd i nie zaóważyłem w tym miejscu termostatu
czy aby napewno jest w tym samym miejscu czy z tyłu po stronie pasażera tak jak wychodzi przewód wodny
Bo pewnie jest za pompą wody...
dlatego (aby uniknąć takich kłopotów jak u Ciebie i podwójnej roboty) przy wymianie rozrządu warto zmienić pompę wody i właśnie termostat ;-)

U mnie jakiś czas temu zatarł się kompresor od kllimy...
ponieważ do wymiany kompresora i przepłukania układu klimatyzacji trzeba było rozbierać przód więc zrobiłem od razu rozrząd (wg. przebiegu i tak niewiele czasu mi na niego zostało)... więc zmieniałem wszytko co było można aby drugi raz tego nie rozbierać...
nowy kompresor + inne graty od klimy, pasek rozrządu, pompę wody, termostat, wszystkie możliwe rolki rozrządu, napinacz, pasek wielorowkowy + wszystkie możliwe rolki po których jeździ.
Mam nadzieję że po takiej robocie za mojej kadencji przodu już nie będzie trzeba rozbierać ;-)

: 07 lis 2010, 12:31
autor: samad
dice 111 - dzięki za link-pomogło
zazwyczaj termostat nie domyka ,lub nie otwiera do końca ,a tu poprostu umarł w pozycjii zamkniętej ----------

: 27 lis 2015, 20:47
autor: riki76
Pytanko odnośnie wymiany termostatu w D3 rok prod. 2003 BFM. Można wymienić bez grzebania w rozrządzie? Zauważyłem dzisiaj że jak jadę w trasie temperatura spada tak do ok.70 stopni patrząc po wskaźniku a jak wjadę w miasto i jadę wolno to temperatura normal 90.

: 27 lis 2015, 20:56
autor: pebo
FOSS pisze:(...)U mnie jakiś czas temu zatarł się kompresor od kllimy...(...)
nowy kompresor (...)
Damianie, to może masz zbędne koło pasowe do kompresora klimy (samo koło, może być bez wybieraka). Ja poszukuję własnie takiego koła, numer to 4E0 260 810.

: 27 lis 2015, 22:25
autor: FOSS
riki76 pisze:Pytanko odnośnie wymiany termostatu w D3 rok prod. 2003 BFM. Można wymienić bez grzebania w rozrządzie? Zauważyłem dzisiaj że jak jadę w trasie temperatura spada tak do ok.70 stopni patrząc po wskaźniku a jak wjadę w miasto i jadę wolno to temperatura normal 90.
Bez ruszania paska rozrządu to niewykonalne bo termostat jest bezpośrednio pod nim.
Można próbować tak aby nie rozpinać wszystkiego i nie przechodzić przez całą procedurę ustawiania rozrządu ale daj to komuś kto wie jak takie rzeczy się robi.
Natomiast rozpięcie przodu to rzecz praktycznie nieunikniona aby zrobić to poprawnie.
pebo pisze:
FOSS pisze:(...)U mnie jakiś czas temu zatarł się kompresor od kllimy...(...)
nowy kompresor (...)
Damianie, to może masz zbędne koło pasowe do kompresora klimy (samo koło, może być bez wybieraka). Ja poszukuję własnie takiego koła, numer to 4E0 260 810.
Panie kolego, apropos cytowanego przez ciebie posta to pisałem to w 2010 roku u dotyczył mojej Ex S8D2 :)

Niestety, samego koła pasowego od kompresora klimy nie posiadam <bezradny>

: 28 lis 2015, 05:30
autor: riki76
No to pięknie..... D2 przewyższa prostotą

: 28 lis 2015, 19:51
autor: FOSS
riki76 pisze:No to pięknie..... D2 przewyższa prostotą
D2 ale chyba przed-lift.... bo w po-lifcie 3.7/4.2 w zakresie termostat, pompa wody kontra pasek rozrządu to jest prawie że identyczna konstrukcja co w D3 3.7/4.2 ;)

: 28 lis 2015, 22:17
autor: riki76
Dokładnie, pre-lift.... Prostota konstrukcji, później zaczęli wymyślać żeby utrudnić życie.

: 28 lis 2015, 23:03
autor: Gość
Ale na zachęte dodali mocy :D

: 19 gru 2015, 12:27
autor: riki76
Termostat wymieniony :) wskazówka stoi na 90 :)