Strona 1 z 1

[D3 04 4.2MPI/LPG ] Wylot powietrza z kabiny

: 25 gru 2020, 21:22
autor: IchiOne
Koledzy.
Mam problem z powietrzem nadmuchiwanym do kabiny... wydaje mi się, że nie znajduje ujścia. Efektem są gwizdy na uszczelkach szyb przy włączonym nadmuchu i podczas deszczu widoczne na zewnątrz unoszenie się kropel w górę... nie wspomnę już, jak irytujące jest gwizdanie. Dodatkowo wiecznie zaparowane wnętrze no i przy zamykaniu drzwi ciśnienie wewnątrz wypycha je... normalnie powinny działać klapy odprowadzające powietrze, czy jego nadmiar a moje auto zachowuje się tak, jakby takich nie miało. Gdzie szukać przyczyny? Gdzie ewentualnie powinny być ulokowane takie wywietrzniki? Tak samo długo zauważam też, że odparowywanie szyb trwa potwornie długo a czasem to nawet jakby jeszcze bardziej pasowały przez pierwsze kilka minut a potem dobre 10 minut usuwa parę z przedniej szyby pomimo sprawnej klimy.

: 26 gru 2020, 01:30
autor: dice111
Pewnie masz zamknie te/zablokowane klapy wewnętrznego obiegu (tzw obieg zamknięty).
Podłącz VCDS, lub ODIS i zrób ich test. Opis na forum jak i na YT.

: 26 gru 2020, 12:02
autor: Piterek
Myślę, że ten problem będzie rozwiązany jak wciśniesz SETUP przy pokrętle ustawiania temperatury. Następnie tym samym pokretłem ustaw przewietrzanie na WŁ u mnie pomogło. Objaw miałem taki że w ustawieniu Auto przy wysokich obrotach z nawiewników mocno gwizdało. Pomagało jak odrobinę uchylałem szyber, jednak w zimie czy opadach deszczu to lipa

: 27 gru 2020, 16:59
autor: IchiOne
Dziękuję za odpowiedzi.

Sprawa komplikuje się o tyle, że w vcds w blokach pomiarowych w grupie 001 nie podświetla się "switch to basics" i testu poprawnie wykonać nie mogę.

Czy klawisz "Nastawy podstawowe" daje ten sam efekt? Ten nie zwrócił żadnego błędu, natomiast efektu żadnego też nie dał.

Co do opcji "przewietrzanie" to takowej nie ma u mnie <bezradny>

Co organoleptycznie ustaliłem, to to, że klapa obiegu zamkniętego pod filtrem działa bez zarzutu... zapewne chodzi o klapę spiętrzania powietrza... czy się mylę?

: 27 gru 2020, 21:29
autor: Konrad123
A czy pi wciśnięciu klawisza setup masz włączona auto cyrkulację powietrza? U mnie czasami się wyłącza sama.

: 01 sty 2021, 19:38
autor: IchiOne
Tak... auto cyrkulacja aktywna. Klimatronik nie zwraca żadnych błędów... Przestaje gwizdać jak włączy się zamknięty obieg, ale to oczywiste skoro z zewnątrz nie dociera świeże powietrze. Ciągle jednak zastanawia mnie, jak powietrze opuszcza pojazd bo przecież nie przez nadmuch.

: 05 sty 2021, 10:45
autor: maciu
jakby kabina była szczelna miałbyś problem z zamknięciem drzwi ;)

z tyłu zawsze sa jednokierunkowe wywiewy - w D3 pod zderzakiem po bokach - widać
je jak się zajrzy np koło nawigacji - numer 4E0 819 181 A siedzi w dziurze pod lampą

jednokierunkowe - to ważne bo jak lamelki wygięte, pospadane to może smierdzieć
własnymi spalinami w kabinie

: 05 sty 2021, 12:16
autor: IchiOne
I to chyba jest odpowiedż na nurtujące mnie pytanie. Otóż, jak napisałem na początku, przy zamykaniu drzwi natłok powietrza odpycha je, co właśnie świadczy o szczelnej kabinie.

: 05 sty 2021, 12:26
autor: maciu
no to masz tam grubo zabite te lamelki normalnie się ruszają przy najlżejszym podmuchu

polecam jednak kupić nowe z ASO bo sie narobisz z wymianą z potem sie okaże że posmiarduje spalinami, używane często mają już powyginane, nie trzymają szczelności

: 05 sty 2021, 14:11
autor: IchiOne
auto miało wgniotkę parkingową właśnie w tym obszarze i od wewnątrz była naprawiana... sądzę, że to są właśnie następstwa po czasie.
Dziękuję wszystkim.