Strona 1 z 1

[D3 02 3.7MPI/LPG ] uszkodzona opornica dmuchawy

: 20 sty 2021, 13:59
autor: jacek66
Panowie użytkownicy a8 d3 mam takie pytanie czy któryś z was bawił się może z podmianą opornicy rezystora z innego modelu np a6,a4 q5 z przerobieniem wtyczek i podłączeniem zasilania i sterowania tak żeby to wszystko hulało problem taki że mam do wymiany opornice a oryginał jest drogi a używka ciężko do dostania a innych modeli audi używki bardzo tanie co warto by było się pokusić na taką podmianę .
Proszę o podpowiedzi i ewentualne wskazówki jak by to ogarnąć .

[ Dodano: 2021-01-20, 13:59 ]
no i co nikt nie próbował takiej podmiany czy nie chcecie powiedzieć jak to zrobić myślałem o opornicy z modelu a6 c6 praktycznie climatronik to samo co a8 d3 klima dwie strefy bez solara ja się pokuszę z taką podmianą na wiosnę na razie zbieram informację szukam podłączenia schematu opornicy z a8 i a6 który przewód od czego jest w kostkach

: 20 sty 2021, 14:17
autor: marekp750
to nie jest opornica... układ nie zmienia napięcia przez podłączanie oporów...

Jest to zasilacz, który zasila V2 częstotliwościowo, czyli zmienia częstotliwość prądu.

: 20 sty 2021, 14:44
autor: drago_o
marekp750 pisze:Jest to zasilacz, który zasila V2 częstotliwościowo, czyli zmienia częstotliwość prądu.
Jeśli już to falownik :)

: 20 sty 2021, 15:06
autor: marekp750
Falownik zmienia prąd stały na zmienny.
Dmuchawa V2 działa na prąd stały... więc to nie jest falownik.

Tak jak napisałem, układ ten podaje napięcie +12V z różnymi częstotliwościami (wypełnienie sygnału) przez co uzyskujemy efekt zmiany prędkości obrotowej dmuchawy V2.

: 21 sty 2021, 06:23
autor: drago_o
marekp750 pisze:Tak jak napisałem, układ ten podaje napięcie +12V z różnymi częstotliwościami (wypełnienie sygnału) przez co uzyskujemy efekt zmiany prędkości obrotowej dmuchawy V2.
No to nie jest to zmiana częstotliwości tylko wypełnienia. Wtedy to regulator PWM. Regulowanie długości sygnału w okresie.

: 06 mar 2021, 06:23
autor: denveco
Nawiasem mówiąc ta opornica, falownik, zasilacz jak zwał tak zwał był powodem pożaru w mojej A8 D3. Na szczęście w porę zobaczyłem, że coś dymi mi się z pod maski z pod pokrywy filtra kabinowego i w porę udało się zareagować. Do dnia dzisiejszego nie wiem co było powodem "zapruszenia ognia". Finalnie cała naprawa wszystkiego wyniosła mnie 1700zł (w tym nowa oryginalna "opornica" 600zł...)

: 08 mar 2021, 17:58
autor: FOSS
denveco pisze:Nawiasem mówiąc ta opornica, falownik, zasilacz jak zwał tak zwał był powodem pożaru w mojej A8 D3. Na szczęście w porę zobaczyłem, że coś dymi mi się z pod maski z pod pokrywy filtra kabinowego i w porę udało się zareagować.
To miałeś dużo szczęścia.
Miałem takiego pacjenta z identyczną chyba jak u ciebie sytuacją.
Tutaj, szczęściem w nieszczęściu, straż pożarna stanęła na wysokości zadania, ale mogło spłonąć całe auto.

Obrazek