Strona 1 z 1

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Wyrzuca płyn chłodniczy przez korek

: 21 lis 2021, 22:18
autor: matt_catt
Mam pewien problem. Od kilku tygodni borykam się z problemem układu chłodzenia. Mianowicie co 3 dni z samego rana musze dolewać płyn chłodniczy do zbiorniczka bo jest poniżej minimum. Zauważyłem, że płyn ubywa tylko jak samochód jeździ bo ostatnio stał 10 dni i nie ubyło ani kapki. Stawiam, że płyn wyrzuca górą przez korek podczas jazdy. I kiedy ostygnie to z rana jest poniżej minimium. Auto nie dymi, pod korkiem oleju spokój. Płyn w zbiorniczku też syfu nie ma, miałem wymieniany zbiorniczek (bez korka) i płukany układ, zalany nowym płynem.

Jakieś podpowiedzi?

Re: Wyrzuca płyn chłodniczy przez korek

: 21 lis 2021, 23:50
autor: dice111
matt_catt pisze:Stawiam, że płyn wyrzuca górą przez korek podczas jazdy.
Skąd ta pewność ?
matt_catt pisze:Jakieś podpowiedzi?
Stawiałbym bardziej na wyciek.

: 24 lis 2021, 23:03
autor: szeryfisch
Proponuje zajrzec pod auto i szukac od spodu. Masz LPG to musisz przejrzec parownik i gaziarskie trojniki bo pewnie ciekną.

Re: Wyrzuca płyn chłodniczy przez korek

: 25 lis 2021, 19:37
autor: matt_catt
dice111 pisze:
matt_catt pisze:Stawiam, że płyn wyrzuca górą przez korek podczas jazdy.
Skąd ta pewność ?
matt_catt pisze:Jakieś podpowiedzi?
Stawiałbym bardziej na wyciek.
Tak sądze bo kiedy jest dużo poniżej minimum i nie doleje nic, to po przejechaniu 100metrów może znika kontrola więc domniemam, że ciśnienie wywala do góry płyn. Ale poprawcie mnie jeśli nie mam racji.

Re: Wyrzuca płyn chłodniczy przez korek

: 25 lis 2021, 19:37
autor: matt_catt
dice111 pisze:
matt_catt pisze:Stawiam, że płyn wyrzuca górą przez korek podczas jazdy.
Skąd ta pewność ?
matt_catt pisze:Jakieś podpowiedzi?
Stawiałbym bardziej na wyciek.
Tak sądze bo kiedy jest dużo poniżej minimum i nie doleje nic, to po przejechaniu 100metrów może znika kontrola więc domniemam, że ciśnienie wywala do góry płyn. Ale poprawcie mnie jeśli nie mam racji.

: 25 lis 2021, 21:25
autor: szeryfisch
nie masz racji. Zbyt niski poziom płynu objawi sie kontrolką, po rozgrzaniu wzrosnie jego objetosc zgodnie z prawami fizyki i tym sposobem poziom rownież i to wystarczy do wylaczenia kontrolki na desce. Oczywiscie brak plynu musi byc niewielki.

: 25 lis 2021, 23:40
autor: 123mielony
Ja miałem delikatnie pęknięty kruciec i to tak od spodu że nie było widać płynu, gorący płyn szybko odparowywał i nie było widać gdzie leci.Ale u Ciebie to chyba bym zaczął od wymiany korka.

: 27 lis 2021, 22:40
autor: Konrad123
Sprawdz korek, najlepiej wymień na nowy, w żadnym wypadku na inny używany. Możesz tez zrobić test na obecność spalin w układzie chłodzenia, u mnie z początku tez nie dymił. Stan oleju może się zgadzać nawet jeśli coś z układem chłodzenia jest nie tak. Kolejna rzecz to wszystkie węże, łączenia węży. Najprościej chyba będzie zrobić dwie pierwsze rzeczy, łączny koszt nie powinien przekroczyć 100zł

: 28 lis 2021, 09:55
autor: matt_catt
Kupiłem korek w aso nowy, wymieniłem. Niestety nie pomogło. Testu na obecność spalin jeszcze nie robiłem. Ale dzisiaj Sobie sprawdzałem ogólnie tą sytuację to po dodaniu gazu tak na 3 tys obrotów to zaczyna kapać z lewej strony przy lewym kole.

: 30 maja 2022, 05:22
autor: Kojack
matt_catt pisze:Kupiłem korek w aso nowy, wymieniłem. Niestety nie pomogło. Testu na obecność spalin jeszcze nie robiłem. Ale dzisiaj Sobie sprawdzałem ogólnie tą sytuację to po dodaniu gazu tak na 3 tys obrotów to zaczyna kapać z lewej strony przy lewym kole.
Witaj, mam podobnie. Czy mozesz powiedziec jaki miales problem i co musiales zrobic zeby go naprawic?