Cześć,
Czy ma ktoś dostęp do nagrzewnic do D3? Chodzi oczywiście o sprawne (drożne), lub ewentualnie nowe w dobrych pieniądzach. Niestety moje po czyszczeniu znowu zaczynają niedomagać (lewa wykazuje już oznaki przytkania).
Pozdrawiam
: 27 gru 2021, 14:20
autor: maciu
Swoją drogą skąd się bierze ten syf... kamień? no ale skąd?
: 27 gru 2021, 14:28
autor: zabawiking
maciu pisze:Swoją drogą skąd się bierze ten syf... kamień? no ale skąd?
Mnie się wydaje, że to jest efekt przekombinowanego układu ogrzewania. W klasycznych wozach nie ma tych śmiesznych zaworów, które zamykają dopływ płynu do nagrzewnic i płyn cały czas krąży - czy to w lecie czy w zimie. Tutaj w lecie obiegu nie ma i płyn stoi (razem z syfem którego nie brakuje w autach z przebiegami 400k+). Dodatkowo jak się przyglądam tym nagrzewnicom to tak jakby te kanały wodne były węższe niż w "klasycznych" autach.
Tak czy siak ostre płukanie (po demontażu oczywiście) kwaskiem, octem, wodą pod ciśnieniem powoduje wypłukanie kamienia, ale jak widać działa to tylko na chwilę (u mnie 2 lata wytrzymało). Grzeje, ale jak się da na maksa nawiew to lewa nagrzewnica daje ledwo 43st, a prawa 56st, w dodatku lewa grzeje nierównomiernie
: 01 sty 2022, 10:25
autor: robrob
mam podobnie 2 lata po płukani grzały ok, teraz ledwie co letnie leci
: 02 sty 2022, 17:07
autor: Marcin2013
maciu pisze:Swoją drogą skąd się bierze ten syf... kamień? no ale skąd?
Ten syf to jest korozja tych czarnych metalowych rur w układzie chłodzenia, po prostu korodują od wewnątrz i drobinki tej korozji zbierają się w nagrzewnicach, u mnie kiedyś całkowicie zardzewiała wewnątrz rurka na dole chłodnicy i cały syf poleciał do zbiorniczka, natomiast z rury łączącej dwie głowice (krótki obieg) wszystko ląduje w nagrzewnicach.
: 03 sty 2022, 16:46
autor: maciu
czy przy jezdzeniu na odpowiednim płynie takie rzeczy nie powinny sie zdarzać?
to co pokazujesz w zbiorniczku to jakas masakra
: 04 sty 2022, 09:04
autor: Marcin2013
Stało się to jakoś tak nagle (często zaglądam pod maskę) oczywiście wszyscy twierdzili że silnik do wymiany bo spaliny idą do układu chłodzenia, i jakoś całkiem przypadkiem zobaczyłem że to metal, włożyłem magnez do zbiorniczka, pomyślałem że od alternatora ponieważ woda przepływa przez niego i właśnie wtedy jak chciałem się dobrać do altka w pierwszej kolejności odłączyłem tą rurkę na dole chłodnicy i wszystko było jasne, zamieniłem ją na aluminiową Co do płynu cały czas leję G12.
: 04 sty 2022, 10:55
autor: zabawiking
Wymiana tylnej rury na inną nie wiele pewnie pomoże. Do tego roboty na cały dzień. Chyba najlepszym sposobem jest montaż czegoś takiego w dolocie do zaworów ogrzewania i czyszczenie co jakiś czas
Ponawiam pytanie czy są jakieś zamienniki tych nieszczęsnych nagrzewnic
: 12 sty 2022, 13:24
autor: zabawiking
Kupiłem od Phaetona - wyglądają jak nowe, czyszczenie kwaskiem nie ujawniło żadnych złogów, więc polecam szukać takich własnie.
Zamienników brak
: 12 sty 2022, 21:17
autor: Grzegorz123
Fakt zamiennik nie istnieje ,dzwoniłem do serwisu 1600 sztuka ale brak nawet na zamówienie tzn czarna dupa co robić co robic...😥
: 13 sty 2022, 06:16
autor: drago_o
Grzegorz123 pisze:Fakt zamiennik nie istnieje ,dzwoniłem do serwisu 1600 sztuka ale brak nawet na zamówienie tzn czarna dupa co robić co robic...😥