Strona 1 z 2

[D3 05 W12 ] Długo sie nagrzewa

: 29 paź 2012, 10:03
autor: B@rt
Witam kolegów i koleżanki,

Auto posiadam od tygodnia i jak dotad nie ma z nim zadnyh problemow (narazie ;)) Sprawuje sie pieknie. Jednak wczoraj, gdy temperatura osiagnela minusowe wartosci zauwazylem ze dosc dlugo sie nagrzewalo. Przez 20 km - zaznaczam, ze bardzo delikatnej jazdy ok 90 km/h, obroty ok 1,2-1,5t tys- za miastem silnik nie osiagnal 90 st. I teraz sie zastanawiam czy w przypadku tak duzego motoru nagrzewanie trwa dłuzej? Generalnie do tej pory, przy wyzszych temperaturach zewnetrzynych lapal w moment 90 st i ladnie trzymal. Czy mam zaczac drazyc temat? :diabel:

: 29 paź 2012, 10:32
autor: and808
wiesz zupelnie sie nie znam na tych termostatach, chlodnicach itp itd, jednak wg mnie na pewno cos jest nie tak.

nigdy nie mialem w12 jednak moim zdaniem duze silniki juz po ok 5km sa cieply w zimne dni. nie trzeba wprowadzac go na wyzsze oborty, aby szybicej sie nagrzal.

co z dmuchawa w kab. pasazerskiej ? podawala b.cieple powietrze przed uplywem 20km ?

: 29 paź 2012, 10:42
autor: Gość
Wg.mnie kolego masz niedomykający sie termostat. Mam dokładnie to samo w swojej A8 V8 ale że w zimne dni mało jeżdżę nia to puki co nie grzebałem tam(latem jest lepsze chłodzenie) ;)

: 29 paź 2012, 11:00
autor: B@rt
and808 pisze:
co z dmuchawa w kab. pasazerskiej ? podawala b.cieple powietrze przed uplywem 20km ?
No wlasnie jak na moj gust to za dlugo sie nagrzewał srodek. Generalnie wskaznik temeratury wstał dość szybko tylko dosc dlugo "dochodzil" ;)
Czekam wlasnie na VCDS'a zobaczymy co tam wyjdzie. Chociaz auto bylo sprawdzane przez ASO :/

: 29 paź 2012, 20:02
autor: bunga bunga
Też to zauważyłem ale w zeszłym roku przy dużych mrozach. Jak stoi do szybko się nagrzewa. Jak jedziesz zimnym to długo. Może zapowietrzony układ? Albo tak wydajny układ? Czy w A8 jest termostat czy visko? Czy to się nie wyklucza, dobrze kojarzę?

8-)

: 29 paź 2012, 20:16
autor: B@rt
Jedno z drugim sie nie wyklucza ;) Mysle ze jakby byl wiatrak walniety to by sie przegrzewala, wiec jak juz to termostat. Moze jeszcze kolega Rafelek sie wypowie albo inny uzytkownik W12

: 29 paź 2012, 20:32
autor: bunga bunga
B@rt powiedz mi jakie masz hamulce? Stal czy ceramika? Czy zaciski są fabryczne czy dłubnięte?

8-)

: 29 paź 2012, 20:39
autor: B@rt
Na szczescie klasyczne tarcze stalowe ;) Nie jezdze na tyle dynamicznie zeby ceramika sie sprawdzala. Zaciski oryginalne. W piatek wlasnie wymienilem komplet tarcz i klockow.

: 29 paź 2012, 20:59
autor: bunga bunga
Na której osi i jakiej firmy założyłeś?

8-)

: 29 paź 2012, 21:02
autor: B@rt
Niestety ale na obu ;) ASO :(

: 29 paź 2012, 21:05
autor: bunga bunga
No to masz spokój. Mnie czeka wymiana tez obu. ASO to chyba ATE. Czy twoje kody zawieszenia to 1KY, 1LJ?

8-)

: 29 paź 2012, 22:23
autor: B@rt
Serrgiusz pisze:Czy twoje kody zawieszenia to 1KY, 1LJ?
Moze nie zawieszenia a hamulcow ale tak. Dokladnie takie jak podales ;)

: 30 paź 2012, 13:24
autor: bunga bunga
No tak masz rację, kody hamulców.

1KY = Hamulce tarczowe dziurkowane tył
1LJ = Hamulce tarczowe przód

8-)

: 30 paź 2012, 20:46
autor: jacek
Kolego B@rt, uważam że musisz sprawdzić termostat prawdopodobnie jest niedomknięty , w mojej W12 silnik bardzo szybko osiąga 90 st. również przy obecnych przymrozkach i parkowaniu poza garażem.

: 30 paź 2012, 23:45
autor: B@rt
Dzisiaj z ciekawosci , przyjrzalem sie wskaznikowi temperatury i w ok 7 min. przy spokojnej jezdzie po miescie silnik osiagnal swoja temperature. Bede dalej tego pilnowal.