Strona 1 z 8

[D3 03 4.2MPI ] Dmucha letnim powietrzem.

: 13 gru 2012, 19:30
autor: bobasgoleniow
Problem mam taki że jak nastawie temp. np. na max dmucha letnim powietrzem a nie gorącym.Układ odpowietrzony temp 90 stopni nabija szybko i tak trzyma wlot i wylot z nagrzewnicy gorący czy to klapy jakieś? Jest do tego jakiś dostęp bez prucia konsoli?Robił to ktoś?

: 14 gru 2012, 01:31
autor: badyl
Witaj kolego ja mam podobny problem , tylko że u mnie po jakimś czasie zaczyna wiać normalnie gorące powietrze , gadałem z mechanikiem o tym i mówił że robił już kiedyś w jednym aucie takie coś , wspominał coś o takich zaworach od klimatronika , są one gdzieś na grodzi , na allegro można znalezć to pod nazwą moduł po około 500 - 300 zł , mówił że to ulega często uszkodzeniu

: 14 gru 2012, 08:02
autor: sylwekr
W poprzednim aucie miałem podobnie. Jak było na zewnątrz -10 to zmarzłem jadąc. Zrobiłem płukanie nagrzewnicy i wróciło ciepełko. W A4 nie było z tym problemu, bo wystarczyło zdjąć przewody gumowe od strony silnika, podłaczyć dopływ bierzącej wody pod ciśnieniem i zrobić odpływ, 10 minut płukania, zalanie później nagrzewnicę wodą ze środkiem usuwającym kamień (ja użyłem ocet) i po godzinie ponowne płukanie. Zaczęło normalnie grzać. W A8 tam po drodze do nagrzewnicy chyba są dodatkowe zawory, więc to chyba nie takie proste.
Ale u Ciebie zanim zaczniesz kombinować z nagrzewnicą warto sprawdzić pracę klap. VAG-iem można to zrobić. Może cały czas jest otwarty dolot zimnego powietrza i stąd problem.

: 14 gru 2012, 09:26
autor: bobasgoleniow
Nagrzewnica jest ok przelot przez nią też dobry węże za jak i przed elektrozaworami gorące myślę że to silnik klapy padł tylko niewiem który to jest patrząc na zdjęcie zdemontowanej nagrzewnicy np. na allegro dodam tylko że ze wszystkich nawiewów leci takie samo powietrze czyli jakaś glówna klapa chyba ale gdze ona jest??

: 14 gru 2012, 09:40
autor: Simone331
bobasgoleniow pisze:Nagrzewnica jest ok przelot przez nią też dobry węże za jak i przed elektrozaworami gorące myślę że to silnik klapy padł tylko niewiem który to jest patrząc na zdjęcie zdemontowanej nagrzewnicy np. na allegro dodam tylko że ze wszystkich nawiewów leci takie samo powietrze czyli jakaś glówna klapa chyba ale gdze ona jest??
Dwa główne silniczki masz pod podszybiem od strony kierowcy. Są pod czarnymi plastikowymi pokrywkami przykręconymi na dwie śróbki. Zanim zaczniesz rozbierać sprawdź vagiem ich działanie.

[ Dodano: 2012-12-14, 09:43 ]
U mnie silniczki działały ale przez nagromadzoną rdzę przy łączeniu silniczka z klapą plastiki popękały. W efekcie silniczki się obracały a klapy stały sztywno. :wpale:

: 14 gru 2012, 12:33
autor: bobasgoleniow
Możesz bardziej sprecyzować jak sie do tego zabrać? Piszesz o D3?

: 14 gru 2012, 12:48
autor: Simone331
bobasgoleniow pisze:Możesz bardziej sprecyzować jak sie do tego zabrać? Piszesz o D3?
Nie zwróciłem uwagi, że mowa o d3. :)

: 14 gru 2012, 12:51
autor: bobasgoleniow
Simone331 pisze:
bobasgoleniow pisze:Możesz bardziej sprecyzować jak sie do tego zabrać? Piszesz o D3?
Nie zwróciłem uwagi, że mowa o d3. :)
Tak myślałem bo D2 to mam już obstukane ;-)

: 14 gru 2012, 17:38
autor: sylwekr
bobasgoleniow pisze:Nagrzewnica jest ok przelot przez nią też dobry węże za jak i przed elektrozaworami gorące myślę że to silnik klapy
U mnie też przelot był, tylko w środku nagromadziło się osadu/kamienia i nagrzewnica słabo oddawała ciepło. Ale najpierw trzeba sprawdzić działanie klap, bo to najczęściej z nimi jest problem.

: 14 gru 2012, 18:07
autor: badyl
kolego tak jak ci pisałem siadł ci pewnie taki moduł
http://allegro.pl/audi-a8-d3-modul-zawo ... 38197.html

: 15 gru 2012, 07:49
autor: bobasgoleniow
badyl pisze:kolego tak jak ci pisałem siadł ci pewnie taki moduł
http://allegro.pl/audi-a8-d3-modul-zawo ... 38197.html
To ustrojstwo jest dobre elektrozawory się otwierają silniczek też chodzi mechanik działa dam znać co było :/

: 16 gru 2012, 20:10
autor: cerbera
No to witam w klubie u mnie to samo..... :evil:

: 19 gru 2012, 07:56
autor: kacper911
witam
chyba jakaś plaga
mam to samo
boki ciepłe środek zimą wieje i tył słupki zima
wczoraj byłem i kolega sprawdzał vcds em i wszystko wygląda ok.
Temperatury na silniku i nagrzewnicy ok - fakt że dużo lepsze na podwyższonych obrotach a jak jadę wlekę się w korku już nie jest tak fajnie...
Zawalony miałem też filtr kabinowy i był słaby przepływ powietrza..
Kalpy działają jak trzeba..
Jedynie co mam uwalone to tył grzałki na nogi ale to nie wpływa na wiatr z kratek.
chyba polar pozostał jako wyposażenie na zimę do tych aut

: 19 gru 2012, 11:02
autor: bunga bunga
Sprawdź w klimatroniku "setup" czy nie masz ustawionego zimnego powietrza na centralnym nawiewie?

A mi na tylnym klimatroniku pojawia się komunikat "pass siu". Nie można nic ustawić z tyłu tylko z centralnego klimatronika.

8-)

: 19 gru 2012, 11:09
autor: kacper911
ustawione jest na ciepłe na maxa
a z tylnych słupków też chłodem wieje jak auto na niskich obrotach
nie będę go przecież ganiał ciągle pod 3000 rpm :D bo musiałbym dość szybko jeździć :)
w sumie od szybkiej jazdy człowiekowi się ciepło robi od samej jazdy