Strona 1 z 1

[D4 11 3.0TDI ] Problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia

: 22 wrz 2017, 10:16
autor: nikoa4
Witam, mam problem po wymianie pompy, z odpowietrzeniem układu chłodzenia w D4 3.0tdi.
Na wężu w podszybiu jest śrubka, przed zalaniem płynu odkręcam ja i zalewam aż zacznie wyciekać. Tak zawsze robiłem w poprzednich audi i działało. Ale tym razem nie ma ogrzewania ciągle. Już kolejny raz zlewam płyn i zalewam od nowa, ale po zlaniu coś mało płynu, powinno być około 8l ,a zchodzi może 5l.
Pytanie jest, jak to cholerstwo odpowietrzyć?
Na pracującym silniku z śrubki leci płyn bez bąbelek. Proszę o pomoc. Musze zalać płyn z powrotem kolejny raz.

: 22 wrz 2017, 11:42
autor: Marcin2013
Zalej tak jak zalewasz i przegoń auto 2-3 km i zobaczysz powinno puścić (jak jedziesz na obrotach to nie jest to samo co praca na wolnych) no chyba że odpalałeś i jeździłeś ?

: 22 wrz 2017, 14:52
autor: nikoa4
Jezdzilem ,ale nie cisnołem .Nie bylo gdzie nawet do 2000 obrotow nie doszlem.co ciekawe jak stalem troche w korku,nie dlugo.To zaczelo cieple leciec.ale jak juz wyjechalem to znowy chlodne.
Moze jest jakis zawór ele na wezach i jest zamkmiety?

: 22 wrz 2017, 18:15
autor: Marcin2013
Daj maila wyślę ci schematy

wysłane daj znać co i jak, popatrzyłem na szybko to są chyba dwa odpowietrzniki

: 22 wrz 2017, 18:56
autor: nikoa4
Dzieki Marcin 2013.Napewno system nr 2 ,bo co do pierwszego to nie mam specjalnego przyrzadu.Co do drugiego systemu to nie mam tej rurki do zbiorniczka.normalnie to odkrecam.zbiornik unosze go ponad poziom srobki odpwietrznika.Ale grzac auto na postoju to nie zbyt dobry pomysl i dlugo by trwalo.

: 22 wrz 2017, 19:07
autor: Marcin2013
Spoko od tego jest forum wystarczy kliknąć "pomógł" <jezyk2>

: 24 wrz 2017, 14:11
autor: nikoa4
Nie stety jeszcze nie ma grzania jak powinno byc.z lewej strony dmucha cieplejsze,ale do hi to jeszcze duzo brakuje.musze chyba kupic przyzad do zalania plynu.dziwne bo zawsze w d3 nie mialem problemu.

: 24 wrz 2017, 14:18
autor: Marcin2013
Jeszcze ci coś wysłałem na maila.

: 24 wrz 2017, 19:23
autor: nikoa4
Dzisiaj .jechalem z dziecmi i wlaczyly tylny klimatronik,czego wczesniej nie zrobilem.i zaczelo leciec cieplejsze.ale jeszcze nie gorace.jesli jest jeszcze powietrze w ukladze?to jak ono wyleci?jak uklad jest szczelny?Zobacze jeszcze jutro od samego rozruchu,ustawie oba klimatroniki na Hi.

: 24 wrz 2017, 22:11
autor: Marcin2013
nikoa4 pisze:jak ono wyleci?
w korku wlewowym jest zawór, ale możesz odkręcić korek może coś wyleci <jezyk2>

: 24 wrz 2017, 23:48
autor: nikoa4
Odkrecic.ale nastepnego dnia jak ostygnie chyba.podobno to uklad podcisnieniowy i musi byc korek zbiorniczka zamkniety.

: 26 wrz 2017, 17:12
autor: nikoa4
Dziwan sprawa z tym ogrzewaniem.Dzisiaj jak jechalem do pracy ,na autostradzie.Oba klimatroniki na Hi.nawiew na 3.I od pozazera lecialo gorace i z tyłu,ale od kierowcy ledwo cieple.jak tylko zwolnilem to chlodniejsze.Jak stanelem to od kierowcy calkiem chlodne.od pasazera dalej cieple ale juz nie jak gorace.z tylu jak by nadal gorace.Gdzies nie moze przeochnac powierrza czy jak?mozna odkrecic korek od zbiorniczka jak auto pracuje?chyba jak odkrece nie zaciagnie powietrza?

[ Dodano: 2017-09-26, 17:12 ]
Nikt nie wie czy w tym konkretnym aucie ,mozna odkrecic korek od zbiorniczka i zozgrzac auto celem odpowietrzenia?nie chcial bym znowu spuszczac plyn.Czy moze odkrecic jak juz rozgrzany?
Nigdy w d3 nie mialem takich problemow <onie>

: 26 wrz 2017, 17:19
autor: drago_o
Na rozgrzanym to napewno nie można odkręcać jeśli lubisz swoje ręce takie jakie są i raczej tak będzie w kazdym aucie albo ja nie spotkałem nigdy innego. ;)

Jeśli bym próbował to odkręcić i dopiero rozgrzać.

Moim zdaniem powinieneś rozgrzać auto, otwarte oba klimatroniki na Hi. Zgasić i po nocy na zimnym otworzyć zbiorniczek. Powinno co nieco zassać jeśli było powietrze w układzie.

: 03 paź 2017, 18:58
autor: nikoa4
Pewnie ze lubie swoje dlonie.dzisiaj podlaczylem vcds i pokazalo 2 bledy w klimatyzacji 0237 Function Restricted due to Missing Massages
0378 Coolant Circulation Pump
z czego ten 2 dal sie usunac.
moze ma jakis zwiazek z brakiem ogrzewania?
co to za bledy?

[ Dodano: 2017-09-27, 21:35 ]
Szkoda ze nikt nie wie co to za bledy???
Dzisiaj poraz kolejny spuscilem iplyn.i ponownie zalalem wedlug procedury.Wlewalem plyn az zaczol wyciekac odpowietrznikami.nie stety po calej operacji nie mialem okazji grzania auta.tylko wsiadlem i do pojechalem do pracy.w drodze szok kompletny brak ogrzewania.Na miejscu grzalem auto na obrotach z 15 min.bylo ogrzewanie bardzo gorace z przodu.z tylu slabe.po zdjeciu nogi z gazu,od kierowcy zaczelo leciec chlodne.od pasazera nadal gorace.Bledy w klimie jak byly tak sa.

[ Dodano: 2017-09-27, 22:55 ]
Moze to wina tej pompki coolant circulation pump??jak to wyglada i gdzie to siedzi.

[ Dodano: 2017-10-01, 15:52 ]
Pompka wymieniona.jutro bede wiedzial czy juz ogrzewanie dziala.w starej pompce bylo duzo złotych opiłkow(rudych)Ale z kat?jama pompka napewno jest sprawna,tylko przez te opilki szfankowala.Ale z kat te opilki z jakies nagrzewnicy?szkoda ze w ukladzie nie ma filtra.

[ Dodano: 2017-10-02, 20:16 ]
Wszystko juz bangla,tylko zostal 1 bład w klimie i nie wiem co to jest.nie mozna wykasowa .nigdzie nie moge znalesc info
0237-Function Restricted Due to Missing Message
U1111 00 (009)
Confirmed-Tested Since Memory Clear
Czy ktos moglby pomoc prosze zosszyfrowac co to za blad?

[ Dodano: 2017-10-03, 18:58 ]
Temat zamkniety,Brakiem ogrzewania byla winna dodatkowa pompka cyrkulacji plunu chlodzenia.