[D4 11 3.0TDI ] Zapowietrzony układ chłodzenia
: 31 gru 2021, 15:39
cześć, proszę o pomoc.
Po wymianie termostatu pod podstawą filtra oleju prawdopodobnie zapowietrzył się układ chłodzenia. Górny wąż przy chłodznicy ciepły a dolny cały czas zimny, auto osiąga pełną temperaturę, ogrzewanie w aucie jest, po przejecaniu około 30 km nadal dolny wąż zimny i po zgaszeniu auta załącza się wentylator, poziom płynu w zbiorniczku stały już nie dolewam.
Pytanie co mam z tym zrobić, jest jakaś procedura odpowietrzania, są jakieś odpowietrzniki?
[ Dodano: 2021-12-29, 09:27 ]
Dodam jeszczę że płyn który przelewa się do zbiorniczka wyrównawczego bardzo wolno leniwie się przelewa. Ma ktoś z was możę jakiś schemat odpowietrzenia a może ma z czymś innym problem. podłączenie kompa nic nie pokazuje. błedów nie ma
[ Dodano: 2021-12-31, 15:39 ]
Przejechałem dziś około 200 km, temperatura silnika w normie 90 stopni i 85 w skrzyni biegów,
Górne węże gorące, połowa chłodnicy ciepła a dolny wąż z chłodnicy całkowicie zimny.
Pytanie:
może tak ten układ działa że przy tych zewnętrznych temperaturach, dziś 11 stopni na dworze, wystarczy krótki obieg do schłodzenia silnika i nie ma potrzeby otwarcia termostatu na długi obieg?
Czy jednak musi być otwarty?
Po wymianie termostatu pod podstawą filtra oleju prawdopodobnie zapowietrzył się układ chłodzenia. Górny wąż przy chłodznicy ciepły a dolny cały czas zimny, auto osiąga pełną temperaturę, ogrzewanie w aucie jest, po przejecaniu około 30 km nadal dolny wąż zimny i po zgaszeniu auta załącza się wentylator, poziom płynu w zbiorniczku stały już nie dolewam.
Pytanie co mam z tym zrobić, jest jakaś procedura odpowietrzania, są jakieś odpowietrzniki?
[ Dodano: 2021-12-29, 09:27 ]
Dodam jeszczę że płyn który przelewa się do zbiorniczka wyrównawczego bardzo wolno leniwie się przelewa. Ma ktoś z was możę jakiś schemat odpowietrzenia a może ma z czymś innym problem. podłączenie kompa nic nie pokazuje. błedów nie ma
[ Dodano: 2021-12-31, 15:39 ]
Przejechałem dziś około 200 km, temperatura silnika w normie 90 stopni i 85 w skrzyni biegów,
Górne węże gorące, połowa chłodnicy ciepła a dolny wąż z chłodnicy całkowicie zimny.
Pytanie:
może tak ten układ działa że przy tych zewnętrznych temperaturach, dziś 11 stopni na dworze, wystarczy krótki obieg do schłodzenia silnika i nie ma potrzeby otwarcia termostatu na długi obieg?
Czy jednak musi być otwarty?