[D4 14 3.0TDI ] Kalibracja silnika klap nawiewu po naprawie
: 27 lis 2022, 17:44
Witam
Naprawiałem ostatnio rozdielacz nawiewu z prawej strony, bo pojawił się błąd przez wyłamane ograniczniki, i po złożeniu coś nie jest ok.
Błędów brak, ale silnik cały czas zamyka nawiew na pasażera. Przy wyłączaniu zapłonu się otwiera. Wyjąłem silnik z tego gniazda szesciokątnego otwożyłem ręcznie nawiew na pasażera i zamontowałem silnik i dalej jest tak samo.
Czy jest jakaś kalibracja, czy może w jakiejś konkretnej pozycji się to montuje?
Będę wdzięczny za wskazówki
[ Dodano: 2022-11-20, 18:33 ]
Widzę, że ciężki temat.
Zauważyłem jeszcze coś.
Przekładanie silnika względem przekładni nic nie daje. Ale widzę, że to nie tylko prawa strona przy oknie, ale cała przednia prawa strona. Kierunki nawiewów zmieniają się razem.
Ustawianie jakiejkolwiek pozycji nawiewu z prawej strony nic nie zmienia. Nawiewy pozostają zamknięte. Włączenie wentylatora na poz 12- zero pracy.
Po wyłaczeniu zapłonu oba nawiewy z prawej strony otwierają się. Po ponownym włączeniu zapłonu wentylator zaczyna wiać (utawiony wczesniej na 12), ale tylko kilka sekund, bo kratki się ponownie zamykają i bez względu na to jak jest ustawiony kierunek nawiewu-pozostają zamknięte.
Nie wiem czy ktoś tam dłubał wcześniej, czy takie cyrki przez wyjęcie tego prawego silniczka...
Ps i jeszcze przy okazji skopała się zmieniarka...
[ Dodano: 2022-11-27, 17:44 ]
Wstyd się przyznać, ale wszystkiemu winne były pozamykane nawiewy(te pokrętła pod kratkami).
Wszystko ok teraz
Naprawiałem ostatnio rozdielacz nawiewu z prawej strony, bo pojawił się błąd przez wyłamane ograniczniki, i po złożeniu coś nie jest ok.
Błędów brak, ale silnik cały czas zamyka nawiew na pasażera. Przy wyłączaniu zapłonu się otwiera. Wyjąłem silnik z tego gniazda szesciokątnego otwożyłem ręcznie nawiew na pasażera i zamontowałem silnik i dalej jest tak samo.
Czy jest jakaś kalibracja, czy może w jakiejś konkretnej pozycji się to montuje?
Będę wdzięczny za wskazówki
[ Dodano: 2022-11-20, 18:33 ]
Widzę, że ciężki temat.
Zauważyłem jeszcze coś.
Przekładanie silnika względem przekładni nic nie daje. Ale widzę, że to nie tylko prawa strona przy oknie, ale cała przednia prawa strona. Kierunki nawiewów zmieniają się razem.
Ustawianie jakiejkolwiek pozycji nawiewu z prawej strony nic nie zmienia. Nawiewy pozostają zamknięte. Włączenie wentylatora na poz 12- zero pracy.
Po wyłaczeniu zapłonu oba nawiewy z prawej strony otwierają się. Po ponownym włączeniu zapłonu wentylator zaczyna wiać (utawiony wczesniej na 12), ale tylko kilka sekund, bo kratki się ponownie zamykają i bez względu na to jak jest ustawiony kierunek nawiewu-pozostają zamknięte.
Nie wiem czy ktoś tam dłubał wcześniej, czy takie cyrki przez wyjęcie tego prawego silniczka...
Ps i jeszcze przy okazji skopała się zmieniarka...
[ Dodano: 2022-11-27, 17:44 ]
Wstyd się przyznać, ale wszystkiemu winne były pozamykane nawiewy(te pokrętła pod kratkami).
Wszystko ok teraz