Strona 1 z 1

[D2 ALL ] Procedura prawidłowego pomiaru poboru prądu

: 19 paź 2013, 15:29
autor: Ara$
Witam.
Czy taka procedura powinna tak wyglądać:
Miernik podłączony SZEREGOWO z akumulatorem bez przerywania zasilania (najpierw podłączony amperomierz minusem do wyjścia z akumulatora i drugą końcówka do masy samochodu a następnie zdjąć minusową klemę) na wyłączonym silniku i wyjętych kluczykach ze stacyjki oraz wyłączonych wszystkich odbiornikach. Po pomiarze najpierw założyć klemę a następnie zdjąć końcówki miernika. Zaleca się zdejmować ujemną klemę.

Tylko jak na to patrze to mam wrażenie że żeby to sprawdzenie było miarodajne to powinienem siedzieć w bagażniku, a później do kabiny się przedostać przez rękaw na narty z miernikiem w ręku na przedłużonych kablach, najlepiej tak żeby alarmu nie wzbudzić i dopiero teraz po kolei wyjmować bezpieczniki i sprawdzać wskazania amperomierza.

Czy może to jest proste jak budowa cepa i tylko ja tego nie ogarniam.

: 19 paź 2013, 16:21
autor: gtfan
Najprościej to wziąć ze 3-4m kabla 2-żyłowego i przedłużyć nim kable miernika. Podłączasz to tak jak opisałeś do aku, ciągniesz kabel z miernikiem obok auta na przód pod nogi pasażera, zamykasz klapę bagażnika i drzwi pasażera, czekasz kilka minut aż się alarm uśpi i wyciągasz po kolei bezpieczniki ;-)

: 19 paź 2013, 16:32
autor: Pepeka
Ara$, Ile Ci zżera tego prądu - to dośc istotne - rozumiem ,że mierzysz to po jakimś czasie od zamkniecia.

: 19 paź 2013, 17:07
autor: Ara$
gtfan pisze:Najprościej to wziąć ze 3-4m kabla 2-żyłowego i przedłużyć nim kable miernika. Podłączasz to tak jak opisałeś do aku, ciągniesz kabel z miernikiem obok auta na przód pod nogi pasażera, zamykasz klapę bagażnika i drzwi pasażera, czekasz kilka minut aż się alarm uśpi i wyciągasz po kolei bezpieczniki ;-)
tylko jak sie zamkne z miernikiem w środku to zacznie mi wyc alarm, jak zamkne sam miernik a później otwieram z kluczyka też mi wyje

[ Dodano: 2013-10-19, 17:12 ]
Pepeka pisze:Ara$, Ile Ci zżera tego prądu - to dośc istotne - rozumiem ,że mierzysz to po jakimś czasie od zamkniecia.
wczorajsze pomiary były wpierw 0,63 a później po południu jak poszedłem do samochodu drugi raz to 0,31

: 19 paź 2013, 18:26
autor: gtfan
A nie masz na środkowym słupku od kierowcy przycisku do wyłączania czujek alarmu?
Jak nie, to nie zamykaj centralnym auta/uzbrajaj alarmu, tylko wsiądź do środka, klapnij drzwiami i poczekaj kilka minut przed wyciąganiem bezpieczników. Inaczej tego nie sprawdzisz.

: 19 paź 2013, 18:41
autor: Ara$
A nie masz na środkowym słupku od kierowcy przycisku do wyłączania czujek alarmu?
Ja pier.... - Kolego używam tego kilka razy w tygodniu ale żeby w tym celu to użyć to nie pomyślałem. Dzięki. Pomogłeś właśnie 25 raz.

: 19 paź 2013, 18:53
autor: gtfan
Hehe, no tak czasem bywa, że na najprostsze rozwiązania najtrudniej wpaść ;-)
Daj znać, co Ci tam wyjdzie z pomiarów.

: 20 paź 2013, 19:59
autor: Ara$
gtfan pisze:Hehe, no tak czasem bywa, że na najprostsze rozwiązania najtrudniej wpaść ;-)
Daj znać, co Ci tam wyjdzie z pomiarów.
dokładnie - najciemniej pod latarnią, jak posprawdzam to dam znać

[ Dodano: 2013-10-24, 17:07 ]
Nie wiem co jest ale nie moge zamknąć auta żeby mi się alarm nie włączał. Za każdym razem jak próbuje zamknąć auto z wpiętym miernikiem i włączonym tym przyciskiem na słupku kierowcy - po chwili włącza się alarm.

[ Dodano: 2013-10-26, 16:40 ]
Wychodzi na to że problemem jest bezpiecznik nr 1 na brązowej listwie:

ZV-Pumpe,
Innenluchten,
DWA-Bereit-schaftsleuchte,
Make-up-Spiegelleuchten,
Einstiegs- und FuSraumleuchten

także jeżeli ktoś zna dobrze niemiecki prosiłbym o pomoc w przetłumaczeniu

... ale dalej w tym temacie: http://www.a8team.pl/d2-all-rozladowywa ... htm#119461