Strona 1 z 1

[D2 02 4.2PB ] Wymiana ECU

: 19 paź 2013, 18:57
autor: emdzej
Przymierzam się do zakupu i wymiany ECU w związku z tym że pompa dodatkowego powietrza działa niepoprawnie.
Pytanie moje jest takie czy wystarczy wymienić jednostkę odłączając ją przy wyłączonym aku czy trzeba wykonać coś jeszcze np. z imo?

: 19 paź 2013, 19:24
autor: krzychu22.p1i
Wyciągnij bezpiecznik od SAI (pompy powietrza wtórnego) albo jedź do kogoś tuningującego auta i na pewno wytnie Ci to cholerstwo ze sterownika.

: 19 paź 2013, 19:35
autor: emdzej
A który to bezpiecznik? Nie będzie zapalała się kontrola od silnika na desce rozdzielczej? Właśnie jakiś znawca pozmieniał to i chodzi przy zgaszonym silniku a jak jest zimny to pracuje bardzo długo.

: 19 paź 2013, 20:48
autor: krzychu22.p1i
A jakieś błędy pozostały w sterowniku?

Bezpiecznik od tego dziadostwa jest w puszcze z ECU, dodatkowo tą pompą steruje przekaźnik 40A, sterujący tylko uruchomieniem jej jak auto jest zimne a potem odcięciem. Gdy silnik jest ciepły to nie włącza się. Możesz wyjąć bezpiecznik albo ten przekaźnik.

Jeśli Ci długo chodzi to może być do wymiany ten przekaźnik. Ja zmieniałem go 2x. Pierwszy za 7zł przy załączeniu pompy zaklejał się na stykach pod wpływem obciążenia i cały czas chodziła dmuchawa. 2 za 30zł śmiga do dzisiaj bez problemów.

Ogólnie ta pompa pracować powinna od 20 do max 40 sekund po odpaleniu zimnego silnika.

Nadmieniam, że wyjęcie bezpiecznika, przekaźnika alby wypięcie wtyczki od pompy wywali Ci błąd w sterowniku i pozostawi CHECK'a. Pozostaje jedynie to naprawić, uszczelnić albo u tunera wyciąć z ECU i zaślepić zawory EGR :mrgreen: U siebie mam z tym problem i kiedyś przy okazji oddam ECU do tjuningu :-P

: 19 paź 2013, 21:10
autor: emdzej
Wielkie Dzięki Krzychu!!
Błędów nie ma na w sterowniku. Może to ten przekaźnik muszę sprawdzić bo działa kilka minut. Jak nie będzie to wina przekaźnika to poszukam u tuningowców rozwiązania. A u Ciebie co się dzieje z tą pompę?

: 19 paź 2013, 22:52
autor: krzychu22.p1i
Gdy kupiłem auto 1,5 roku temu świecił się check i diagnoza wykazała sondy i SAI (pompa powietrza wtórnego). Sondy naprawione ale pozostała ta pompa. Sprawdziłem ją (jest we dnie obudowy filtra powietrza) i był w niej kondensat, idąc po nitce do kłębka odkryłem, że odpowiadają za to 2 zawory EGR, które się nie zamykały i para wodna skraplała się i dostawała do pompy. Przerywacz przy ECU nie reagował na podanie napięcia na cewkę- był uszkodzony. Gruszki EGR wymieniłem na sprawne, ładnie się zamykają bez podciśnienia a przy podciśnieniu otwierają. Pompę podpiąłem bezpośrednio pod akumulator, ruszyła za którymś razem z wielkim oporem więc kupiłem używaną od FOSSa bo w mojej było zapieczone łożysko na wirniku. Dla pewności wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia. Do tej pory nie mam żadnej wody w tej pompie, ale co jakiś czas wywala błąd ale o nieszczelności. Podejrzewam uszczelki pod tymi zaworkami EGR gdyż fabrycznie tam jest blaszka a ja głupi nie dałem na to hermetyka :-( Te zaworki są z tyłu głowic, mocowane są na 3 śruby ampulowy, fatalne jest do nich dojście, trzeba klucze skracać, rozciągać się przed i po naprawie bo większość czasu przeleży się na silniku.

Ogólnie zauważyłem, że jakikolwiek błąd związany z SAI wywala CHECK'a, w wolnym czasie jeszcze raz wykręcę te zawory i je uszczelnię. Gdy to nie pomoże to cóż, time to say good bye :roll: