Strona 1 z 3
[D2 99 4.2PB/LPG
] alternator od 2,8 do 4,2
: 08 gru 2013, 13:55
autor: bartek1995
witam mam takie pytanie czy będzie pasował alternator od A8 2,8 do 4,2 . miałem dzisiaj przygodę jadąc zapaliła mi się kontrolka akumulatora kilka kilometrów dalej zaczął wariować ledwo dojechałem do domu walnąłem kilka razy młotkiem w alternator i podłączyłem pod ładowanie odpaliłem było normalnie i po jakimś czasie znowu brak ładowania najprawdopodobniej zawiesiły się szczotki
Ostatni raz poprawiam tytuł tematu , następne niepoprawnie napisane idą do kosza. http://www.a8team.pl/tag-regulamin-nazy ... vt2943.htm
Pozdrawiam .
pioter .
: 08 gru 2013, 15:58
autor: Pirat_swidnica
a moze szczotki sie skonczyly?
: 08 gru 2013, 16:56
autor: mdamian
bartek1995, nie czarował bym z żadnym innym alternatorem , tylko dał bym swój do regeneracji .
ja za regeneracje swojego ( nowe bebechy ) zapłaciłem 170zł
: 08 gru 2013, 17:38
autor: Gabriel
mdamian pisze:ja za regeneracje swojego ( nowe bebechy ) zapłaciłem 170zł
No albo było to już lata świetlne wstecz, albo był w bardzo dobrym stanie skoro taka cena. Kupowałem do swojego regulator napięcia, bo mi się szczotki skończyły (a wymiana szczotek w nim to była łamigłówka) i zapłaciłem 120zł.
Elektryk 450zł chciał i gwarancja na rok. Wymiana samych szczotek 70zł jak altek przyniosę wymontowany i brak gwarancji.
: 09 gru 2013, 13:23
autor: bartek1995
właśnie zapomniałem powiedzieć bratu o tym ładowaniu . Wsiadł w auto przejechał ok 2 km i nagle przestało jechać . Przyholowaliśmy go do domu naładowałem aku. i próbowałem odpalić i nic kręci od czasu do czasu coś ledwo załapie ale nie idzie go odpalić co to może być
: 09 gru 2013, 13:56
autor: ernesto
: 09 gru 2013, 14:04
autor: mdamian
Gabriel pisze:Elektryk 450zł chciał i gwarancja na rok. Wymiana samych szczotek 70zł jak altek przyniosę wymontowany i brak gwarancji.
To masz kolego drogiego elektryka , albo to ja trafiłem na taniego elektryka , razem z demontażem , robocizną i montażem zapłaciłem 170 zł .
Czekałem na miejscu , aż to zrobi , wymienił graty przy mnie na nowe .
Ale najlepsze , że chciałem sam się z tym pobawić , a w hurtowni części do rozruszników i alternatorów , bez robocizny krzyknęli mi 250 zł .
To jest 3 auto z którym byłem u tego elektryka i zawsze koszta się wahają w granicach 120-170 zł .
: 09 gru 2013, 19:10
autor: bartek1995
wielkie dzięki z tym linkiem mam takie objawy jak kolega manieksews z tego linku więc jutro będe działał
: 09 gru 2013, 21:00
autor: Gabriel
mdamian pisze:Czekałem na miejscu , aż to zrobi , wymienił graty przy mnie na nowe .
Ale jakie graty? łożyska i szczotki w regulatorze?
: 09 gru 2013, 21:06
autor: mdamian
Szczotki + wirnik ( czy jak to tam się nazywa ) , tulejek nie ruszał , nie stawiały oporu to po co .
: 27 cze 2015, 21:30
autor: CINEK
Hej Pany, odgrzeje schaba troche, bo mam słabe ładowanie aku. Po tym jak mi Erni na zlocie zmierzył pobór prądu, to bez obciążenia na aku było ponad 14, natomiast pod obciążeniem spadło chyba poniżej 12. Dzis podłączyłem lapka i na ECU pokazał mi 12,4.
Nie sprawdzałem jeszcze na alternatorze, co zrobie w poniedziałek, ale wracając do srawy, która nieco od tematu tu odbiegła, jestem ciekaw czy alternator od 2,8 podjedzie do 4,2 nie tylko ze wzgledu na moc, ale również mocowania..?
a czemu ...
bo miałbym od 2,8 po małym przebiegu
i nie wiem czy brac, czy regenerować
: 27 cze 2015, 22:07
autor: michalwruszak
Moim zdaniem alternator od 2.8 nie bedzie pasowac do 4.2 , sugerują mi to tylko katalogi
: 27 cze 2015, 22:23
autor: Gość
Marcin zmierzyłeś napięcie na altku?? Jest tez niskie? Jesli tak wyciąg go i sprawdź jakie ma szczotki bo u mnie identyczny efekt dawały łyse szczotki. A za ciosem łozysko i cały regulator wraz z komutatorem no i hasa jak to w D2.
: 28 cze 2015, 09:15
autor: CINEK
Apophis pisze:Marcin zmierzyłeś napięcie na altku?? Jest tez niskie?
no własnie jeszcze nie. zrobie to jutro przy okzaji wymiany nastawnika. Ale raczej pójdę w regeneracje, to mi też mój mechanik radzi.
: 28 cze 2015, 09:31
autor: ernesto
Marcinek ale jeśli regenerujesz to wszystko. Diody na mostku prostowniczym to podstawa u ciebie.
Masz identyczne objawy co u mnie były. W starym altku problemem była uszkodzona jedna dioda na mostku. Lichwiarz elektryk nie sprawdził tego tylko wmawiał mi, że mam zje....y samochód.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3020769.html
http://www.a8team.pl/d2-all-ladowanie-v ... ?highlight