Strona 1 z 2
[D2 95 4.2PB/LPG
] Odnośnie tempomatu i paru innych rzeczy
: 14 gru 2013, 17:10
autor: tomaskarol
Witam Koledzy
mam pare pytań,
1) nie wiem czy coś źle robię ale nie mogę włączyć tempomatu, czy mógłby ktoś mi wyjaśnić jak się włącza tempomat
2) nie działa mi dwa podświetlenia. od klimatyzacji wskazujący temperaturę i moc nawiewu, jak tam dojść i jakie żarówki ewentualnie do tego podświetlenia,
3) nie działa mi podświetlenie literki R na skrzyni biegów,
4) mam ułamany podłokietnik i chcę go wymienić, tylko nie wiem jak mam dojść pod obudowę. Mam zawsze takie szczęście że coś ułamię więc dlatego pytam najpierw Was bardziej doświadczonych
Poprawiłem tytuł tematu
Pozdrawiam ernesto.
: 14 gru 2013, 17:21
autor: Gość
tomaskarol pisze:4) mam ułamany podłokietnik i chcę go wymienić, tylko nie wiem jak mam dojść pod obudowę. Mam zawsze takie szczęście że coś ułamię więc dlatego pytam najpierw Was bardziej doświadczonych
Masz ułamane same oparcia(standard)na górze stopki jest taka blaszka która trzeba podwazyć i tam będzie śrubka-wszystko.
tomaskarol pisze:1) nie wiem czy coś źle robię ale nie mogę włączyć tempomatu, czy mógłby ktoś mi wyjaśnić jak się włącza tempomat
Na manetce z lewej strony kierownicy masz ein/aus daj na ein i wcisnij boczny przycisk na tej manetce.
tomaskarol pisze:2) nie działa mi dwa podświetlenia. od klimatyzacji wskazujący temperaturę i moc nawiewu, jak tam dojść i jakie żarówki ewentualnie do tego podświetlenia,
3) nie działa mi podświetlenie literki R na skrzyni biegów,
O tym juz an forum było więc szukajka i znajdziesz.
: 14 gru 2013, 22:49
autor: JanekS13
Podepnę sie pod temat w sprawie tempomatu
próbuję załączyć tak jak piszesz i nic

u mnie też nie działa

Jakieś podpowiedzi gdzie szukać usterki Ja mam S8 manual
: 14 gru 2013, 22:52
autor: szeryfisch
akurat w benzynie nie jest prosto z tempomatem bo jest to układ elektryczno-podcisnieniowy. I po prostu trzeba sprawdzac całosc.
Żaróweczki w klimatroniku w prelifcie to kłopot bo trzeba duzo rozbierac...
: 14 gru 2013, 23:42
autor: JanekS13
czyli dłubanina

po nitce do kłębka
Od czego zacząć ?
: 14 gru 2013, 23:48
autor: szeryfisch
boki tunelu, nawiewy srodkowe, drewno z radiem i kliamtronikiem, kliamtronik, zaróweczki.
: 14 gru 2013, 23:59
autor: JanekS13
szeryfisch pisze:boki tunelu, nawiewy srodkowe, drewno z radiem i kliamtronikiem, kliamtronik, zaróweczki.
chodziło mi o tempomat od czego zacząć

: 15 gru 2013, 10:47
autor: Gość
Od sprawdzenia podcisnień i gruszki przy przepustnicy. Jeśli nie widać uszkodzeń to potem sterownik-(w pre FL znajduje sie chyba za ABSem)
U mnie poluzowała sie gruszka i przestał działać,potem jak spadło podcisnienie to byłem zmuszony szukac awarii i przy okazji naprawiłem tempomat

: 15 gru 2013, 12:42
autor: Simone331
Apophis pisze:(w pre FL znajduje sie chyba za ABSem)
Tak dla jasności to sterownik jest w puszce na podszybiu razem z ECU i komputerem skrzyni.
Pompka od tempomatu jest pod błotnikiem koło zbiorniczka płynu wspomagania.
Ja zacząłbym od sprawdzenia tego co Maciek proponuje, czyli gruszki koło przepustnicy (identyczna jak od klap kolektora). Jeśli jest wszystko z nią oki to podmiana sterownika. Najlepiej pożyczyć od kogoś komu wszystko bangla. Jeśli zadziała, to możesz spróbować naprawić swój.
http://www.a8team.pl/d2-97-42pb-lpg-tem ... ?highlight
: 15 gru 2013, 14:15
autor: tutenhamon
No i włączanie tempomatu tylko w czasie jazdy z odpowiednią prędkością na pewno nie załączy się przy prędkości 50 km/h. Mój załącza się w okolicy 80 km/h.
: 15 gru 2013, 15:47
autor: Gabriel
A mój załącza się od prędkości 45 km/h. A z tego co się orientuję to od 50 km/h powinien działać.
: 15 gru 2013, 16:28
autor: Gość
Simone331 pisze:Tak dla jasności to sterownik jest w puszce na podszybiu razem z ECU i komputerem skrzyni.
Pompka od tempomatu jest pod błotnikiem koło zbiorniczka płynu wspomagania.
Dzieki za poprawkę-pamietałem tylko że coś z tempomatu jest tam przy nadkolu ale tak czy siak to pokolei-gruszka,pompka i sterownik.
: 15 gru 2013, 16:42
autor: Simone331
Apophis pisze:Dzieki za poprawkę
Co do prędkości od jakiej powinien działać tempomat, to w FL poniżej 30km/h nie załączysz go, natomiast zbijając prędkość na manetce rozłączysz go dopiero przy 22-24km/h. W preFL-u rzeczywiście załączysz go dopiero powyżej 50km/h, ale zbić go możesz do 30-35km/h.
Ot taka ciekawostka.

: 15 gru 2013, 17:37
autor: JanekS13
No nic Pany trzeba będzie z Gabrielem przeszukać wszystko po kolei jak sie znajdzie trochę wolnego czasu

: 15 gru 2013, 19:43
autor: Gabriel
A zapraszam

Sterownik na podmianę jest, pompkę tez gdzieś mam działającą. Resztę przemierzymy i będzie git majonez.