Strona 1 z 2

[D2 95 4.2PB/LPG ] Wypadanie cewki na cylidrze 1,4,6,7

: 14 sty 2014, 07:13
autor: tomaskarol
Witam wszystkich klubowiczów,
Panowie otóż mam wielki problem,
wymieniałem ostatnio olej w silniku i uszczelniałem miskę olejową, do miski olejowej jest przekręcona masa silnika, po skończeniu wszystkiego co miałem zrobić przy osemeczce, okazało się że auto nie chodzi na jeden cylinder, i wyskoczył na tablicy komunikat czerwony CAT i mruga,trochę mniej mocy miał i podczas jazdy jak wszedł na 4 bieg to telepało, nie przełączał na gaz a jak uruchamiałem sekwencję w trybie awaryjnym to nie pobierało mi gazu tylko benzynę a pokazywało że jest na gazie, pojechałem na komputer pokazało mi parę błędów,

1)przerwa lub zanik napięcia na którymś z zapłonów,
2)wypadania cewki na 1 cylindrze,

no kasuje błędy chwile go nie ma i z powrotem wraca, wymieniam więc cewkę zapłonową z 1 cylindra na nową i okazuje się że dalej na nic, to przemieniam cewkę z dobrego cylindra sugerując się że nowa może być zepsuta, i okazuje się że cały czas wypada cewka na 1 cylindrze, wykręcam świece okazuje się że jest zalana, więc wymieniam wszystkie świece skręcam z powrotem i jest niby ok, wyjeżdżam z warsztatu i samochód normalnie padaka nie ma mocy, jakby nie dawał rady jeździć i znowu błąd CAT, więc myślę tryb awaryjny się załączył wracam z powrotem na warsztat podłączam pod komputer okazuje się że wyskakuje 5 błędów,

1) przerwa lub zanik napięcia na którymś z zapłonów
2) i 4 błędy przerwa w zasilaniu na cylindrze 1, 4 ,6 ,7

nie wiem sam co to może być czy to wina emulatora gazowego? czy może czujnika położenia wału korbowego?
pomóżcie może numer do jakiegoś specjalisty od A8, lub Wy którzy jesteście bardziej doświadczeni bo mi już na myśl nic nie przychodzi,

aha jeszcze dzisiaj spróbuję odłączyć gaz całkowicie, bo chcę zobaczyć czy to wina tego emulatora,

Re: Wypadanie cewki na cylidrze 1,4,6,7

: 14 sty 2014, 07:50
autor: krzychu22.p1i
tomaskarol pisze: 2) i 4 błędy przerwa w zasilaniu na cylindrze 1, 4 ,6 ,7
Zamień moduły miejscami i zobacz czy problem przeskoczy..

Moduły odpowiadające za cewki:
1 moduł (czarna wtyczka) 1 4 6 7
2 moduł (brązowa wtyczka) 2 3 5 8

: 14 sty 2014, 10:20
autor: emdzej
Już masz odpowiedź, na 99% modułu.

: 14 sty 2014, 15:51
autor: tomaskarol
hm szczerze to nie mam pojęcia gdzie te moduły się znajdują,
powinny być mniej więcej na środku z tyłu za silnikiem prawda?
chyba że coś pomyliło mi się, bo nie widzę ich, a może szukam nie tam gdzie trzeba.
pomóżcie zdjęciem które to jak można

: 14 sty 2014, 16:01
autor: emdzej
Moduły są pod osłona przy zbiorniczku płynu do spryskiwaczy, przykręcone do siebie plecami- 2szt, Zamień je miejscami.

: 14 sty 2014, 16:42
autor: tomaskarol
ok zaraz sprawdzę
a to nie ma znaczenia że macie nowsze roczniki audi?

: 14 sty 2014, 18:11
autor: ernesto
Spokojnie zamieniaj. Dobrze Ci chłopaki piszą. Wykasuj błędy i odpal. Jeśli pokaże 2,3,4,8 to na 100% będzie to moduł. Daj znać z postępów prac.

: 14 sty 2014, 19:13
autor: krzychu22.p1i
Przed FL miały moduły sterujące pracą cewek, w po FL tą czynność wykonuje ECU.

: 15 sty 2014, 09:40
autor: tutenhamon
Moduły umiejscowione są w miejscu zaznaczonym ,musisz zdemontować obudowę .

Obrazek

a wygląda to tak
Obrazek

: 18 sty 2014, 23:29
autor: tomaskarol
Witam Koledzy, i potwierdzam to była racja
to były moduły
mam jakieś kijowe wsadzone nie oryginalne i zaśniedział podeszły rdzą
po oczyszczeniu wszystko wróciło do normy,
jednakże trzeba wymienić na oryginał
dzięki za pomoc

: 19 sty 2014, 16:32
autor: brother
Odpowiednie moduły ,nowe kupisz już za 95 zł.sztuka,więc odpuść używane.

: 19 sty 2014, 18:35
autor: tutenhamon
Odpowiednie , ale nie oryginały.

: 19 sty 2014, 22:29
autor: tomaskarol
hm, a oryginały co? na nic?

: 19 sty 2014, 22:45
autor: Hjeniu
Nowy oryginał kosztuje 1095.98 brutto :D

: 20 sty 2014, 05:19
autor: adrian949
Ja mam kolego moduły na sprzedaż oryginał. Wyciągam dziś silnik to mogę je sprzedać.