Strona 1 z 2

[D2 preFL ALL ] Cat - wypadanie zapłonów

: 26 mar 2014, 11:47
autor: S8 RAFI
Mam nadzieje ze tu uzyskam pomoc bo nie chce oddawac autka "fachowcom" którzy wymiienią mi pół auta metodą prób i błędów
po 6 latach użytkowania pojawił sie pierwszy problem w moim s8 ('98)
nieszczęsna kontrolka CAT o której czytam od kilku dni
wiem wiem , było tu mnóstwo tematów o tym , i trochę mi pomogły w diagnostyce ale nie do końca

zaczęło sie (tak obstawiam) od zatkanych odpływów wody z podszybia
efekt to zawilgotniały sterownik silnika i mokry sterownik skrzyni biegów (wskoczyła w tryb awaryjny) , problemy z odpaleniem auta ale tu pomogło zalanie baku paliwem w 3/4 objetosci i kontrolka CAT

po wymianie sterownika skrzyni i usunięciu vagiem błedów z obu sterowników skrzynia chodzi normalnie ale autem trzesie i po 30 sekundach od odpalenia pojawia sie CAT i na vagu wyskakuje 16689 - wypadanie zapłonu na 5 cylindrze

-swiece zmieniłem na nowe wg. producenta
-po 5 minutach zamieniałem je miejscami (gdyby akurat nowa okazała sie walnieta)
-zamieniałem miejscami cewki
-zamieniałem miejscami moduły zapłonu

i nadal pokazuje 5 cylinder
dodam że po wkręceniu nowych świec ta z 5-tego przy zamianie (dla sprawdzenia) wygladała jak nowa w porównaniu z innymi
Tzn. nie była zalana paliwem , nie była przykopcona , nie była wypalona

dzisiaj chce jeszcze zamienic miejscami wtryskiwacze (ten z 5 cyl. z innym)
Czy on może byc przyczyną błedu "wypadanie zapłonu" ?
po odpięciu na chwile wtyczki z 5 cyl. nie ma róznicy w zachowaniu silnika , chodzi identycznie (nierówno i trzęsie) jakby na 7 garów

zostaje jeszcze wiązka dla 5 cylindra i sterownik silnika

i tu pytania do Was czy mozna jakos sprawdzic miernikiem czy we wtyczce pojawia sie odpowiedni sygnał dla wtryskiwacza (prosze o dokładną instrukcje bo miernik mam ale jestem totalnym laikiem w tej kwesti)

i czy jest mozliwe żeby sterownik był walniety tylko w tej jednej kwesti ?

Bardzo prosze o pomoc <niewiem>

p.s.
i co poziom paliwa w baku (ponad połowa) ma do zapalania autka?

: 26 mar 2014, 12:35
autor: tutenhamon
No i na wszystko prawie sobie odpowiedziałeś skoro ta 5-ta świeca była czysta znakiem tego nie dostała paliwa spróbuj z zamianą wtrysku ,a jeśli i to nie pomoże to zostają do sprawdzenia przewody ele. ,ale z twojego opisu wnioskuję że na 5 cylinder nie idzie paliwko.
Hmm tankowanie ponad połowę zbiornika to bardzo proste , prawdopodobnie masz nie właściwie zamontowany kosz z pompom paliwa ,na pewno była przeprowadzana naprawa i ktoś nie prawidłowo to zamontował .Poczytaj jest tego sporo na forum.

: 26 mar 2014, 12:46
autor: S8 RAFI
tutenhamon pisze:No i na wszystko prawie sobie odpowiedziałeś skoro ta 5-ta świeca była czysta znakiem tego nie dostała paliwa spróbuj z zamianą wtrysku ,a jeśli i to nie pomoże to zostają do sprawdzenia przewody ele. ,ale z twojego opisu wnioskuję że na 5 cylinder nie idzie paliwko.
i tu własnie pytanie
jeżeli wtrysk okaże sie ok, jak sprawdzic miernikiem ten przewód idący na 5 cylinder?

tutenhamon pisze:Hmm tankowanie ponad połowę zbiornika to bardzo proste , prawdopodobnie masz nie właściwie zamontowany kosz z pompom paliwa ,na pewno była przeprowadzana naprawa i ktoś nie prawidłowo to zamontował .Poczytaj jest tego sporo na forum.
tylko że przez 6 lat użytkowania tego auta nie miałem tego problemu, a nie raz na rezerwie sie jechało, moze pompa pada powoli ?
ale tym zajmę sie jak ogarne tego CATa, pewnie duzo znajde na forum na ten temat

: 26 mar 2014, 12:52
autor: tutenhamon
Poczytaj temat związane z wymianą lub dolegliwościami pomp to powinno troszkę rozjaśnić temat aaa tu coś znalazłem http://www.a8team.pl/d2-00-42pb-wymiana ... vt3282.htm

Jeśli paliwko by szło na 5 cylinder to świeca była by mokra ,a u ciebie była sucha <okioki>

: 26 mar 2014, 12:59
autor: SenatorS8
Wypnij wtryskiwacz tzn wtyczke elektryczna i podlacz diode przystosowana pod 12V Moze tez byc taka probowka 12V z zaroweczka 1,2 W .Odpal auto.Przy zaroweczce ma mrygac , przy diodzie nie koniecznie wiec wtedy wyjmij z wtyczki i odwroc polaryzacje wtedy powinna blyskac.Jak blyska to sterownik i kable OK a nie OK wtryskiwacz-pewnie przytkany.Jak nie blyska to wiadomo,zaczynasz od przeswietlenia kabli.

Pozdr.
Adam

: 26 mar 2014, 16:05
autor: S8 RAFI
zamieniłem wtryskiwacze i problem nadal na 5 cylindrze wiec wtryskiwacz ok
podłączyłem żaróweczkę pod wypiętą wtyczkę 5 cyl. i przez 20 sekund miga potem gasnie
jednak tak samo zachowuje sie przy wypięciu każdej innej wtyczki

<niewiem> nie mam pojęcia co dalej...

: 26 mar 2014, 16:13
autor: SenatorS8
OK
podstawowe pytanie masz LPG ?

: 26 mar 2014, 16:16
autor: S8 RAFI
mam, ale instalacja całkowicie odłączona do testów, tzn bezpiecznik wyjęty a komp odłączony
wszystkie co robie teraz tylko na benzynie

: 26 mar 2014, 16:23
autor: SenatorS8
Czyli rozumiem ze masz zaslepke dla wtyczki LPG. Instalacja LPG wymaga przeciecia kabli zasilania wtryskiwaczy benzynowych.
Nie pozostaje Tobie nic innego jak przeswietlic zgodnie ze schematem kabli wtryskiwaczy benzynowych .
Mozesz zrobic taki test.Przepnij wtyczke wtryskiwacza 5i6 zamiennie.Jesli to problem kablowy i oby nie ECU silnika to blad powedruje na 6 cyl

: 26 mar 2014, 16:28
autor: Gość
Jak dobrze kojarze to komp odcial ci juz ten cylinder z powodu bledu. Wiec zeby cos sprawdzic to CATa nie moze byc. Tylko zeby pojawil sie blad to musi byc awaria i sprawdziles wszystko poza wiazka do cewki i wtrysku oraz samym wtryskiem. Zrob na chwile obejscia przewodow z ecu do cewki i wtrysku i jak to poskutkuje to wiazka a jak nie to pozostaje sam wtrysk(mozna zamienic) lub cos w glebi samego ecu.

: 26 mar 2014, 16:30
autor: ernesto
Od niczego zmierz mu baniak jaką daje kompresje.

: 26 mar 2014, 17:20
autor: S8 RAFI
SenatorS8 pisze:Czyli rozumiem ze masz zaslepke dla wtyczki LPG. Instalacja LPG wymaga przeciecia kabli zasilania wtryskiwaczy benzynowych.
Nie pozostaje Tobie nic innego jak przeswietlic zgodnie ze schematem kabli wtryskiwaczy benzynowych .
Mozesz zrobic taki test.Przepnij wtyczke wtryskiwacza 5i6 zamiennie.Jesli to problem kablowy i oby nie ECU silnika to blad powedruje na 6 cyl
mysle czy całkiem nie odciąc na chwile od 5 wtryskiwacza wtrysku od gazu -moze to pomoże?
przepięcie wtyczek spowodowało bład wypadania zapłonu na obu cylindrach , nawet po wykasowaniu pojawiają sie po chwili na obu cylindrach( jak w logach liczba przekracza 150)
ale to moze byc spowodowane złym miejscem podpiecia wtyczek (inne cylindry niz te przypisane wtryskiwaczom)

Apophis pisze:Jak dobrze kojarze to komp odcial ci juz ten cylinder z powodu bledu. Wiec zeby cos sprawdzic to CATa nie moze byc. Tylko zeby pojawil sie blad to musi byc awaria i sprawdziles wszystko poza wiazka do cewki i wtrysku oraz samym wtryskiem. Zrob na chwile obejscia przewodow z ecu do cewki i wtrysku i jak to poskutkuje to wiazka a jak nie to pozostaje sam wtrysk(mozna zamienic) lub cos w glebi samego ecu.
faktycznie zapomniałem o wiązce do cewki
pewnie zamiana cylindrami odpada
chyba pójde tym tropem i zrobie obejscia

tylko pytanie czy odciąc całkiem związki te gazowe wtryskiwacze , a konkretnie ten jeden ?

: 26 mar 2014, 19:00
autor: tutenhamon
S8 RAFI Problem problemem ale powinieneś poprawić dane w profilu , dopiero SenatorS8 zadał pytanie o LPG i wywiązała się dyskusja . A właśnie nie dawno mieliśmy całkiem podobny problem opisywany w dziale Silniki benzynowe i LPG.

: 26 mar 2014, 21:40
autor: S8 RAFI
ok juz poprawiam <tak>
i wielkie dzieki wszystkim za pomoc
pierwsza z usterek znaleziona
jeden z kabelków przy ecu do cewki okazał sie walniety

na benzynie:
teraz jest idealnie , no chyba ze wyjdzie problem z tą pompą/bakiem itd

lpg
tez jest idealnie, chodź na logach w vagu wystepuja jakies mniejsze ilosci wypadania zapłonu ale nie powoduja błędu

jednak został problem z którym musze udac sie do gazownika, bo sama instalacja lub sterownik cos mi sieje zamęt, no chyba ze tutaj ktos cos poradzi.
tylko nie wiem czy to odpowiedni dział <niewiem>

opis:
na lpg chodzi dobrze, lecz jak przełacze na benzyne na 2 i 5 cylindrze zaczyna wypadac zapłon i po przekroczeniu liczby 100 wywala błędy na tych cylindrach , kontrolka Cat i auto nie jedzie
tego problemu z jazdą na benzynie nie ma kiedy bezpiecznik z lpg jest wyjęty
nie wiem tez jak auto zachowa sie jak bedzie zimne jechac na Pb w oczekiwaniu na przełaczenie sie na lpg

czyli:
jazda na Pb z wyciągnietym bezpiecznikiem lpg - idealnie
jazda na Pb z wsadzonym bezpiecznikiem lpg - Cat i wypadanie zapłonu na 2 i 5 cylindrze
jazda na Lpg - idealnie

mógł sterownik lpg szlag trafic ,albo cos sie rozstroiło ?

: 26 mar 2014, 23:29
autor: SenatorS8
Czyli byla elektryczna przerwa w obwodzie.
Dziwne ze przy wtyczce ECU silnika
co do problemu
Masz 2 opcje
Nieszczelene wtryskiwacze gazowe.Maja swoje nalatane i przepuszczaja .Szybki test to scisniencie wezykow miedzy wtryskiwaczem a kolektorem i jazda na PB
Druga opcja ktora po zastanowieniu wydaje sie pewniejsza to uszkodzony sterownik LPG
Jakiej marki masz ECU LPG?