Strona 1 z 2

[D2 ALL ] Nie pali na trzeci cylinder już nie wiem co mam

: 23 kwie 2014, 22:33
autor: Michal1992
Witam tak jak w temacie, moja Audiola nie pali mi na 3 cylinder i już nie wiem co mam robić.

Świece nowe, cewki sprawdzone moduł też sprawdzenie VAG nic nie mówi poza tym że nie działa trzeci cylinder, nie ma różnicy czy jest na benzynie czy na gazie.

Jedna rzecz mnie martwi pod jeden kabel wychodzący z komputera podpięta była instalacja gazowa i teraz tak: wyglądało jak by nie dawał sygnału bo samochód nie chciał przełączyć sie na gaz, gdy kabel od instalacji gazowej został odczepiony i podpięty do innego instalacja zaczęła działać a tłumacząc wyglądało to jak by z komputera nie wychodził sygnał który idzie na trzeci cylinder wiec oddałem komputer do "magika" który zajmuje się sprawdzeniem i naprawą. I w tym momencie liczyłem że moje problemy się skończą ale niestety magik powiedział że komputer jest w 100% sprawny...

W tym momencie złapałem doła i już nie wiem co robić i czego szukać... A i sprawdziłem kabel który powinien podawać sygnał pod kątem czy nie został gdzieś zerwany i miernik wskazał że kabel nie uległ uszkodzeniu.

Więc teraz proszę o pomoc bo już nie wiem co robi... :-(

: 23 kwie 2014, 22:43
autor: ernesto
Czy jesteś w 100% pewien że nie ma iskry na tym cylindrze? Może nie dostaje paliwa? Błąd brak zapłonu lub wypadanie zapłonu może równie świadczyć że nie ma iskry jak i o tym że nie otrzymuje paliwa czyli nie ma Bumm w komorze spalania

: 23 kwie 2014, 23:04
autor: Michal1992
Co do dostarczania paliwa i na bp i lpg jest to samo.
rzeczywiście VAG pokazuje wypadanie zapłonu
A zgodnie z tym co piszesz mogę wymienić jeszcze świece miejscami ale 10tys km tem wymieniałem komplet i kupiłem naprawdę porządnej firmy

A co do modułów są dwa i gdy zmieniłem stronami to pokazało wypadanie na 4 cylindrze czy to będzie sugerowało że moduł jednak padł i co z tym sygnałem z komputera czemu komputer od LPG go nie dostawał?

: 23 kwie 2014, 23:16
autor: ernesto
Michal1992 pisze:Witam tak jak w temacie, moja Audiola nie pali mi na 3 cylinder(
Michal1992 pisze:A co do modułów są dwa i gdy zmieniłem stronami to pokazało wypadanie na 4 cylindrze czy to będzie sugerowało że moduł jednak padł
Skoro podmieniłeś moduły i najpierw miałeś wypadanie na 3 a potem na 4 to wygląda to na uszkodzony moduł.
Moduły odpowiadają 1,4,6,7 i 2,3,5,8. Najpierw zlikwiduj tą usterkę wymieniając moduł nawet na używany oryginalny sprawny

: 23 kwie 2014, 23:42
autor: Michal1992
Hmm jeśli takie jest ułożenie to może rzeczywiście możesz mieć rację jutro z rana kupię moduł i podmienię na nowy i dam znać co i jak.

: 24 kwie 2014, 01:09
autor: gtfan
Miałem to samo jak padł moduł zapłonowy. A dzieje się tak gdyż sterownik silnika wykrywa brak zapłonu na danym cylindrze i przestaje podawać sygnał na wtryskiwacz benzynowy. Następnie sterownik gazowy łapie błąd z powodu braku sygnału wtrysku i nie przełącza na gaz.

: 24 kwie 2014, 21:03
autor: Michal1992
Dziś zmieniłem moduł i już jest wszystko ok i bardzo dziekuję za pomoc. Teraz biorę się za kolejne niedziałające elementy samochodu takie jak klimatyzacja i tempomat

: 25 kwie 2014, 06:20
autor: ernesto
Michal1992, Gratulacje ;)

: 20 maja 2017, 00:30
autor: Truten
Podepnę się pod temat, żeby nie tworzyć tysiąca nowych, bo jak czytam forum to trochę już o tym było.
Objaw mam następujący - jak silnik jest zimny muszę długo kręcić żeby go odpalić. Jak odpali, to chodzi niby równo ale jak wrzucę bieg i chcę ruszyć to gaśnie. Musi pochodzić dobre 2 minuty a czasem i dłużej, żeby można było nim jechać. Zauważyłem też że trochę za wolno schodzi z obrotów, a i ostatnio na nagrzanym silniku po dodaniu gazu zaczęły nawet falować wolne obroty. Miał ktoś podobny problem?

: 20 maja 2017, 07:32
autor: gtfan
Truten pisze:Objaw mam następujący - jak silnik jest zimny muszę długo kręcić żeby go odpalić. Jak odpali, to chodzi niby równo ale jak wrzucę bieg i chcę ruszyć to gaśnie. Musi pochodzić dobre 2 minuty a czasem i dłużej, żeby można było nim jechać.
Ile benzyny w baku? Jak mniej niż 1/2 to dolej na 3/4. Jak problem ustąpi, to wina pompy paliwa lub jej osadzenia w baku.

: 20 maja 2017, 21:30
autor: Truten
Też to podejrzewałem i dolewałem benzyny ale to nie to. Niezależnie od ilości paliwa ten sam objaw. Tuż po kupnie przy odpalaniu w kabinie śmierdziało paliwem, wykryłem wyciek przed tą "listwą wtryskową" jeżeli tak to mona nazwać i uszczelniłem. Myślałem, że to mogło być powodem takiego zachowania, w sensie, że np. przez noc spada ciśnienie w listwie, przy obróceniu kluczykiem pompa pompuje tylko chwilę i nie ma wystarczającego ciśnienia w listwie. Ale to nie to...

: 21 maja 2017, 00:50
autor: danishow
Truten, zakręć butle i wyłącz gaz. Pojeździj kilka dni tylko na benzynce i zdaj relację ;)

: 27 maja 2017, 15:59
autor: Truten
Hej, pojeżdzone na samej benzynie. W sumie to nie było różnicy w zachowaniu w stosunku do tego co napisałem. Potem włączyłem już gaz i pojeździłem trochę ostrzej używając tiptronica. Wcześniej tego nie zauważałem ale na tiptronicu się to bardzo uwidoczniło, że jak mu porządnie wcisnę gaz na dowolnym biegu to zakrztusza się i momentalnie przełącza na benzynę, niezależnie od prędkości obrotowej. Na benzynie trochę lepiej ale też go dusi.

: 27 maja 2017, 22:07
autor: ernesto
A błędy jakieś masz w ECU?

: 27 maja 2017, 22:53
autor: danishow
Truten, miałeś pojeździć na benzynie a nie spróbować jazdy bez LPG <faktycznie>