Strona 1 z 2

[D2 FL ALL ] Alert olejowy, Olstand Motor prufen

: 15 lis 2014, 22:53
autor: Plewis
Witajcie całkiem nie dawno kupiłem S8 4,2 i po pewnym czasie wyświetla mi komunikat, na fisie. Myślałem że mam mało oleju ,wiec sprawdziłem było minimum-dolałem litr ,ale komunikat nadal się pokazuje piszczy mi i miga;
Obrazek
jak wcisne check przy zegarach pokazuje mi to;
Obrazek
co musze zrobic by wróciło wszystko do normy...



Proszę zaktualizować swój profil dotyczący auta

: 16 lis 2014, 04:42
autor: Pawulon_90
Plewis, Ja na Twoim miejscu bym niejezdzil, piewsze co to musisz sprawdzic cisnienie oleju. jak Bedzie ok to sprawdzic czujnik cisnienia oleju. jak bedziesz tak jezdzil a faktycznie bedzie slabe cisninie to zatrzesz motor

: 16 lis 2014, 14:11
autor: szeryfisch
czerwony komunikat to niskie cisnienie oleju. Zlokalizuj problem zanim zatrzesz motor.

: 16 lis 2014, 17:28
autor: Plewis
szeryfisch pisze:czerwony komunikat to niskie cisnienie oleju. Zlokalizuj problem zanim zatrzesz motor.
autem przyjechałem od sprzedającego 300km i po drodze nic nie działo sie dopiero jak przyjechałem do miasta po kilkunastu minutech komunikat mi sie wyświetla... czujnik ciśnienia czy poważniejsza sprawa...
translator przetumaczył ;
''Zatrzymaj testowanie poziomu oleju w silniku"
stan oleju jest prawidłowy pod max...

: 16 lis 2014, 17:30
autor: ernesto
Plewis, kolego a tak na marginesie zapytam, gdzie kupiłeś auto? Czy przypadkiem poprzedni właściciel nie miał go kilka miesięcy ?

Czy kwota na umowie = kwocie którą zapłaciłeś ?

: 16 lis 2014, 17:42
autor: CINEK
Plewis pisze:translator przetumaczył ;
''Zatrzymaj testowanie poziomu oleju w silniku"
stan oleju jest prawidłowy pod max...
tak jak szeryfisch, napisal, na czewono jest komunikat o zlym cisnieniu oleju, natomiast ponizej jest napisane, zeby wylaczyc silnik i sprawdzic stan oleju.

czyli auto do warsztatu, sprawdz cisnienie oleju, jak jest ok to czujnik do wymiany. Mozesz podpiac tez VAGa sprawdzic babole. Czujnik raczej nie jest drogi.

tylko nie wiem jaki jest u Ciebie bo ETKA dwa pokazuje :

Obrazek

: 16 lis 2014, 17:47
autor: Plewis
ernesto pisze:Plewis, kolego a tak na marginesie zapytam, gdzie kupiłeś auto? Czy przypadkiem poprzedni właściciel nie miał go kilka miesięcy ?

Czy kwota na umowie = kwocie którą zapłaciłeś ?
auto pochodzi z Łodzi bardzo charakterystyczne ,bo żółte... jedyne w ostatnim czasie w necie...
poprzedni właściciel podobno miał auto ok 5 lat
silnik to AQH

: 16 lis 2014, 18:00
autor: ernesto
Plewis, kojarzę to ogłoszenie. Dzwoniłeś do do poprzedniego właściciela ?
Jeśli cena była umowna to się wtopiłeś :( bo auto możesz zwrócić poprzedniemu właścicielowi za cenę jaką zapłaciłeś ( cena z umowy )
Droga sądowa, długa i stresująca.
Zawsze zostaje Ci ratowanie auta.
Między nami byłem w identycznej sytuacji jak Ty że po powrocie do domu auto padło. Ja postanowiłem ratować bo i tak miałem przeznaczone pieniądze na spory pakiet startowy.

Podepnij VAGa zobacz jakie ma błędy na początek. Staraj się nie odpalać auta a już jeśli musisz to nie przekraczać dużych obrotów.

: 16 lis 2014, 18:13
autor: krzychu22.p1i
Nie stresujcie kolegi :P najpierw sprawdzenie błędów VAGiem potem lepiej sprawdzić ciśnienie oleju manometrem.. Jeśli będzie ok to dopiero brać się za czujnik.

: 16 lis 2014, 22:54
autor: Pietrówa
A może wiązka od czujnika jest gdzieś przetarta i podczas powrotu do domu puściła do reszty, w końcu błąd wyskoczył dopiero po 300 km.
Plewis pamiętasz może w jakich okolicznościach pojawił Ci się komunikat? Po wpadnięciu dziurę, ostrym przegazowaniu lub po gwałtownym hamowaniu?

: 17 lis 2014, 00:15
autor: Plewis
Pietrówa pisze:A może wiązka od czujnika jest gdzieś przetarta i podczas powrotu do domu puściła do reszty, w końcu błąd wyskoczył dopiero po 300 km.
Plewis pamiętasz może w jakich okolicznościach pojawił Ci się komunikat? Po wpadnięciu dziurę, ostrym przegazowaniu lub po gwałtownym hamowaniu?
tak pamietam jak wjechałem na rondo jakkby wewnętrzna czesc ułożoną polbrukiem ,było lekkie bum... i wtedy to sie włączyło ,moze ,a nie musi to byc powiązane ,ale tak sie stało... dziś zrobiłem ponad 200km na trasie i nic sie nie świeciło ,gdzie szukać tego czujnika?

: 17 lis 2014, 05:28
autor: ernesto
Plewis pisze: dziś zrobiłem ponad 200km na trasie i nic sie nie świeciło ,gdzie szukać tego czujnika?
Podjedź do mechanika niech profilaktycznie sprawdzi ciśnienie oleju. Może po prostu wilgoci gdzieś nałapało i robią się cyrki.

: 17 lis 2014, 14:18
autor: Plewis
ernesto pisze:
Plewis pisze: dziś zrobiłem ponad 200km na trasie i nic sie nie świeciło ,gdzie szukać tego czujnika?
Podjedź do mechanika niech profilaktycznie sprawdzi ciśnienie oleju. Może po prostu wilgoci gdzieś nałapało i robią się cyrki.
jakas podpowiedz gdzie jest ten czujnik?

: 17 lis 2014, 19:55
autor: CINEK
na zdjeciu widac nie co wyzej ;) po prawej stronie silnika nad filtrem oleju. Najlepiej jest zdemontowac filtr powietrza to jest dobre dojscie

: 17 lis 2014, 20:02
autor: Plewis
martin_rs4 pisze:na zdjeciu widac nie co wyzej ;) po prawej stronie silnika nad filtrem oleju. Najlepiej jest zdemontowac filtr powietrza to jest dobre dojscie
filrt powietrza czy rure dolotową..??