Strona 1 z 2
[D2 00 4.2PB/LPG
] Wycieraczki -problem
: 16 lis 2014, 21:31
autor: kryhawrc
Mam problem z wycieraczkami. Działaja tylko w jednej pozycji(najszybszej). Znalazłem tu na porum podobne tematy-że trzeba rozebrac,wyczyścic i przesmarować. No niestety nie pomógł taki zabieg. Nadal działaja tylko na najszybszym biegu.
Zauważyłem też ze jak dłużej popracują to przez chwile działają w innych pozycjach i po chwili sie zatrzymują(zamarzają???? <niegadam> ) Żeby je ruszyc znów trzeba przełączyć na najszybsze.
Czy to bedzie wina silniczka??
: 16 lis 2014, 21:56
autor: CINEK
predzej wina bedzie manetki. ...szczerze to nie wiem wczy jest sterownik do wycieraczek <niewiem>
jesli czyszczenie manetki nie pomoglo, to sprobuj podmienic, nie powinna byc droga i koledzy tu na forum na pewno takie maja.

: 16 lis 2014, 22:08
autor: kryhawrc
no manetki akurat nie czyściłem
ale sprobuje- może faktycznie tam jest problem
: 16 lis 2014, 22:22
autor: CINEK
zobacz styki w kostce jak wygladaja. Ja mialem podobny problem z tempomatem i po przeczyszczeniu tych stykow / pinow bylo ok.
: 16 lis 2014, 22:24
autor: kryhawrc
przy kierownicy-czy przy silniczku od wycieraczek
: 16 lis 2014, 22:30
autor: CINEK
przy kierownicy.
Silnik jak chodzi w ogole to jest ok. gorzej jakby w ogole nie chodzil, ale jak dziala na najwzyszych obrotach to winaezy po stronie manetki moim zdaniem
: 22 lis 2014, 20:52
autor: kryhawrc
Dziś sie troche do tego zabrłem i wydaje mi się ze to chyba silnik nie ma sily. Jak pomagam ręką to wszystko działa.
Zauważyłem też ze nawet na tym najszybszym biegu działa z różnymi predkosciami.
Tak że wydaję mi sie że zacznę od wymiany silniczka
: 23 lis 2014, 02:30
autor: gtfan
Mogą być też zatarte sworznie (te na których mocowane są ramiona wycieraczek) i dlatego silnik nie daje rady.
Przerabiałem to u siebie. Powłoka chromowa na sworzniach się miejscami uszkodziła i zaczęła tam rosnąć rdza, przez którą mechanizm bardzo ciężko się ruszał.
: 23 lis 2014, 10:16
autor: CINEK
dokladnie tak jak kolega
gtfan, napisal. Przerabialem to u wuja w A6 C5 i faktycznie ramiona tak sie zapiekly na tych sworzniach ze nie dalo rady tego ruszyc i mussial kupic nowy mechanizmi.
Musisz wyjac caly mechanizm i sprobowac ramiona powyjmowac z tych sworzni, przesmarowac tawotem i powinno byc ok.

silnik raczej masz sprawny
jesli nie masz takiego specjalnego chwytaka, to nakrec nakretke na gwint i mlotek w dlon i hejaaa

tylko trzeba uwazac zeby sie gwint z nakretka nie zlamal, bo po ptokach bedzie
przy rozbieraniu, zwroc dokladnie uwage jak jest ustawiony mechanizm w pozycji 0, bo jak pod zlym katem pozniej skrecisz nie bedzie chodzic jak trzeba

: 23 lis 2014, 12:47
autor: ernesto
kryhawrc pisze:Dziś sie troche do tego zabrłem i wydaje mi się ze to chyba silnik nie ma sily. Jak pomagam ręką to wszystko działa.
Zauważyłem też ze nawet na tym najszybszym biegu działa z różnymi predkosciami.
Tak że wydaję mi sie że zacznę od wymiany silniczka
Podnieś wycieraczki w pozycję pion. I włącz.
Guma na wycieraczce i szyba stawiają ogromny opór dla układu a zwłaszcza dla silnika. Jeśli układ dodatkowo chodzi na sucho to jest kierunek w stronę spalenia.
Na najwyższym biegu będzie chodził bo silnik chodzi z większą prędkością czyli większą siłę daje do poruszania mechanizmem.
Na mniejszych biegach nie daje tak dużej siły co może skutkować że wycieraczki nie chcą chodzić.
Jak wyżej napisałem podnieś pióra wycieraczek i zobacz czy bez obciążenia chodzą. Jeśli tak to znaczy że silnik żyje.
Maska do góry, zdemontuj osłonę podszybia i aplikuj na przeguby kulowe WD-40. Ile się da. Wyrobiły się sworznie. To samo robiłem 3 dni temu w A4. Na niskich biegach wycieraczki nie chodziły. A jak podniosły się do góry to nie miały siły zejść na dół.
WD-40 następnie dobrze przesmarowałem smarem okolice przegubów. Wszystko smarowałem na samochodzie. Nie rozpinałem ramion bo to musiała być szybka akcja w deszcz

i późno w nocy

Na trzpień który wychodzi z silniczka też aplikowałem WD. Teraz wycieraczki zasuwają aż miło. Zero piszczenia, przeskakiwania, zwalniania, zatrzymywania itp objawów.|
Polecam, zanim wymienisz silnik.
: 23 lis 2014, 16:15
autor: kryhawrc
Na poniesionych wycieraczkach to samo.-bez zmian. Czyli silnik sprawny.
A co odpowiada za predkosć jago pracy?
Widze że przy kostce jest chyba 5 przewodów czy podlączeniu na krótko moge tam sprawdzić działanie?
Czy od razu zamawiać manetkę?
Tak teraz patrzę że cześć sprzedaje przełącznik zespolony(w całości) a cześc samą manetkę wycieraczek. Czy to jest rozbieralne?
: 26 lis 2014, 17:28
autor: kryhawrc
Rozebrałem wszystko jeszcze raz-całe WD40 i nic to nie dało dalej to samo
: 26 lis 2014, 19:22
autor: CINEK
kryhawrc pisze:Rozebrałem wszystko jeszcze raz-całe WD40 i nic to nie dało dalej to samo
ale wszystkie przeguby, ramienia rozebralem, przesmarowales sworznie jakims smarem i dopiero skreciles, czy skreciles na sucho?
: 26 lis 2014, 19:30
autor: kryhawrc
rozebrane,przeczyszczone przesmarowane.
w sworzniu od wycieraczki pasarzera jest spory luz ale czy to by było przyczną.
Tak czy tak nadal działaja tylko na najszybszym biegu. Nic się nie poprawiło
: 26 lis 2014, 19:43
autor: beyer28
Manetka, albo uszkodzone uzwojenie wolnych biegów silniczka.