Strona 1 z 1

[D2 94 4.2PB/LPG ] Instalacja spryskiwacza szyby czołowej

: 09 lip 2015, 05:49
autor: czyznaszmnie
Jak w temacie, którędy lecą przewody do spryskiwacza szyby, spryskiwacz działał mi dopóki nie wymieniali mi parownika klimatyzacji (podejrzewam że coś rozpięli lub poluzowali przy wymianie) i od tego czasu nie kręci się pompka.

: 09 lip 2015, 08:30
autor: ernesto
Lecą błotnikiem razem z wiązką kierunkowskazu o ile się nie mylę. Wyciągnij kierunkowskaz po stronie pasażera. Będziesz widział kostkę i pompkę przy zbiorniczku. Czarna okrągła z trzema pinami. Możliwe że się poluzowała lub nie styka. Lubi śniedzieć.
Możesz wyciągnąć wtyczkę i sprawdzić czy dochodzi do niej napięcie.
Dokładnie nie pamiętam jak to jest ale jest wspólna masa i dwa plusy. Jeden plus jest do zasilania pompki a drugi do sygnalizacji niskiego poziomu płynu.
Zerknij jeszcze bezpieczniki, może się spalił.

: 09 lip 2015, 17:39
autor: czyznaszmnie
dzięki, wysoce prawdopodobne że to będzie ta wtyczka, bo boczne kierunki też mi nie świecą :| bezpieczniki posprawdzałem, wszystkie były ok :/ zaraz skoczę sprawdzić co tam piszczy:)

Edit:

no niestety napięcie do pompki dochodzi, z tego co zauważyłem to przy robieniu klimy odkręcili zbiornik spryskiwaczy (świeże ślady i brak śrubek) i nie jest wpięty wężyk pompki. Wtyczkę sprawdziłem, napięcie jest, gorzej, że pompka nie kręci. Bez zdejmowania zderzaka wężyka chyba nie ma szans wpiąć...

Pytanie czy wypięty wężyk mógł mieć wpływ na śmierć pompki?

: 10 lip 2015, 00:16
autor: ernesto
czyznaszmnie pisze:Pytanie czy wypięty wężyk mógł mieć wpływ na śmierć pompki?
Raczej nie. Ponieważ pompka jest chłodzona płynem. Nawet jeśli wypniesz przewód który idzie do dysz i załączysz spryski to nie ma możliwości by się ona spaliła, nawet jak płyn będzie uciekał bokiem.
No chyba że brakło płynu i pracowała na sucho. Tak więc albo padała ze starości co jest możliwe. Albo panom mechanikom brakło płynu i zjarali pompkę. By uniknąć podejrzeń wypieli wężyk. Podstawa to jest płyn w zbiorniczku.
Jeśli natomiast pozom płynu zejdzie na tyle nisko że pompka nie ma możliwości pompowania to następuje jej przegrzanie i jednocześnie spalenie.
Teraz musisz sprawdzić pompkę na krótko czy pracuje.
Znaczy się podać jej +/- . Jesli po podaniu 12V nie będzie pracować to oznacza że pompka jest do wymiany.
Możesz to zrobić bez jej wyciągania. Podpinasz przewody, na nie zarobione końcówki ( na sówki okrągłe ) i sprawdzasz na krótko czy odpali. Jeśli nie to znaczy że pompka do wymiany na 100%

: 02 lip 2016, 11:29
autor: Ukaniu
Podłączam się pod temat, z pewnie śmiesznym problemem.
Spryskiwacz sika w kosmos
Podszybie miało połamane środkowe mocowanie - poprawiłem, zamocowane wydaje się dobrze. Do eksperymentu podniosłem je jeszcze wyżej na tyle ile pozwala uszczelka maski.
Nijak nie jestem w stanie uzyskać by spryskiwacz na postoju nie lał na dach czy za samochód. Gdzie jest błąd?

: 02 lip 2016, 11:42
autor: Gość
Weź igłe i se wyreguluj dysze :)

: 02 lip 2016, 18:46
autor: Ukaniu
Zacząłem od tego :P Potem pokleiłem ten wspornik na środku i nic.
Spróbuję jeszcze jakoś docisnąć te dyszki niżej. Wydawało mi się jednak, że dojechałem do granic możliwości regulacji. A przecie jeszcze sporo za wysoko sika.

: 02 lip 2016, 18:56
autor: Gość
U mnie jak wsadze igłe w dysze to dośc sporo mam zakresu. Tez musze obniżyc nieco bo ostatnio z tyłu gościa w cabriolecie obsikałem :D