Strona 1 z 1

[D2 95 4.2PB ] Brak ładowania

: 15 kwie 2010, 23:58
autor: marcinba8
witam
audi a8 4.2 abz 1995r. tiptronic
otoz padl mi akumulator, kupilem zachowawczo drugi, i sprawdzilem ladownie.
a tu tylko 12,5 na wolnych obrotach, a jak dodam gazu tylko 13,2 do 13,7
wymienilem alternator na drugi i nadal to samo.
moje pytanie czy ladowanie nie idzie czasem przez jakis modulik. jezeli tak to gdzie sie znajduje? badz moze ktos juz sie zetknął z podobnym problemem.
i drugie pytanie jakie obroty powinny byc na biegu jałowym bo wydaje mi sie ze mam troszke przy male.

: 16 kwie 2010, 06:39
autor: toom_ek
a jak spr. ładowanie , vagiem czy bezpośrednio przy akumulatorze , vag może okłamywać trzeba spr. bezpośrednio przy aku.

: 19 kwie 2010, 22:38
autor: marcinba8
sprawdzam caly czas bezposrednio miernikiem przy akumulatorze., na vagu ta sama sytuacja. zauwazylem ze nie dziala mi regulacja lusterek, pewnie padl sterownik lusterek w slupku, sprawdze czy czasem nie ma tam jakiegos ostrego zwarcia i przez to sa takie anomalie, choc malo w to wierze.

moze ktos ma jakies pomysly w tym temacie. przede wszystkim chcialbym sie dowiedziec czy ladowanie jest zalezne od jakiegos ecu, czy idzie tylko bezposrednio z alternatora do akumulatora

pozdr.

: 22 kwie 2010, 17:08
autor: grim
podłączam się do tematu :) z ciekawości :P

A co do lusterek to tobie marcinba8, co dokładnie nie działa ? Bo mi nie działa tylko położenie szkła w lusterka... przełącznik lewo prawo i składanie raczej chodzi bo składać lusterka składa...

: 26 kwie 2010, 18:05
autor: marcinba8
jezeli chodzi o lusterka to dokladnie to samo padlo. brak regulacji szkiel, bo skladac sie chca tylko lekko staja, ale to efekt czasu postoju auta. czy ktos ma jakies pomysly z tym ladowaniem

: 26 kwie 2010, 22:35
autor: przemoR888
ja tak miałem z lusterkami że się nie regulowały a składały, wymieniłem sterownik ten w słupku i działają :lol:

: 27 kwie 2010, 08:58
autor: grim
przemoR888 pisze:ja tak miałem z lusterkami że się nie regulowały a składały, wymieniłem sterownik ten w słupku i działają :lol:
Jaki sterownik w słupku ? Ja myślałem że po prostu to się zdupczyło:

http://moto.allegro.pl/item994125585_pr ... 2001r.html

: 28 kwie 2010, 23:08
autor: marcinba8
w lewym srodkowym slupku przy pasie jest sterownik lusterek http://www.motoallegro.pl/show_item.php?item=1000487966

: 14 maja 2010, 18:59
autor: grim
Super... tego gó*** nigdzie nie dostane... Z tego co zauważyłem to jest coraz więcej krętaczy na allegro co sprzedaje "szrot" albo śmieci w pudełku.

Ktoś kogoś poleci może ?

: 17 gru 2010, 21:40
autor: Marcin123
witam dzis mialem taka sytuacje odpalilem auto bez problemu jak zawsze,po przejechaniu ok 300 metrow zwolnilem wjechalem w brame i w tym momencie auto zaczelo chodzic jak by nie na wszystkie cylindry po czym zgaslo.zapalila sie kontrolka od ladowania i czerwony znak wykrzyknik w nawiasie.odpalilem auto ponownie i wszytsko gra bez najmniejszych problemow do chwili obecnej co moglo byc tego przyczyna pozdrawiam

[ Dodano: 2010-12-17, 21:42 ]
to wszystko trwalo moment i o ile dobrze pamietam kontrolka ladowania zapalila sie wtedy kiedy trzeslo autem jak by nie na wszystkie cylindry chodzil

: 11 lis 2014, 08:55
autor: ernesto
Ale kotleta odgrzebie :D

Wczoraj jechałem do pracy. Jak wjeżdżałem w bramę najechałem na jakiś grupy patyk kołem i usłyszałem uderzenie.
Po chwili zapaliła się magiczna czerwona kontrolka ładowania.
Zajechałem na parking w celu weryfikacji co się stało. Lecz nic konkretnego nie widziałem.
Padłą decyzja. Jadę na warsztat. Oczywiście na wyłączonych wszystkich odbiornikach. Wjechałem na kanał i nic. Nie widać nic ciekawego. Żadnych uszkodzeń które miały by na celu spowodować zanik napięcia.
Ładowania brak. Miernik na odpalonym silniku wskazał 11,2 V czyli silnik chodził na samej baterii.
Chwila zastanowienia i wyrywanie alternatora.
Musiałem zdemontować filtr powietrza dla lepszego dostępu. Na szczęście ktoś pomyślał by dać go na krótkich śrubach a nie przelotowych.
Zrzuciłem pasek i po niespełna 20 min altek na zdemontowany.
Pojechałem do elektryki w celu weryfikacji.
Stwierdził że ktoś już go rzeźbił i jest zwarcie na uzwojeniu wirnika. Koszt naprawy 170zł
Ale przypomniałem sobie że na szrocie stoi takie cudo. Zakupiłem używany i jeszcze raz pojechałem by elektryk sprawdził ten nowy używany.
Stwierdził że na pewno będzie z niego lepszy użytek.
Podziękowałem panu i nadszedł czas na montaż. Ładowanie na wolnych obrotach 13,8 V o wiele lepiej, miesiąc temu sprawdzałem ładowanie starego miał 12,8. Czyli był już bliski końca.
Podejrzewam że to uderzenie to był po prostu zbieg okoliczności. Grunt że niunia chodzi :)

: 11 lis 2014, 12:23
autor: Gość
Widze że dopadło cię to co u mnie już się szykowało. Oddajesz stary na regeneracje? Bo 13.8 to ja mam na swoim juz rozpadającym się...

: 11 lis 2014, 14:43
autor: karol208
Apophis pisze: Bo 13.8 to ja mam na swoim juz rozpadającym się...
A co to 13.8 to żle?
Ładowanie zależy od stanu obciążenia alternatora, temperatury i stanu akumulatora.
max napięcie regulatora to 14,5v.
Prawidłowo ponad 14V na nieobciążonym alternatorze pod warunkiem że akumulatora w stanie spoczynku ma ok 12.5V

: 11 lis 2014, 15:14
autor: Gość
Nie jest źle ale bywało lepiej a jesli było lepiej w takich samych warunkach to znakiem tego że sie sypie już.