Strona 1 z 2
[D2 97 4.2PB
] Zapala się CAT, silnik gaśnie i nie odpala
: 27 kwie 2010, 21:34
autor: KRISTO
Witam wszystkich klubowiczów A8team. Jestem posiadaczem Audi A8 D2 4.2 quattro rocznik 1997.
Od pewnego czasu mam ogromny problem a mianowicie autko po osiągnięciu temperatury okolo 90 stopni celsjusza wariuje tzn zapala się kontrolka CAT i silnik gaśnie. Nie daje się uruchomić ponownie bo cały czas widnieje CAT na wskaźnikach. Wentylator załącza się w odpowiednim momencie. Na VAGu brak błędów bo sprawdzaliśmy. A wczoraj po raz pierwszy taka sytuacja zdarzyła mi się na zimnym silniku z rana. Doradźcie coś proszę bo teraz to już zgłupiałem
: 27 kwie 2010, 21:45
autor: Rapik
Czy przed zgaśnięciem jest jakiś objaw - silnik kuleje? Czy po prostu gaśnie i koniec?
Miałem przygody z kontrolką CAT na ciepłym silniku - winna była cewka 7 cylindra.
: 27 kwie 2010, 22:10
autor: KRISTO
silnik działa ok a potem nagle gaśnie. I jak próbuję go uruchomić to świeci się CAT i nie załapuje na żadnym cylindrze:(
[ Dodano: 2010-04-27, 22:15 ]
Rapik jak miałeś problem z tą cewką na 7 cylindrze to gasł Ci od razu silnik czy kulał wcześniej?
: 27 kwie 2010, 22:25
autor: Rapik
KRISTO pisze:
Rapik jak miałeś problem z tą cewką na 7 cylindrze to gasł Ci od razu silnik czy kulał wcześniej?
Hmm, u mnie to wyglądało tak że po zapaleniu CAT silnik kulał, najczęściej dało się normalnie jechać ale czuć było brak mocy i 'przerywanie'. Raz tylko na wolnych obrotach zgasł.
Ale na VAG'u ewidentnie pokazało, co jest przyczyną.
Myślę, że u Ciebie może być winien czujnik obrotów wału korbowego.
: 27 kwie 2010, 22:40
autor: KRISTO
Kurde sam już nie wiem co myśleć. Dodam jeszcze że jak świeci się ta kontrolka CAT to na żadnej fajce zapłonowej nie ma iskry bo sprawdzaliśmy po kolei na na każdej jak mój kumpel kręcił rozrusznikiem:(
: 27 kwie 2010, 23:44
autor: gierobiala
Niech zgadnę... Pokazuje ci że masz mniej więcej pół zbiornika paliwa?
Jeżeli tak to dolej dwudziestkę benzyny i odpalaj.
: 28 kwie 2010, 09:12
autor: KRISTO
Też tak myślałem wcześniej lecz paliwa zalałem pod korek do pełna i niestety nic się nie poporawiło( to znaczy nieoczekiwane gaśnięcie silnika i przeklęta kontrolka CAT) :-/
[ Dodano: 2010-04-28, 09:15 ]
Jakby mi część cylindrów nie chodziła to pomyślałbym że to jeden z modułów ale na żadnej fajce nie ma iskry więc w tym momencie jestem już głupi. A co dziwne następnego dnia auto zapala na dotyk i chodzi jak nowe...
: 28 kwie 2010, 09:40
autor: Limbo
A ja dopiero co walczyłem z tym problemem:)
I właśnie go zniwelowałem.
Moduły prawdopodobnie się przegrzewają- stąd początkowo problem tylko na goroącym silniku.
Moduł odwrócone są do siebie plecami- są dwa a między nimi jest pasta i radiator (tak jak w CPU od PC) podejrzewam, że moduł się przegrzewał jak się ostudził to znowu działał.
Aktualnie pewnie całkowicie padł.
Dodam, że z tego co wiem to moduł może uszkodzić się na 200milionów sposobów.
Umów się z kimś kto ma taka furę u Ciebie w mieście podmień moduły na chwile i sprawdzisz:D
: 29 kwie 2010, 09:51
autor: KRISTO
Dzięki za rade chyba od tego właśnie zacznę. Teraz trzeba się tylko rozejrzeć za podobnym potworem :mrgreen:
: 29 kwie 2010, 13:18
autor: paulo79
dziwne ze vag nic nie pokazuje zawsze powinny sie zapisac jakies bledy sporadyczne z wypadaniem zaplonu. Masz problem z modulami ale... no wlasnie, sa 2 moduly, jeden odpowiada za pol motoru i drugi za pol z tym ze nie jest to polowa lewa i prawa tylko pomieszane. Dziwne tez ze silnik gasnie, gdy zapala sie KAT tzn ze silnik wszedl w tryb awaryjny i nie pracuje na wszystkich baniakach wiec gdy padnie jeden z modulow teoretyczne motor powinien kulec a nie gasnac a iskra powinna byc na swiecach (nie wszystkich) a skoro nie masz tej iskry na zadnym baniaku to sa 3 mozliwosci:
1- padly oba moduly
2- sterownik silnika wariuje
3- tzw czujnik impulsow walu
Ta ostatnia usterka potrafi nie wychodzic na VAGu, silnik wtedy nie ma iskry na zadnym cylindrze a pompa paliwa nie podaje zupy, auto czasem potrafi zgasnac poniewaz gubi impuls. Zacznij sprawdzac od czego chcesz, ja na sam poczatek zeby nie ladowac sie w koszta sprawdzil bym czy pompa sika jak motor zgasnie- jesli tak to zostaja ci nieszczesne moduly.
Jesli VAG nie pokazuje bledow to radze wejsc w bloki wartosci mierzonych a konkternie w spalanie na poszczegolnych cylindrach- wtedy VAG prawde powie i pokaze gdzie masz braki w spalaniu. Mozliwosci jest wiele jak to posprawdzac trzeba tylko wiedziec od czego zaczac
: 29 kwie 2010, 20:13
autor: KRISTO
Dzięki Paulo79. Sprawdze czy pompka działa po zapaleniu się CATa. A jeśli tak to spróbuje dotrzeć to czujnika położenia wału. Prosiłbym jeszcze tylko o małą podpowiedź gdzie mam szukać tego cholerstwa od położenia wału i czy jest tylko jedno czy para? Z góry dziękuję za odpowiedź :-)
: 30 kwie 2010, 20:29
autor: paulo79
sprawdz wtedy gdy nie chce odpalic. Ten czujnik jest miedzy motorem a skrzynia, musisz wejsc pod auto
: 01 maja 2010, 13:05
autor: KRISTO
ok. jak tylko będę już cokolwiek wiedział to niezwłocznie napisze czy to to było przyczyną. Rozumiem że jak ten czujnik będzie walnięty to komputer nie dostaje sygnału kiedy moduły mają podać iskrę tak? :-?
: 01 maja 2010, 17:24
autor: paulo79
jak jest ten czujnik walniety to ECU nie podaje sygnalu ani do pompy ani na moduly
: 01 maja 2010, 18:40
autor: KRISTO
Rozumiem. Czyli to by wyjaśniało sprawę. Dokopę się do niego i sprawdzę lub podmienię i napisze czy pomogło. Dzięki wielkie za naprowadzenie na ewentualną przyczynę Paulo79.