Plug and Play czy coś trzeba przerabiać? Jak z adaptacją?
: 26 paź 2015, 18:04
autor: adrian949
Pasować będą, będziesz tylko musiał imo ogarnąć.
: 26 paź 2015, 18:15
autor: Nyku
Dzięki za odpowiedz, ciężka sprawa z tym jest? Zwykły VAG wystarczy czy trzeba jakiegoś inżyniera do tego?
: 26 paź 2015, 18:21
autor: michalwruszak
Zwykly VAG nie ogarnie
: 26 paź 2015, 18:28
autor: adrian949
Najlepiej do elektryka co złamuje się takimi rzeczami.
: 28 paź 2015, 18:14
autor: Nyku
Zegary leżą już w aucie. Pęknięta była przednia szyba więc zrobiłem z dwóch zegarów jedne. Byłem u mojego mechanika powiedział żeby w poniedziałek dzwonić. Jest podobno troche zabawy bo to nie kwestia samego immo tylko jeszcze te całe kodowanie i zrzucanie pamięci.
Nie zapytałem ile mnie skasuje ale już się nie moge doczekać
: 28 paź 2015, 18:28
autor: michalwruszak
Opisz proszę później krok po kroku co trzeba było wykonać - mnie też czeka wymiana. Mam nadzieje ze jeszcze w tym roku
: 29 paź 2015, 16:10
autor: Nyku
michalwruszak pisze:Opisz proszę później krok po kroku co trzeba było wykonać - mnie też czeka wymiana. Mam nadzieje ze jeszcze w tym roku
Michale, powiem tak że samo przełożenie to zero filozofii. Opuszczasz kierownice na sam dół i wykręcasz zegary (śrubki są pod tymi zaślepkami/krateczkami koło przycisków) Dwa imbusiki i wysuwasz zegary. Jedna mała wtyczka i 3 większe. Rozpinasz i masz zegary w ręce. Gdy wrzuciłem nowe wskaźniki wszystko działało na pierwszy rzut oka. Był tylko stary przebieg no i migała kontrolka od immo. Auto odpalało na pół sekundy po czym gaśnie. Jestem zmuszony więc śmigać jeszcze na starych
Mechanik mój powiedział że jest to do ogarnięcia ale jest sporo zabawy z jakimiś kodami. Nie wystarczy przeprogramować immo pod kluczyki do stacyjki ale także zrzucić pamięć z komputerów aby zaadaptować zegary. Aby wyświetlały co mają wyświetlać, by był poprawny przebieg itp itd
Po robocie spróbuje coś podpytać co i jak mniej więcej wygląda, czy się wpinał w OBDII, zegary czy może we wtyczki w wiązce do zegarów Zaktualizuje zatem temat w przyszłym tygodniu jakoś
: 10 lis 2015, 16:37
autor: Nyku
A więc sprawa wygląda tak. Auto wstawione do znajomego mechanika i dzwonił mi dzisiaj rano że jest problem. Podobno nie każde zegary da się zaadaptować. Pamięć itp nie jest ciężkie do ogarnięcia ale on jako mechanik a nie elektonik poległ przy immo. Mówi że by to zrobił pod warunkiem że moduł z immo zostaje ori z zegarów z S8 a ja dokupuje czyste "wkładki" do kluczyków i kodujemy same kluczyki na nowo. Wyszło by to (razem z zakupem mnie zegarów) ok 500zł więc dałem sobie siana. Bo głównie zależało mi na FISie i tarczach a naprawa FISa to przecież nie wiecej jak 200zl. Z S8 nie podobała mi się kolorystyka (czerwona tarcza/biała wskazówka) więc przerzucenie tarcz było mi także na rękę czego też się podjąłem
Że prace mam jaką mam rozebrałem sobie w pracy jedne i drugie zegary i rzeźbiłem
Efekt końcowy to coś takiego:
Tarcze i wskazówki z S8, kolorystyka z A8. Jak dla mnie najlepsze połączenie
Michał, niestety wiele nie pomogę. Z tego co się dowiedziałem to trzeba się wpiąć w zegary (nie wiem czym i jak) i komputer zczyta nam "tysiąc" (nie wiem czy dosłownie czy po prostu dużo) różnych plików i zapisów które musimy wprowadzać jako korekty na nowe zegary pod tą samą nazwą pliku i dokładnie o tych samych parametrach. Żmudna robota podobno.
: 16 lis 2015, 18:35
autor: LukaszEK_ZENER
Koledzy jeśli kupicie zegary z wyczytanym kodem Pin to połowa sukcesu, wystarczy VCDS i pin do auta 5min i już auto pali (przebieg zostanie z nowych zegarów) jeśli nie macie PIN'u do auta ani do zegarów trzeba odczytać pamięć w zegarach (24c17) skopiować na drugie zegary i viola, macie dwa zegary z identycznym przebiegiem i immo skopiowane, więc auto pali.
: 16 lis 2015, 18:36
autor: michalwruszak
Pin auta jest zawsze taki sam , czy dla każdego jest inny ? Mnie czeka wkrótce zmiana zegarów - jako ze mam nowe prawdopodobnie PIN mam napisany na zegarach
: 16 lis 2015, 18:37
autor: LukaszEK_ZENER
Tylko nie przekładać kości eeprom! trzeba najpierw odczytać bo jak coś pójdzie nie tak to zostajecie z ręką w nocniku... Licznik może nadpisać część eeprom i po wszystkim, jak nie macie odczytanego eeprom, to już żaden z liczników nie zadziała
: 16 lis 2015, 18:38
autor: LukaszEK_ZENER
pin jest dla każdego auta inny, można go wyczytać VAGtacho lub z eeprom sterownika silnika
: 14 cze 2016, 23:03
autor: colorado
Czy wiecie w jaki sposób skutecznie odczytać eeprom z A8 D2 2000 4.2 ?
VAG Commander 3.6 oraz VAG Tech 3.01 nie dały rady.
Ewentualnie czy ktoś zna tani programator do 24C17 ?