Strona 1 z 2

[D2 94 ] Zła praca wycieraczek

: 10 maja 2010, 21:04
autor: Wiśnia
Witam. Przeglądałem forum i niestety nie znalazłem tematu który jest odpowiednikiem mojego problemu. Mój problem polega na tym że wymieniłem mechanizm wycieraczek (bez silnika) ponieważ był złamany i jedna wycieraczka nie wracała(nie wiem dlaczego się złamał jak kupiłem to już tak było). I teraz obydwie pracują tylko gdy wykonają jeden ruch to nie wrócą do stanu jak powinny czyli do podszybia tylko stają w połowie i dopiero jak wcisnę manetkę raz w dól to wracają. Problemu nie ma gdy włączę na najszybszy ruch. Proszę o pomoc pozdrawiam.

Re: Zła praca wycieraczek

: 10 maja 2010, 21:14
autor: PEPOL D2
importcompany pisze:Witam. Przeglądałem forum i niestety nie znalazłem tematu który jest odpowiednikiem mojego problemu. Mój problem polega na tym że wymieniłem mechanizm wycieraczek (bez silnika) ponieważ był złamany i jedna wycieraczka nie wracała(nie wiem dlaczego się złamał jak kupiłem to już tak było). I teraz obydwie pracują tylko gdy wykonają jeden ruch to nie wrócą do stanu jak powinny czyli do podszybia tylko stają w połowie i dopiero jak wcisnę manetkę raz w dól to wracają. Problemu nie ma gdy włączę na najszybszy ruch. Proszę o pomoc pozdrawiam.
Najprawdopodobniej problem na stykach może być, sprawdz prądy.Albo co gorsze silniczek ci padł.Jeśli w miarę wycieraczki chodzą to raczej bezpiecznik masz zdrowy chodż mi czasami się przepali i muszę wymieniać :->

: 10 maja 2010, 21:30
autor: pioter
Miałem podobnie , okazało się że zacierały się wycieraczki na tulejkach. Żadne penetratory typu wd40 nie pomagają . Po rozebraniu wszystkiego i przesmarowaniu - wycieraczki pracowały już normalnie. Jutro jak mi się uda zrobię fotki w którym miejscu trzeba przesmarować.

: 11 maja 2010, 10:02
autor: club-iguana
pioter pisze:Miałem podobnie , okazało się że zacierały się wycieraczki na tulejkach. Żadne penetratory typu wd40 nie pomagają . Po rozebraniu wszystkiego i przesmarowaniu - wycieraczki pracowały już normalnie.
Potwierdzam, rozebrać i każdy element przesmarować.

: 11 maja 2010, 16:04
autor: Wiśnia
koledzy, ale wczoraj wymienialem caly mechanizm i go smarowalem. Kostka ktora wychodzi z silnikama podajrze 6 przewodow nie pamietam nie moge jej odłączyć możliwe ze przez to sie tak dzieje ze sa zasniedzialem styki ?

: 11 maja 2010, 19:13
autor: pioter
Na zdjęciu widać wtyczkę o której wczoraj rozmawialiśmy na gadulcu , spróbuj trochę rozginać ją na bokach to powinna się dać odłączyć . Jaj pęknie to dobrze owiń izolacją żeby wilgoć później się nie dostawała .

: 14 maja 2010, 18:52
autor: grim
importcompany, a czy wziąłeś w ogóle pod uwagę to że padł ci silnik od wycieraczek ?

U mnie było dosłownie to samo :)

Złamany mechanizm... wymieniłem mechanizm :) ... po kilku dniach zaczęło mi się dziać to samo co tobie... okazało się że padł mi silniczek wycieraczek :) bo właśnie smarowanie i cała reszta nie pomagała :)

Pojeździj trochę na szybkich wycieraczkach to i na szybkich przestanie działać a pióra będą stawać w dowolnym przez siebie miejscu :)

No ale mogę się mylić i może to być tylko zbieg okoliczności :) hehe
Może coś pochrzaniłeś podczas montażu :) ??

: 15 maja 2010, 20:06
autor: Wiśnia
Koledzy kupiłem drugi silniczek od wycieraczek i sytuacja jest identyczna.

: 15 maja 2010, 20:22
autor: pioter
A próbowałeś "pomagać" trzymając za wycieraczki w czasie ich przesuwania po szybie? Może jednak tulejki za mocno je trzymają.

: 15 maja 2010, 23:20
autor: Wiśnia
nie możliwe, widać ewidentnie jakby silnik myślał że zakończył swój cykl pracy.... ręce mi opadają.

: 16 maja 2010, 08:38
autor: pioter
No to jeszcze jest możliwe że coś jest źle składane , nie robiłeś przypadkiem zdjęcia jak wyglądał mechanizm przed wyjęciem ?

: 16 maja 2010, 10:59
autor: daro72
Po zamontowaniu nowego silniczka nie podłączaj cięgien. Włącz silniczek na pierwszym biegu niech skończy pracę wyłącz wycieraczki. I dopiero wtedy załóż cięgno na silniczek.
Wtedy powinno być dobrze.

: 16 maja 2010, 13:49
autor: Wiśnia
Wiem. Nie zakładałem mechanizmu na silnik, obserwowałem pracę wałka od silniczka i jego praca wskazywała na to że jest tak samo. Czytałem na forum innym, że w Audi 80 też mają takie problemy i możliwe że przekaźnik, albo manetka którą się załącza wycieraczki

: 17 maja 2010, 12:48
autor: grim
Ja miałem takie problemy nawet po wymianie silniczka... ale ja już nie pamiętam jak to wszystko poskładałem że działa :D

Może tak jak piszą tutaj koledzy...

Wyciągnij silniczek, niech zrobi jeden obrót. Potem poskładaj cały mechanizm... ale sam mechanizm tez by trza chyba jakoś wyregulować... Cholera... nie pamiętam już tego :|

: 11 lut 2011, 12:16
autor: salaj11
ciekawe czy kolega rozwiązał problem????