Strona 1 z 1

[D2 98 4.2PB/LPG ] Sterownik silnika

: 09 sie 2016, 10:17
autor: ajaxdg
Witam, mam problem na 90% ze sterownikiem silnika. Przepływomierz mam nowy - ciągle wywala jego błąd - zbyt wysoka wartość. Mechanik mierzył napięcie na wtyczce, raz go nie było raz spadało. Raz trzymało chyba 4,8V.

Podejrzenie pada na sterownik silnika

Potrzebuję opis pinów do tego sterownika, pomożecie?

[ Dodano: 2016-08-09, 10:17 ]
Chodzi mi o piny odpowiadające za przepływomierz

: 09 sie 2016, 21:34
autor: gtfan
Schematy elektryczne silnika, na stronie 11, przepływomierz - G70: http://www.mediafire.com/download/4sjzi ... ryczne.pdf

Opis typu przepływomierza stosowanego w D2 preFL: http://www.mediafire.com/download/qr6np ... 2/hfm2.pdf

: 01 wrz 2016, 13:31
autor: ajaxdg
Dziś jeszcze raz diagnozowałem, przepływomierz podaje normalne wartości, jednak po chwili, przy 2500 obrotach. Na vagu pokzauje jedną wartość w okolicy 6 g/s a druga wartośc skacze do 16g/s. Napięcia na przepływomierzu są dobre.

Diagnoza sterownik silnika - przekaźnik analogowo cyfrowy. Do tego wyskoczył błąd w skrzyni 18258

oddam sterownik we wtorek do naprawy, zobaczę ile będą chcieli za naprawę

[ Dodano: 2016-09-01, 13:31 ]
Oddałęm auto do fachowca, nie stwierdził usterki sterownika a tylko rozjechane dawki paliwowe. Jak stwierdził, "przywrócił ustawienia fabryczne", wyregulował mieszankę i jak narazie problem znikł......

Czyli nie warto ślepo podążać za błędami z vaga..

: 01 wrz 2016, 14:24
autor: Gość
Vag to podpowiadacz a nie wyrocznia. LPG sobie ogarnij bo masz syf przez nie.

: 01 wrz 2016, 15:49
autor: ajaxdg
No tak stwierdził ten elektronik, że przez lpg się wszystko rozjechało...

: 01 wrz 2016, 17:19
autor: Gość
I dalej się rozjedzie jak bedziesz na lpg jeżdził nie ogarniętym

: 02 wrz 2016, 22:40
autor: ajaxdg
po ustawnieuniu i dwóch dniach przerwy, auto znó szalało, gaśnie, tryb awaryjny, zalewa go...

nie uwierzycie... nie wiem czy to powód... rozebrałem dziś cewki, wyciągnąłem świece, byłe czarne - przez to pewnie że silnik zalewało... złożyłem wszystko do kupy.. i jak na razie problemy zniknęły ;)

czyżby słabo dokręcone świece z prawej strony? gwint świec był mokry od oleju - do wysokości stożka świecy... hmmm

Obrazek

: 05 wrz 2016, 02:18
autor: ernesto
ajaxdg pisze: gwint świec był mokry od oleju - do wysokości stożka świecy
Raczej oleju nie powinno tam być. Pewnie cieknie po zaworach.
Jeśli porządnie nie ogarniesz lpg to problem będzie powracał co jakiś czas. Nie ma reguły na to.

: 08 wrz 2016, 12:53
autor: ajaxdg
Zły trop, auto z powrotem wylądowało u elektronika. W dalszym ciągu zbyt wysoki sygnał przepływomierza, Auto czasami jeździ dobrze a czasami przy odpalaniu dławi się i przechodzi w tryb awaryjny. Dotyczy to PB, lpg nie ma tu nic do gadania