Strona 1 z 1
[D2 FL ALL
] Dziwne odgłosy z zegarów
: 16 wrz 2016, 00:06
autor: Rogal911
Witam Wszystkich, od 2 tygodniu użytkuję A8 D2 4.2 i nęka mnie pikanie dochodzące z zegarów - są to 3 piknięcią beż żadnych zapalonych kontrolek czy komunikatów na FIS.
W międzyczasie byłem zmuszony wymienić akumulator i przy okazcji wyszło też że prawdopodobnie alternator będzie do zrobienia, bo maksymalne napięcie ładowania jakie udaje się uzyskać wynosi ok 13,5V.
Dodatkowo dzisiaj pojawiły się nowe odgłosy z okolicy zegarów - tym razem cykanie, jakby jakiś przekaźnik (podobne wystepuje u mnie przy zapamiętywaniu ustawień siedzenia - nie wiem czy to nromalne) - 5-6 cyknięć i spokój na jakiś czas.
Diagnoza komputerowa przeprowadzona przed zakupem nie wykazała żadnych błędów po za sądą lambda.
Czy ktoś z Was miał podobne objawy? Może to mieć związek z padającym alternatorem?
Oczywiście podepnę się pod komputer przy najbliższej okazji, ale chciałem wiedzieć czy może ktoś już przerabiał taki problem.
: 16 wrz 2016, 05:21
autor: ernesto
Rogal911 pisze:są to 3 piknięcią beż żadnych zapalonych kontrolek czy komunikatów na FIS.
Byś może serwisu domaga się LPG.
Rogal911 pisze:bo maksymalne napięcie ładowania jakie udaje się uzyskać wynosi ok 13,5V.
Jeśli ten max jest na wolnych obrotach i na obciążeniu to nie ma się co przejmować.
Jeśli nie mierzłeś na obciążeniu to trzeba ponowić pomiar dla pewności.
Zbyt niskie napięcie wyrzuciło by Ci błąd w sterowniku
złącze 30 za niskie napięcie.
: 16 wrz 2016, 05:56
autor: Gość
13,5 to jeszcze ujdzie-sprawdź napięcie na altku bezpośrednio jesli tam bedzie sporo wyższe to szukac trza na stykach pod prawa podłuznica,przy samym altku też.
: 16 wrz 2016, 10:27
autor: gtfan
Witam Wszystkich, od 2 tygodniu użytkuję A8 D2 4.2 i nęka mnie pikanie dochodzące z zegarów - są to 3 piknięcią beż żadnych zapalonych kontrolek czy komunikatów na FIS.
Nie wiem jak jest w polifcie, ale u mnie czasem zaraz po odpaleniu piknie ostro 3 razy - oznaka słabego akumulatora. Z tego co czytałem, to w wielu modelach audi to występuje.
Rogal911 pisze:Dodatkowo dzisiaj pojawiły się nowe odgłosy z okolicy zegarów - tym razem cykanie, jakby jakiś przekaźnik (podobne wystepuje u mnie przy zapamiętywaniu ustawień siedzenia - nie wiem czy to nromalne) - 5-6 cyknięć i spokój na jakiś czas.
Być może Twoja instalacja LPG łączy się ze sterownikiem silnika po OBD. Takie cykanie z zegarów występuje przy nawiązywaniu komunikacji ze sterownikami po złączu diagnostycznym.
: 20 wrz 2016, 09:35
autor: Rogal911
13,5 to jeszcze ujdzie-sprawdź napięcie na altku bezpośrednio jesli tam bedzie sporo wyższe to szukac trza na stykach pod prawa podłuznica,przy samym altku też.
13,5 to max przy włączonych odbiornikach ma alternatorze, przy 3k obrotów. Na aku wtedy pokazywał coś ok 13,2.
Nie wiem jak jest w polifcie, ale u mnie czasem zaraz po odpaleniu piknie ostro 3 razy - oznaka słabego akumulatora. Z tego co czytałem, to w wielu modelach audi to występuje.
U mnie występuje to podczas jazdy, z tego co mi się wydaję to tak powyżej 80kmh. Przy toczeniu w korku jeszcze się nie zdarzyło. W ten weekend pierwsza dłuższa trasa, to będę miał okazję poobserwować.
Być może Twoja instalacja LPG łączy się ze sterownikiem silnika po OBD. Takie cykanie z zegarów występuje przy nawiązywaniu komunikacji ze sterownikami po złączu diagnostycznym.
Być może coś faktycznie jest na rzeczy. Dzięki za trop. Podjadę do gazownika i zapytam.
[ Dodano: 2016-09-20, 09:35 ]
Faktycznie problem jest z LPG. Pikanie dochodzi ze sterownika LPG który jest u mnie zamontowany w pobliżu segarów, przy trochę szybszej jeździe instalacja zachowuje się tak jakby skończył się gaz - pika i przełącza na beznynę, jak trochę zwolnię znów wskakuje na LPG i tak w kółko. Lecę do gazownika. Dzięki.
: 20 wrz 2016, 11:44
autor: ernesto
To przecież pisałem o tym.
Gdyby to był problem z akumulatorem lub ladowaniem to dodatkowo byś miał kontrolka na FISie.
3 pikniecia odnośnie FIS to już wysoki priorytet czyli np tek które zmuszają Cię do zatrzymania.
Jak np kontrolka oleju czy wykrzyknik związany z układem hamulcowym.
Sprawdź lpg prawdopodobnie spada ciśnienie i wybija go z gazu.
Pierwszym podejrzanym powinny być filtry fazy lotnej i cieklej
: 20 wrz 2016, 13:48
autor: VAGowner
Rogal911 pisze:13,5 to max przy włączonych odbiornikach ma alternatorze, przy 3k obrotów. Na aku wtedy pokazywał coś ok 13,2.
13,5 V przy włączonych odbiornikach to nie najgorzej, ale na akumulatorze 13,2 V to za mało. Podczas pomiaru na zaciskach akumulatora powinieneś mieć napięcie powyżej 14 V (maksymalnie 14,6 V).
Wygląda na konieczność wymiany szczotek w alternatorze (wersja minimalistyczna), wymiana regulatora napięcia, wymiana zespołu diod, na regeneracji alternatora kończąc (wersja maksymalistyczna).
Re: Dziwne odgłosy z zegarów
: 21 wrz 2016, 12:50
autor: bybus
Ja mialem takie cykanie z okolic zegarow podczas jazdy, ale u mnie to któraś klapa od wentylacji probowala się otworzyć, czasami 2 mies. cisza a czasem cyka codziennie.
: 28 wrz 2016, 10:29
autor: Rogal911
Przysłuchałem się temu cykaniu dokładniej i faktycznie może to być klapa od wentylacji. Walczyłeś z tym jakoś?
: 28 wrz 2016, 10:58
autor: bybus
Dwa lata już tak cyka, zaczyna też znikać nadmuch na nogi kierowcy. Wziąłbym sie za to tyle że darcie całej dechy mnie "lekko" zniechęca......
