Strona 1 z 2
[D2 95 3.7PB/LPG
] Jakie łożyska i szczotki do alternatora
: 08 lip 2010, 11:04
autor: DobraRobota
Witam wszystkich po raz kolejny
Po wymianie rozrządu i wieloklina z racji bardziej napiętych pasków zaczęło mi huczeć łożysko alternatora. Wiem, że nie jest to nic specjalnie skomplikowanego, więc chciałbym się tego podjąć sam. W związku ze związkiem mam kilka pytań: Jakie kupić łożyska i ile ich tam siedzi? Jakie szczotki do tego idą? Jak się luzuje pasek wieloklinowy? Czy muszę ściągać pas przedni czy zrobię to z kanału?
Audi A8, 3.7 V8, 1995 r.
Dzięki wielkie z góry i pozdrawiam!
: 08 lip 2010, 12:03
autor: tomekzabrze
a to alternator masz na rozzradzie? no chyab ze wymieniales pasek wieloklinowy ale tez nie powininie byc naciagniety bo te paski sie nie rozciagaja... wiec nawet po wymianiane na nowy nie powinno byc mocniej naciagniete a co do łozyska to najlepiej wziassc numer z alternatora isc do sklepu tam ci po tym numerze doobiora lozyska
: 08 lip 2010, 19:12
autor: pioter
Jesteś pewien że to co wyje to nie jest łożysko visco? Lepiej sprawdź żebyś się nie narobił na darmo.
: 16 lip 2010, 15:18
autor: DobraRobota
Pewny nie jestem, ale jak sprawdzić łożysko visco?
: 16 lip 2010, 20:57
autor: pioter
Najprościej to zdjąć pasek wieloklinowy i spróbuj pokręcić alternatorem , visco , pompą wspomagania.
: 20 lip 2010, 12:51
autor: DobraRobota
No wlasnie. Obejrzalem wszystko dokladnie i chyba nie ma wyjścia, ale jeszcze zapytam. Czy pozostaje mi tylko ściągnięcie pasa przedniego z chłodnicami, żeby się dostać do napinacza i rolek, czy jest to jakoś inaczej zrobione? Strasznie tam ciasno. A okazuje się w ogole, że to łożysko na wspomie huczy tak strasznie i te będę wymieniał. Robił już to może ktoś?
: 20 lip 2010, 13:32
autor: pioter
Nie trzeba ściągać przedniego pasa . odkręć visco , osłonę wiatraka z chłodnicy też trzeba odpiąć i jak masz zgrabne ręce to dasz radę .
: 20 lip 2010, 14:27
autor: DobraRobota
tylko boje sie wlasnie o ten wąż od chłodnicy, bo napinacz to jest ta rolka pod visco zaraz?
: 20 lip 2010, 19:48
autor: pioter
Jak zdejmiesz Visco i osłonę to naprawdę jest sporo miejsca , odkręć u góry amortyzator napinacza naciśnij na napinacz i pasek bez problemu zejdzie . Tylko pamiętaj że nakrętka od visco ma lewy gwint .
: 21 lip 2010, 12:43
autor: DobraRobota
Aham, dzieki za bardzo pomocne zdjęcie
A później nie bede miał problemu wkręceniem tej śruby na miejsce? Bo przecież teraz jest pasek napięty i jak popuszcze te śrube, to później moge mieć kłopot ze złożeniem ustrojstwa. Czy może napina sie to w inny sposób przy składaniu?
[ Dodano: 2010-10-12, 09:39 ]
Tak a propos tematu jeszcze, bo może się to komuś przyda:
Szczotki alternatora to BX 213 6x4x17,5 BOSCH KPL/2SZT
cena netto: 5,44PLN
cena brutto: 6,64PLN
łożysko:
6203 2RSC 17x40x12 BOSCH
cena netto: 9,63PLN
cena brutto: 11,75PLN
linki:
http://motohurt.info/sklep/product_info ... s_id=59197
http://motohurt.info/sklep/product_info ... _id=101426
Pozdrawiam!
: 06 wrz 2011, 14:45
autor: tomi5
Panowie muszę wymienić regulator napięcia, w związku z czym czeka mnie demontaż alternatora, i mam pytanko jak wyżej, po odpięciu napinacza, nie będzie później problemów z jego ponownym zamontowaniem?? Czy nie powinno sie go jakoś zblokować??
: 07 wrz 2011, 09:39
autor: sylwekr
Napinacz luzujesz (kluczem) i możesz założyć zabezpieczenie, ale nie koniecznie. Przy montażu naciągniesz kluczem napinacz, założysz pasek, i wszystko...
: 07 wrz 2011, 17:28
autor: tomi5
Tak tylko widze że ty masz silnik 2.8 i tam jest inny napinacz z tego co się orientuję, bo wymieniałem u kolegi w 2,8 ale A6 C4 a to te same silniki chyba
: 30 mar 2014, 18:32
autor: chicken20091986
Witam troszkę odświeżę , zdemontowałem dwa łożyska na alternatorze bo strasznie głośne były , szczotki na regulatorze również do wymiany . A pytanie dotyczy o tzw. stojan czyli miejsce styku osi alternatora ze szczotkami. Czy jest on wymienny ? ponieważ szczotki już porobiły w nim wżery na ok 1,5mm
: 30 mar 2014, 19:08
autor: uszek
To jest komutator, jest wymienny, robią to niektóre zakłady bo to nie taka prosta sprawa wziąć te blaszki odgiąc i nie pourywać uzwojeń. Pokaz zdjecie jak to wyglada, może wystarczy to przetoczyć i poprawić przerwy na komutatorze