Strona 1 z 3

[D2 FL ALL ] licznik od anglika - przeprogramowanie

: 17 gru 2016, 13:17
autor: CINEK
Trafił mi się licznik od Anglika niestety nie wiem od jakieś wersji benzynowej. Jako ze u mnie zanika wyświetlacz godziny i daty oraz 3 diody po stronie obrotomierz a mrugaja i gasna , pomyslalem ze sobie wsadze ten angielski. Tu wszystko pięknie działa (malyprzebieg) ale....

nie mam niestety kilku rzeczy jak u mnie w liczniku a mianowicie:
* nie wyświetla mi się na FISie radio ( w menu zegara jest Radio Info na ON, ale info na fisie brak)
* po wlaczeniu navigacji, nie wyświetla się rowniez na FISie mala navigacja
* jak otwieradm drzwi kierowcy to FIS pokazuje drzwi pasażera (ok wersja angielska)
* mile chcialbym na Km a język z powrotem na ojczysty niemiecki...

Czy da rade takie opcje zaprogramować w liczniku VAGiem? KM i język na pewno ale informacje z radia, navi i to które drzwi otwarte? Czy można użyć kod obecnego licznika do tego angielskiego aby mieć te funkcje czy raczej nie ma on takich opcji w ogóle?

Aha no i jeszcze jedno...datę i godzinę muszę ustawić manualnie bo nie wyświetla tej antenki ( to chyba będzie od wersji 2.8). Da rade to tez zaprogramować?

[ Dodano: 2016-12-17, 13:17 ]
I coo tam, nikt, nic nie pomoze <bezradny>

Ja wczoraj rozkrecilem caly jeden licznik (mam az 3 :] ) wiec wsadze pare fotek bo mam kilka pytan.

A teraz to czy jak wpisze do angielskiego licznika kodowanie z mojego obecnego to bedzie smigal. ? Nie mam Immo .

: 17 gru 2016, 13:31
autor: michalwruszak
Należało by napewno dokonać kodowanie w BASIC SETTINGS , podłacz swój stary pospisuj sobie wszystkie i przepisz je do nowego licznika

: 18 gru 2016, 13:13
autor: miaziol
Da się na 100% u mnie też nie działało wyświetlanie info z radia na zegarach już teraz nie pamiętam ale znalazłem chyba tutaj na forumie kodowanie licznika i poszło. Ładnie zaczęło wyświetlać.

: 18 gru 2016, 15:16
autor: CINEK
Przkodowalem licznik pod Eu używając swoich obecnych kodów i mam jezyk niemiecki, FIS pokazuje prawidlowo otwarte drzwi, są KM na wyświetlaczu przebiegu, ale...

Nadal nie ma widocznego radia i co najgorsze to, ze po przeliczeniu tarczki z KM/H predmoscimierz nie pokazuje prawidlowej prędkości - ciągle w milach <hmm>

Da rady to przekodowac?

: 18 gru 2016, 17:34
autor: robertas
Marcin, ale jak predkosciomerz pokazuje Ci ciagle w milach??? Przeciez on pokazuje stale w tych samych jednostkach, tyle ze tarczka jest wyskalowana w milach... tutaj nic nie powinno sie zmieniac na moja logike ;) Nie chodzilo Ci czasem o licznik przebiegu???

: 18 gru 2016, 18:27
autor: CINEK
Licznik przebiegu przeprogramowalem z mil na kilometry.

Na tarczce angielskiej oryginalnie masz mile i km. Ja po przeprogramowaniu licznika na EU wyciągnalem ta angielska tarczke prędkości i wsadzilem europejska myśląc ze wskazówką prędkościomierza będzie dzialac prawidlowo.....niestety dalej wskazuje prędkość w milach. Czuje ze jade z 60-70 a na liczniku 40 <boisie>

: 18 gru 2016, 18:39
autor: Rapik
martin_rs4 pisze:Licznik przebiegu przeprogramowalem z mil na kilometry.

Na tarczce angielskiej oryginalnie masz mile i km. Ja po przeprogramowaniu licznika na EU wyciągnalem ta angielska tarczke prędkości i wsadzilem europejska myśląc ze wskazówką prędkościomierza będzie dzialac prawidlowo.....niestety dalej wskazuje prędkość w milach. Czuje ze jade z 60-70 a na liczniku 40 <boisie>
Pozostając przy tych zegarach, zmieniając samą tarczkę - musiałbyś zmodyfikować wsad/ eeprom zegarów.

: 18 gru 2016, 18:52
autor: CINEK
W sensie którąś z tycz małych czarnch kosteczk przelutowac od siebie do anglika?

: 18 gru 2016, 19:34
autor: robertas
martin_rs4, a no faktycznie teraz jak porownalem, skala sie rozni, bylem swiecie przekonany ze skalowanie jest to samo, czy to w zwyklym a8, esce, europie i angolu... A tu taki placek ;) roznice widac, mniej wiecej idealnie pionowo predkosciomierz z a8 wskazuje 150 a z eSki angola juz 160 ;) Ide zaraz do garazu obczaic ile wskazuje eska europa ;)

Obrazek

A tutaj esa europa, jak widac pionowo wskazuje 120, wiec przekladanie tarczek jest niemozliwe w taki sposob aby dobrze pokazywalo :)

Obrazek

Znowu dowiedzialem sie czegos nowego o d2 :D

: 18 gru 2016, 19:52
autor: marcin85
trzeba zmienic mape kazdy licznik ma u sibie mape pod dany silnik i wtedy wie kiedy osiaga zadana predkosc jak licznik jest tez od benzyny jak twoj to do ogarniecia i tez jak twoj jak polift to tez musi byc polift reszta to kodowanie wszystko do ogarniecia ale moge dopytac znajomego co w tym siedzi to bedzie wiedzial dokladnie podeslij nr swoich zegarow i tych z anglika to mu podrzuce to obada czy jest opcja napewno

: 18 gru 2016, 22:34
autor: CINEK
Udało mi sie uruchomic radio na FISie <bezradny> Podziekowania dla szeryfisza za wskazowki <brawo> <okok> nie udalo sie jeszcze z navi ale....
Otworzylem w koncu zapomniana ELSE i mam tu opisane wszystkie kodowania, wszystkie bloki tak wiec juz wiem jakie wartosci gdzie wpisywac.... <amasz>
trzeba zmienic mape


marcin85, chodzi Ci o soft coding? Bo ten jest znieniony pod EU i wynosi 02083 natomiast WorkShop Code 02313... To gdzie te mapy trzeba zmienic?

robertas ty tez musiales zmianic jakos to zeby eSkowy licznik prawidlowo pokazywal bo saklowanie tez jest inne <hmm>

: 18 gru 2016, 22:45
autor: danishow
Z tym Navi na FISie to też długo walczyłem i odpuściłem, z tym że u mnie przestało działać po zmianie Navi z noDX na DX. Wszelkie kodowania i ustawienia przeleciałem i dooopa, wydaje mi się, że trzeba mieć po prostu nowszy licznik <hmm>

: 18 gru 2016, 23:03
autor: CINEK
W elsa wyczytalem wlasnie ze sa kodowa ja na Non-Dx i RNSD wartosc 4 lub 5 ... Ale jutro sprawdze. Z radiem sie udalo mysle ze z tym tez powinno :) jeszcze ja ym to skalowanie predkosciomierza ogarnal to bylo by pinkie :D

: 18 gru 2016, 23:11
autor: danishow
martin_rs4 pisze: sa kodowa ja na Non-Dx i RNSD wartosc 4 lub 5
To daj znać jak coś znajdziesz, może i mój w końcu ruszy <brawo>

: 18 gru 2016, 23:26
autor: FOSS
martin_rs4 pisze:... natomiast WorkShop Code 02313... To gdzie te mapy trzeba zmienic?
O ile dobrze kojarzę to ten "WorkShop Code" to nie żadne kodowanie tylko kod serwisu, firmy, interfejsu który ostatni raz wprowadzał zmiany w danym sterowniku :)