Strona 1 z 1

[D2 95 4.2PB/LPG ] Światła mijania

: 31 gru 2016, 15:10
autor: robsonik4
Hejka

Padło mi lewe światło wczoraj.

Wcześniej był problem z lewym - jak włączyłem kierunkowskaz, mignąłem długimi, włączyło się LPG lub odpaliłem klimę lewe światło robiło off. Więc musiałem wyłączyć całkiem oświetlenie (manetka na sam dół - z pozycji postojowych nie zaskakiwało) Jak zrobiłem taką gimnastykę zapalało się i normalnie świeciło.
Bardzo często po odpaleniu nie zaskakiwało lecz jak dodałem gazu to odpalało mam ksenony więc widać napięcie spadało poniżej "zapłonowego"

W dniu dzisiejszym miernik i szukanie uszkodzenia - "ucieka" napięcie na przewodzie plusowym (+), masa ok. Przy bezpiecznikach jest i tyle stwierdziłem.
Prawe światło działa bez problemu.

Gdzie szukać ? - przekaźnik jakiś ? (wszystkie wyciągnąłem i włożyłem ponownie)

Na czas testów zapodałem normalne żarówki, aby nie męczyć przetwornic.

: 31 gru 2016, 18:18
autor: VAGowner
robsonik4 pisze:W dniu dzisiejszym miernik i szukanie uszkodzenia - "ucieka" napięcie na przewodzie plusowym (+), masa ok. Przy bezpiecznikach jest i tyle stwierdziłem
Skoro używałeś miernika to ile było na bezpiecznikach, a ile na wtyczce do lampy? Mówię o wielkości napięcia.
Może masz problem z padającym włącznikiem lub manetkami przy kierownicy, ewentualnie zaśniedziałe styki.

: 31 gru 2016, 18:24
autor: robsonik4
Na bezpiecznikach 13.58V przy podłączonej żarówce 55W na kabelkach, problem jest ze spadkiem napięcia do 3.12 V na lewej lampie i jak pisałem jest to problem z plusem (+).

: 02 sty 2017, 11:49
autor: VAGowner
Po analizie schematów elektrycznych droga prądu od "plusa" do "masy" przez światła mijania (do lewej lampy) wygląda następująco:
+ baterii > przekaźnik odciążający X > włącznik zapłonu D > przełącznik świateł E1 (wejście na pin nr 2, wyjście na pin nr 8) dalej przewodem żółtym > bezpiecznik S3 15 A, wyjście przewodem żółto-brązowym na kontroler (przekaźnik) świateł J123 (gniazdo 1 i 6 w tablicy przekaźników), wyjście przewodem żółto-brązowym do wtyczki lampy lewej > przetwornica lampy wyładowczej (ksenonu) N195, lampa lewa L13 > masa pojazdu 82.

Z powyższego wynika, że skoro na bezpieczniku masz 13,58 V (trochę niskie, ale to normalne przy regulatorach napięcia firmy Bosch) to problem jest pomiędzy bezpiecznikiem a lampą = przekaźnik / kontroler lamp J123 / 387 lub na przewodzie prowadzącym do lampy - żółto-czarny, przekrój 1,5 mm2.

: 02 sty 2017, 17:51
autor: robsonik4
Jutro po pracy zerknę gdzie ucieka napięcie.

Z niskim wskazaniem napięcia może być problem rozładowanej baterii w mierniku - na aku pokazuje 13.8 V a na baterii 1.5V - 1.32 V

: 02 sty 2017, 23:26
autor: VAGowner
Zainwestuj w źródło zasilania miernika lub w dobry miernik.
Ja od wielu lat używam porządnego 43101 i nawet na połowie napięcia źródła zasilania pokazuje prawidłowe pomiary ;)

: 06 sty 2017, 13:13
autor: robsonik4
Sprawca wykryty, ale nierozpoznany :]

Rozebrałem wszystkie przekaźniki pod nogami pasażera i spryskałem kontaktem, lekko uderzyłem z boku kilka razy, aby styki się "wyczyściły", w 4 sztukach poprawiłem luty i zaczęło działać <chura>
Swoja drogą to kilka jest dosyć naszpikowanych elektroniką ze scalakami.