Strona 1 z 2
[D2 preFL ALL
] Montaż podgrzewacza wody / reduktora
: 28 sty 2017, 15:06
autor: pioteros
: 28 sty 2017, 15:28
autor: krzychu22.p1i
Druga fotka po prawej stronie, idzie tam rura od nawiewu, która jest przykręcona nakrętką do śruby zgrzanej do nadwozia
Prawdziwy punkt masowy widziałem po stronie kierowcy pod kolumną w okolicy przekaźników i modułu kierownicy.
: 28 sty 2017, 17:03
autor: pioteros
: 28 sty 2017, 19:02
autor: pb41ns
ile mocy mają grzałki???
: 28 sty 2017, 19:43
autor: pioteros
obstawiam ze max 300W każda z dwoch swiec, 3cia mam niepodlaczona, wiec caly podgrzewacz moze dac 900W
: 28 sty 2017, 23:05
autor: danishow
i to wszystko po to by zaoszczędzić zimą pół litra paliwa ?

: 28 sty 2017, 23:09
autor: maciu
co tam można zaoszczędzić? prąd się nie bierze z niczego
benzyna się grzeje błyskawicznie takie grzałki to były kiedyś w 1.9TDI
ale żeby człowiek szybciej odtajał w zimę a nie żeby oszczędzać
: 29 sty 2017, 19:55
autor: pioteros
danishow pisze:i to wszystko po to by zaoszczędzić zimą pół litra paliwa ?

a ile niby kosztowało wszystko ? kable 10zł, grzałka 30, przełącznik grzanych szyb i przekazniki mialem z odzysku za free...
niech dziennie złotówke zaoszczędze na rozruchu to po miesiącu mi się zwróci, ale chodzi głównie o ciepło w kabinie a nie oszczędności
a szybsze nagrzewanie się auta to zawsze lepiej dla oleju i silnika jakby ktoś nie wiedział
a jeśli chodzi o prąd, napięcie spada tak samo jak przy włączonych grzanych fotelach więc jakimś wielkim obciążeniem dla auta nie jest
: 29 sty 2017, 20:34
autor: danishow
pioteros pisze:ale chodzi głównie o ciepło w kabinie a nie oszczędności
Jakby o to chodziło to byś to zamontował przed nagrzewnicą a nie przed reduktorem

: 29 sty 2017, 21:00
autor: emilus143
Pomysł bardzo mi się podoba, na zimę jak znalazł. Widzę w tym same plusy. Mam dwa pytania:
Skąd grzałki oraz czy możesz powiedzieć jaki jest czas od rozruchu do przełączenia na gaz ( podaj przy jakiej temp. się przełacza) oraz po jakim czasie łapie 90 stopni? Wszystko oczywiście na postoju. Będę wdzięczny.
: 30 sty 2017, 08:52
autor: VAGowner
emilus143 pisze:Skąd grzałki
Takie grzałki występowały w Audi 80 B4 TDI (silnik 1Z).
W nieco różnych obudowach w innych 1.9 TDI.
: 30 sty 2017, 09:38
autor: pioteros
Były trochę inne, dużo podgrzewacz jest z Francuzów oraz silników ich pochodzenia np volvo v40 bądź carisma, ja mam z Focusa 1 TDDI
Dani, znajdź mi miejsce przed nagrzewnica żeby to tam upchac to będziesz dobry
[ Dodano: 2017-01-30, 09:35 ]
Dziś zmierzylem czas na postoju z grzałką, temp płynu -4 stopnie, ogrzanie redaktora do 32st zajęło 2min 50 sek, w czasie jazdy pewnie by było dużo szybciej
Dmuchawa wyłączona
Jutro z ranca pomiar bez niej
[ Dodano: 2017-01-30, 09:38 ]
A w tygodniu zrobi się do 90 stopni, ale tych z czujnika a nie z blatu

: 30 sty 2017, 09:44
autor: emilus143
Wygląda to obiecująco. Powiedz mi jeszcze czy przekaźnik i cały układ od podgrzewania tylnej szyby wytrzyma pobór mocy 600 - 900W? Pytam bo u mnie i tak jest z tyłu rozwalone ogrzewanie więc wykorzystałbym do tego przełącznik.
: 30 sty 2017, 11:35
autor: pioteros
ogrzewanie tylnej szyby zostało normalnie, tylko dołożyłem drugi taki sam guzik żeby pasował w deskę, sam przycisk nie jest obciążany bo on steruje tylko cewką obydwu przekaźników, nie wiem czy nawet 1A tam jest... wiec w porównaniu do 25-30A które obciąża go normalnie ogrzewanie szyby to jest nic
a dlaczego od ogrzewania, bo sam się wyłącza i to jest wygodne dla mnie bo nie muszę pamiętać aby go wyłączyć
cały prąd idzie przez przekaźniki, dałem 2x po 40A wiec myślę ze jakiś zapas jest, są to najzwyklejsze 4pinowe przekaźniki z AUDI
co do całego układu, oczywiście da się go zautomatyzować, włączanie można zrobić poprzez moduł do świateł dziennych który by go uruchamiał kilka sekund po odpaleniu silnika, a z drugiej strony zrobić termik który by go wyłączał po osiągnięciu zadanej temperatury, wtedy żadnego przełącznika nie trzeba by było mieć, tylko na przykład można by było wyprowadzić kontrolkę świec żarowych do licznika jak w dieslach aby widzieć czy jest załączone czy nie
: 30 sty 2017, 15:50
autor: emilus143
Dzięki za naprowadzenie. Z tym termikiem bardzo dobra sprawa, nawet chyba nie będę montował tego w przycisku.