Strona 1 z 1

[D2 99 4.2PB ] Zawiesiła się Kolumna kierownicy

: 20 mar 2017, 21:06
autor: D0l0R
Witam, więc tak wczoraj, chrześniak siedział w aucie ja sobie sprawdzałem który silniczek mi cyka od nawiewów wiec zdarłem półkę nad nogami kierowcy, a on się bawił kolumna kierownicy ( góra dół do siebie od siebie itd) No i w pewnym momencie dał na maksa do góry i dupa kiera nie pójdzie w dół. Wiec tak próbowałem nieco siłą naciskać na kierę i dawać przełącznik w dół ale nic nie daje, fotele pamięci itd reszta ustawień kiery działa, w górę słychać że silnik ciągnie ale go odłącza bo nie ma gdzie iść ( światła przygasają) natomiast w dól cisza, zero dźwięku, światła nie przygasają ( gównie testuje na podświetleniu nóg kierowcy). I teraz mam pytanie co teraz?? Silnik raczej nie bo próbuje pchać kiere w górę, bezpieczniki sprawdzone, moduł no chyba działa bo kiera reaguje na wyciągniecie kluczyka i wsadzenie ( no ale się nie obniża) chociaż nie wiem jak były ustawione pamięci to nie wiem czy ma się obniżyć, fotel działa. Co może być ?? Obstawiam ten joystick od regulacji... Czy jest jakaś możliwość ręcznego opuszczenia kiery? Jeśli nie to może na krótko podpiąć silniczek i zobaczyć co się będzie działo, jeśli tak to skąd mu podać prąd, wiem że jest to silniczek od prawych drzwi bo odpinając biała kostkę ( 2 kable) to już nawet w górę się nie odzywał. Najgorsze jest to że kiera wydarła mi górną osłonę nieco a nie mogę nic zrobić bo kiera tak w górze że nie ma jak się tam dostać. Ktoś ma jakieś propozycje?

: 21 mar 2017, 07:01
autor: uszek
Skąd jestes? Mam gdzies taki włącznik luzny to mogłbys sobie sprawdzić

: 21 mar 2017, 14:14
autor: D0l0R
Jarosław, no dzisiaj swojego wydrę i zobaczę co jest nie halo, może akurat da się go reanimować. Chyba że będziesz gdzieś w pobliżu.

I dupa niestety od poduszki śruby poszły się "jebać" chyba nigdy nie odkręcane, i niestety obrobiłem jedna i druga, jutro drugie podejście z lepszym kluczem...

: 22 mar 2017, 00:24
autor: Pepek
Na szybkości to podepnij się na krótko pod silnik (wtyczka 2 piny) i akumulator. Jeśli zjedzie to w drugiej kolejności sprawdź przełącznik na krótko przez test zwarcia/przejścia w mierniku. Jak będzie ok to zostaje moduł (jest pod dywanem pod fotelem kierowcy).

: 22 mar 2017, 21:00
autor: D0l0R
Więc tak jako że zrzuciłem kierownice i pozdejmowałem osłony, wykręciłem przełącznik. Odpaliłem sobie w multimetrze buzer i wyszło że pin odpowiedzialny za kierunek w dół nie działał, poczyściłem wszystko, popsikałem kontakt sprayem i ta dam działa:D Temat do zamknięcia