Strona 1 z 1
[D2 97 3.7PB
] SWAP silnika 3,7V8 z A8D2 i skrzyni Tiptron
: 10 maja 2017, 13:04
autor: xrysio
Witam,
bardzo proszę o pomoc w podpięciu elektryki silnika i skrzyni po swapie silnika 3,7V8 z Audi A8D2 wraz z automatyczną skrzynią przednionapędową Tiptronic. Zamontowałem taki zestaw do innego auta i potrzebuję jak najprostszego schematu, jak to podpiąć elektrycznie, żeby działał w silniku zapłon i wtryski oraz skrzynia. Nie zabardzo wiem, jak się za to zabrać.
Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc i pozdrawiam!
: 10 maja 2017, 14:12
autor: CINEK
a może Rysio by tak najpierw regulamin przeczytał aby wiedzieć co i jak
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Popraw proszę tytuł tego wątku
: 10 maja 2017, 16:59
autor: xrysio
Bardzo przepraszam, przyznaję, że rzeczywiście nie doczytałem regulaminu.
: 10 maja 2017, 21:07
autor: danishow
xrysio pisze:...jak to podpiąć elektrycznie, żeby działał w silniku zapłon i wtryski oraz skrzynia. Nie zabardzo wiem, jak się za to zabrać.
xrysio, takie sprawy planuje/omawia się przed swapem silnika ...nie po

Generalnie musisz oddać komuś sterownik kto wyłączy w nim immo i silnik zagada.
: 11 maja 2017, 03:49
autor: Bugalon
Akurat w D2 to jest wszystko w zasadzie mega proste, bo silnik z wiązką jest demontowalny (caly zespół napędowy). Tak naprawdę trzeba wyjąć wszystko z budy (silnik+skrzynia+wiązka+sterowniki z podszybia). Oczywiscie wiązka i sterowniki rzucone na kolektor i odpięte tylko przy scianie grodziowej.
Po tym zabiegu pozostaje jedynie wyłączyć immo jak Daniel napisał (najblizszy tuner jakiś potrzebny i ok. 300 zlotych w kieszeni) i podłączyć właściwie zasilanie i masy do sterowników pod wtyczki odpięte z grodzi. Wtedy silnik odpali

: 12 maja 2017, 08:16
autor: xrysio
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Mechanicznie robię wszystko sam, natomiast jeżeli chodzi o elektrykę, to działam trochę "Metodą Biblijną" (szukajcie, a znajdziecie).
Robiłem już takie swapy z silnikiem V6 i tak to właśnie podpinałem, ale to było proste, bo była skrzynia manualna. Tutaj jest Tiptronic i boję się właśnie o tą drugą część, czyli o podłączenie skrzyni, tak żeby chodziła. Nie ma do niej osobnej wiązki, a poza tym wyświetlacz biegów jest w liczniku. Czy da się to jakoś prosto podłączyć? Biegi nie muszą być wyświetlane.
: 12 maja 2017, 18:44
autor: Bugalon
Cale podlaczenie elektryczne automatu jakie masz leci ci przez wiązkę ze sterownikami (tą demontowaną przy grodzi co miałeś rzucic na kolektor), niczym się nie przejmuj, jak zdemontujesz caly zespol napedowy to rzucając kable na kolektor ssacy silnika będziesz miał podpięty już do przerzucenia komplecik. To co odpinasz z grodzi to zasilania, masy i sygnaly dodatkowe (np. sygnał do predkosciomierza, obrotomierza itp.). Jak te plusy, masy i sygnały połączysz z biorcą to cały zespół napędowy będzie działać (skrzynia i silnik). Musisz tylko właściwie podłączyć wybierak od automatu, to wszystko.
: 15 maja 2017, 07:40
autor: xrysio
Piękne dzięki za pomoc. W sobotę udało mi się odpalić silnik. Oczywiście tylko kilka razy po ok. 1 sek., bo nie jest jeszcze ściągnięte immo i chłodzenie silnika też jeszcze nie podłączone. Mam nadzieję, że w przyszły weekend uda mi się znowu coś zrobić.