Strona 1 z 2

[D2 preFL ALL ] Od czego ten czujnik?

: 31 maja 2017, 18:40
autor: Chris
Ktoś podpowie, do czego jest czujnik przy prawym przednim kole widoczny na zdjęciu?
Mam taki problem, że po odpaleniu auta i wrzuceniu na D wyskakuje mi wykrzyknik i trzykrotnie piszczy. Przejrzałem przewody od czujników ABS i na żadnym nie widziałem uszkodzeń, a jedyny czujnik, przy którym było dłubane to właśnie ten (przerwana i lutowana wiązka).
Co ciekawe, nie mogę też namierzyć czujników klocków hamulcowych, chociaż kontrolka jest.

: 31 maja 2017, 18:46
autor: pioter
To jest wtyczka od czujników zużycia klocków . Tu masz jak to wygląda : http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... stwin.html

: 31 maja 2017, 19:52
autor: Chris
A jakim sposobem to mierzy, jeśli nie jest podłączone do klocka?
No i zapewne to nie jest przyczyna, przez którą niemal za każdym razem po odpaleniu mam wykrzyknik na desce.

Chyba, że to wygląda na to, że mam upierdzielony kabel od klocka hamulcowego, a została sama kostka?

: 31 maja 2017, 20:17
autor: pioter
Tak to wygląda , że nie jest tam nic podłączone . Może jeszcze piszczeć jak jest za mały stan płynu hamulcowego .

: 31 maja 2017, 20:18
autor: Chris
Ok. W takim razie skoro nie ma kabla to pozostaje mi zmostkować przewody w tym czujniku? Na chwilę obecną nie widzę sensu wymiany klocków - te jeszcze trochę pojeżdżą.

: 31 maja 2017, 20:21
autor: pioter
Możesz włożyć we wtyczkę kawałek przewodu tylko sprawdzaj co jakiś czas stan klocków .

: 31 maja 2017, 20:26
autor: Chris
Co do kontroli klocków to wiadomo. :)
Z tego, co widzę, to wtyczka z klocka została, więc tam polutuje przewody.

A przy okazji dopytam - to normalne, że tarcza hamulcowa nie ma śruby mocującej jej do piasty koła? W piaście nie ma też otworu pod taką śrubę.
Nieco się dzisiaj zdziwiłem, jak próbując założyć koło okazało się, że tarcza hamulcowa obróciła się na piaście i zasłoniła otwory. :/

: 31 maja 2017, 20:41
autor: marcin1983
Ten typ tak ma :]

: 31 maja 2017, 20:45
autor: Chris
No to się nie popisali niemieccy inżynierowie. :)

A wracając do samych czujników ABS - jest jakaś możliwość ich diagnozy?

Nie wiem, czy ten czerwony wykrzyknik i trzykrotny pisk po odpaleniu i wrzuceniu na D łączyć z tym czujnikiem, ewentualnie z płynem hamulcowym?

: 01 cze 2017, 10:07
autor: krisker
Trzykrotny to awaria i nie jest związana z klockami. Raczej płyn hamulcowy. Klocki piszczą raz i świecą na pomarańczowo.

: 01 cze 2017, 14:43
autor: karol208
Miałem podobnie jak walnięty był czujnik stopu przy pedale nie zawsze działał.

: 01 cze 2017, 18:02
autor: Chris
Ok, dzięki za podpowiedzi.
Gdzieś jeszcze dostałem podpowiedź, że może to być od rozładowanego aku. Zmierzyłem i mój w stanie spoczynku ma 12V, więc nieco za nisko. Póki co - doładowuję.

Co do czujnika stop to jego nie podejrzewam, bo niedawno go wymieniałem. Chociaż, faktycznie przy skanowaniu kompem zawsze wywala błąd czujnika. Cóż - jak doładowany aku nie pomoże to może na próbę zamienię czujniki.

: 02 cze 2017, 07:17
autor: karol208
Chris pisze: Co do czujnika stop to jego nie podejrzewam, bo niedawno go wymieniałem. Chociaż, faktycznie przy skanowaniu kompem zawsze wywala błąd czujnika. Cóż - jak doładowany aku nie pomoże to może na próbę zamienię czujniki.
Przy skanowaniu wciśnij hamulec to już ci nie zgłosi błędu (ten typ tak ma)

: 02 cze 2017, 13:41
autor: Chris
Rzecz w tym, ze nawet na wcisnietym pedale hamulca wywala blad.

: 02 cze 2017, 16:20
autor: mlody1206
Tam masz 2 czujniki jak się nie mylę i trzeba je odpowiednio ustawić. Miałem ten sam problem po ustawieniu przestał wywalać błąd.