Strona 1 z 1

[D2 preFL ALL ] Punkty połączeń masy

: 20 wrz 2017, 23:44
autor: Ukaniu
Czołem,
Gdzie znajdę połączenia karoserii z masami w wiązkach?
Czytałem, że za szufladą schowka są jedne ale gdzie jeszcze?
Chcę powalczyć kompleksowo ze spadkami napięcia. Kto rozbierał na części A8 niech zdradzi ten sekret ku chwale prędkości wycieraczek i innych czkawek sterowników! :-)
Dziękuje!

: 21 wrz 2017, 09:31
autor: ernesto
Akumulator ma połączenie pod tylną lampą, jak zdejmiesz osłonę do wymiany żarówek to będziesz widział.
Silnik od dołu po stronie pasażera do podłużnicy.

: 21 wrz 2017, 11:31
autor: Ukaniu
Koło kabla minusowego akum. jest też terminal masy tylnych lamp. Te duże wymacałem po kablu ;-)
Przy końcu lewego komina przy chłodnicy jest masa od ABS i od Wentylatora klimy.
Najbardziej zależy mi na tych mniejszych punktach które są w pasie przednim pod deską, do wycieraczek, do sterowników itd. Okazuje się, że one mimo dobrego wyglądu przewodzą słabo z uwagi na utlenienie się aluminium. Na kablu masowym wycieraczki ma nawet 0,9V spadku...
Przy silniku ABZ prócz tych silnoprądowych znalazłem przy prawej głowicy z przodu. Coś chyba musi być jeszcze.

: 21 wrz 2017, 12:38
autor: pb41ns
Przy lewej głowicy z tyłu masz

: 21 wrz 2017, 17:38
autor: maciu
tych punktów sporo jest... wszędzie masz te spadki?

: 21 wrz 2017, 21:20
autor: VAGowner
Tu masz lokalizację punktów masowych w Audi A8 D2 przed liftingiem:
Obrazek

: 21 wrz 2017, 23:11
autor: Ukaniu
Co do spadków, to np. Masa wycieraczek podczas pracy 0,9V. Sterownik silnika pokazuje prawie pół wolta spadku jak włączam wentylator. Pewnie wszystko jest do poprawy.
VAGowner - ten schemat daje nadzieję, że punkty nie są rozsiane po wszystkim jednak to jak szukanie mojego Jaktorowa na globusie ;-)
Podniosę wygłuszenia i będę macał. Mam nadzieje jednak nadal, że ktoś kto rozbierał pamięta te lokalizacje dokładniej bo z doświadczenia wiem - że nie zawsze są na wierzchu a prucie dywaników i wygłuszeń nie daje mi wielkiej przyjemności...

Ostatnio zabrałem się za alternator i np. znalazłem duże spadki na kablu alternator-rozrusznik. Zbocznikowałem to połączenie do kostki na podłużnicy i spadek zmniejszył się ze 150mV do 50mV przy 80A prądu. Drugie miejsce to grzejąca się klema akumulatora. Nawierciłem dziurki w miejscach zaprasowanych pprzewodów i zalałem solidnie cyną. Spadek ze 120mV znikł prawie do 0 na. Klema jest zimna. Po wymianie akumulatora wyprowadzam na prostą wszystko co związane z prądem w samochodzie.

: 22 wrz 2017, 16:08
autor: maciu
z tymi dziurkami podoba mi się... spróbuję zrobić to w D3

: 22 wrz 2017, 17:35
autor: Ukaniu
Wywierć nieprzelotowy otwór kilka mm od krawędzi. Z góry przez materiał klemy przewierciłem czymś w okolicach 6 potem w samej żyle zrobiłem otwór coś wiertłem 3. Solidna kolba, dużo kalafonii czy pasty i przetopić cynę tak by wchłonęło w żyłę, Od zewnątrz też podałem lut ale trzeba uważać bo kabel może za bardzo zesztywnieć jak zassie. Trzeba zrobić to z wyczuciem, wymiary wierteł piszę z głowy bo wybieram z pudełka te które wyglądają sensownie w porównaniu do całości.
Kilka grzejących się klem w ten sposób naprawiłem.

: 22 wrz 2017, 23:41
autor: VAGowner
Ukaniu pisze:Kilka grzejących się klem w ten sposób naprawiłem
Mógłbyś pokazać jakąś fotografię z naprawy?

: 28 wrz 2017, 12:25
autor: Ukaniu
Z foto będzie problem bo wszystko ładnie upchnąłem i okleiłem taśmą. Jak będę kiedyś wyciągał akumulator to zrobię.

[ Dodano: 2017-09-28, 12:25 ]
Szyny masy znalazłem :-)
Od strony kierowcy trochę poniżej sterownika ABS/EDS pod wygłuszeniem.
Od strony pasażera za schowkiem pod wygłuszeniem nad złączami. To nie są boki słupków A, raczej już część osłaniająca koło/błotnik. Trzeba ciąć wygłuszenia.
Wyskrobane, przelutowane, przesmarowane!