Strona 1 z 1

[D2 97 ] Sygnał spalania ECU-zegary

: 08 lut 2018, 16:37
autor: nosmaster
Witajcie, może ktoś z was wie na jakiej podstawie FIS wylicza spalanie? Chodzi mi dokładnie o to jakiego sygnału potrzebują zegary aby obliczyć spalanie, co to jest czy jest to sygnał cyfrowy jakiś analogowy czy np czas wtrysku? Za jakiekolwiek informacje będę wdzięczny.
Wyjaśniam po co mi to:
S8 D2 97r obecnie moc ok 450~500hp, docelowo ponad 600 auto nie ma oryginalnego ECU, jest odpalone na Ecuasterze EMU Black i z racji tego, że zabrnąłem już zbyt daleko aby tworzyć układ Bi-ECU chciałem jakoś wysterować FISa z EMU bo obecnie jedyna informacja jaką mogę z niego odczytać to średnia prędkość. EMU obsługuje szynę CAN.

: 08 lut 2018, 20:52
autor: dice111
Czas wtrysku. Przy okazji poka jak to lata i co tam było modzone się pochwal.

: 10 lut 2018, 14:10
autor: nosmaster
http://www.racingforum.pl/S8-D2-Turbo-t ... 43131.html
cały projekt opisany.
Wracając do tematu jak to wygląda? Podpięty jest któryś wtrysk pod jakiś przewód od zegarów?

: 10 lut 2018, 14:16
autor: maciu
no proszę cię... jeżeli już to ecu podaje zegarom w jakiś sposób jaki jest czas

: 10 lut 2018, 15:02
autor: nosmaster
Fajnie by było nie gdybać tylko jakieś konkrety?

: 10 lut 2018, 18:07
autor: danishow
nosmaster, ta informacja przekazywana jest na FIS szyną CAN, sterownik silnika wylicza to na podstawie czasu wtrysku i podciśnienia w kolektorze ssącym. Szczerze wątpię byś mógł wygenerować odpowiedni sygnał z innego sterownika <bezradny>

: 11 lut 2018, 10:21
autor: nosmaster
Własnie o to chodzi, że gdyby to było po CAN to EMU obsługuje zegary z grupy VW a wątpię żeby tak było bo obroty idą analogowo, kontrolka błędów i wiele innych to sygnały analogowe. Chyba że to jakeś takie "pół CAN" jakby przejściówka lub jakoś zupełnie inaczej przekazywana cyfrowo informacja. Istnieje jeszcze takie urządzenie jak FIS controll ktore umozliwia wyświetlanie przez FIS dowolnej zawartości ale trochę to kosztuje niestety.

: 11 lut 2018, 22:50
autor: danishow
O tym, że info o spalaniu przesyłane jest CANem przeczytałem w którymś z SSP (Selbststudiendienprogramm) który dotyczył komunikacji między sterownikami w naszych ósemkach.
Co do FIS-Control to już miałem to w rękach, fajna sprawa dla indywidualnych projektów ...no ale i dosyć droga, trzeba około 300 euronów wydać.