Strona 1 z 1
[D2 99 2.5TDI
] Sterowanie J17 z ECU który pin/wtyczka
: 22 mar 2018, 19:32
autor: shoei
Próbuje przywrócić do stanu normalnej użyteczności nowy nabytek A8 2.5 AFB. Na chwilę obecną walczę z zasilaniem w paliwo. Który pin odpowiada za aktywację przekaźnika pompy paliwa. Numer ECU 4D0907401K. Przekaźnik sterowany jest masą z tego co udało mi się namierzyć. Pompa na krótko pompuje. Przekaźnik sprawny.
: 22 mar 2018, 19:46
autor: gtfan
Wg schematów pin oznaczony 4/10, kabel czarny z czerwonym paskiem

: 22 mar 2018, 22:20
autor: szeryfisch
pompa jest załączana w momencie krecenia rozrusznikiem. Sprawdzałes czy wtedy startuje?
: 23 mar 2018, 06:36
autor: shoei
Akurat tego nie sprawdzałem. Wieczorem jak przyjdę do garażu sprawdzę. Ogólnie z ECU do przekaźnika przejście jest, przekaźnik sprawny. Pompa niestety nie chce już pompować nawet na krótko nie wiem czemu, ale pewnie jest to przyczyna tego że mi się zapowietrzył układ. Czujnik obecności paliwa ktoś zrobił na stałe na rezystorach więc nie odłącza zapłonu w przypadku jego braku. Kupiłem samochód niedawno za nieduże pieniądze ale w układzie elektrycznym jest pełno drobnych rzeczy do przywrócenia do stanu normalności. Może ktoś wrzuci schemat elektryczny zasilania pompy?
: 23 mar 2018, 10:32
autor: gtfan
Mogę się mylić, ale kiedyś gdzieś mi się w oczy rzuciło, że w 2.5tdi pompka w baku tylko przepompowuje paliwo z lewej komory do prawej. A z prawej komory już pompa na silniku sobie zasysa sama.
Jak się układ zapowietrzył, to pewnie w prawej komorze sucho - dolej ze 20L diesla i sprawdź.
Jak przy podłączeniu zasilania na krótko do wtyczki przy baku nie słyszysz pompki, to albo jej nie ma, albo się spaliła - trzeba wyjąć kosz z baku i zweryfikować.
: 23 mar 2018, 11:49
autor: shoei
Pompka na pewno pracowała "na krótko" przedwczoraj. Wczoraj jak chciałem odpowietrzyć zasilanie to nie było już jej słychać. Albo pompka się przywiesza i nie zawsze wyrównuje poziom paliwa w komorach albo szlak ją trafił. Samochód ogólnie mi stanął na szczęści tylko 100m od domu. Po zastosowaniu małego obiegu paliwa mały pojemnik paliwa bezpośrednio do pompy VP silnik normalnie pracował. Była nieszczelność przed filtrem to ją zlikwidowałem.
: 23 mar 2018, 13:32
autor: gtfan
Zawieszanie się pompki też jest możliwe. Jak jest jeszcze fabryczna, to może już mieć wytarty komutator lub szczotki. Raczej bez jej wyjęcia się nie obejdzie.
: 23 mar 2018, 15:02
autor: shoei
Sfajczona pompka. Jaka była orginalnie. Mam od ATJ pompkę wstepna 0.5 bara starczy czy trzeba mocniejsza? Ogólnie to druciarstwo już z ta pompa było robione i to dosłownie.
: 23 mar 2018, 15:29
autor: gtfan
Wieczorem napiszę Ci numery oryginalnej pompki.
Jeśli chodzi o ciśnienie w systemie napełniania kosza, to powinno być nie większe niż 1bar. Ruscy przerabiając układ w A8 benzin dają oddzielne pompki właśnie 0.5bara i ponoć to działa.
Jak w prawej komorze masz mało paliwa, to po poskładaniu wszystkiego do kupy musisz wlać ze 2l paliwa przez wlew, żeby kosz wstępnie napełnić.
: 23 mar 2018, 15:55
autor: shoei
Ogólnie rzecz biorąc nastąpiła kumulacja lulu rzeczy. Nieszczelny układ zasilania i na filtrze paliwa zaciągał powietrze. Pompka wstępna się spaliła ale to chyba przyczyna rezystorkow zamiast czujnika obecności paliwa. Dodatkowo oring na polaczeniu obudowy pompy i kosza sparciany. Puki miał paliwo to jeździł. Jak zaciągnął powietrze to się nie chciał po dobroci odpowietrzyć. A winny wskaźnik paliwa pokazując rezerwę w rzeczywistości nie ma praktycznie paliwa w moim przypadku.
: 23 mar 2018, 20:00
autor: gtfan
Schematy elektryczne silnika:
http://www.mediafire.com/file/8cg5gz1rc ... DI_AFB.pdf
Numeru samej pompki nie mam. W oryginale występuje tylko z całym koszem - 4D0298087F. Ale tak jak pisałem, ogarnia ona tylko napełnianie kosza. A z niego pompa przy silniku już własnymi siłami zaciąga. Więc pompki wstępne z innych Audi w dieslu powinny dać radę.
: 24 mar 2018, 20:02
autor: shoei
Samochód już jeździ. Wymieniłem dodatkowo filtr paliwa z zaworkiem zwrotnym, skróciłem przewody paliwowe o postrzępione końcówki z nowymi opaskami. Przed tym w przewodzie paliwowym leciała piana i gasł. W miedzy czasie ogarnięte zostały ksenony i ich poziomowanie.