Strona 1 z 1

[D2 98 4.2PB/LPG ] Gruba walka z elektryka (skrzynia w try

: 09 lut 2019, 20:30
autor: Bugalon
Słuchajcie, myslalem ze mnie dzisiaj szlag jasy trafi.

Podjechalem na myjnie (wszystko bylo super). Wzialem z myciem podwozia i w ogole jakis super hiper program. Wsiadam do auta po wymyciu, na wyswietlaczu wszystkie biegi i skrzynia w trybie awaryjnym.

Przejechalem do swojego warsztatu (z 10 km mialem) no i zaczalem grzebac zeby zobaczyć co sie stalo. Okazalo sie ze do puszki sterowników na podszybiu dostala sie woda. Bylo jej tyle, że przecieklo do srodka samochodu i zalalo mi kilka wiazek w centralnym ukladzie pod nogami pasazera.

Wszystko zdemontowalem wysuszylem specjalnymi opalarkami do zera. Jest teraz aja, bezpieczniki wszystkie cale, niestety dwa problemy zostaly:

1. VAG zero komunikacji ze sterownikami (jestem slepy - nie moge sie polaczyc z zadnym sterownikiem)
2. Skrzynia po przekreceniu kluczyka zachowuje sie jak bym mial ciagle wcisniety pedal hamulca. Moge zmieniac biegi gora dol (bez wcisnietego hebla) no i dodatkowo z zegarów zniknęły mi biegi (jest pusty pasek tak jak bym mial manuala).

Podejrzewam czujnik pedału hamulca ale nie chce zmieniac tego w ciemno. Najpierw chce uruchomić diagnozę bo bez niej jest lipa nie robota.

Na dzis mi juz zapalu zbraklo. Jakies sugestie oprócz sleczenia godzinami ze schematami i miernikiem w lapie?

: 09 lut 2019, 20:38
autor: dice111
W D2 jak masz TIPa nie myje się podwozia (chyba, że ręcznie) ani nie wjeżdża z impetem w kałuże, bardzo często właśnie potem wpada w tryb awaryjny póki "nie wyschnie" elektryka (pisałem o tym nie raz).
Wysusz porządnie, użyj dodatkowo do kostek gdzie tylko masz dostęp kontaktu w sprayu. Pewnie wszystko wróci do normy. Przy jakimkolwiek zwarciu pierwsze co to bezpieczniki powinno szlag trafić.

: 09 lut 2019, 20:51
autor: bloku
Ja mam ten sam problem na podszybiu. Niby "ścieki" drożne a dalej mi tam woda stoi (5-7mm). Tak jak dice111 wspomniał, ostrożność z myciem auta bo elektronika dostaje bzika. Choć pozycjoner biegów mógł oberwać jak myłeś podwozie. Warto też go dobrze przedmuchać pomimo, że hermetycznie zamknięty u mnie woda się dostała.