[D2 preFL ALL
] Blokujące się jedno z kol przy ruszaniu 96
: 16 lis 2019, 14:41
autor: szpasol
Mam pewien problem. Otóż bardzo często przy ruszaniu przyblokowuje mi chyba jedno z kol z przodu i momentalnie puszcza.
Najczęściej chyba przy skreconych kołach.Czy może mieć to coś wspólnego z ABS?
Jak się zabrać? Może wyjąć bezpiecznik od ABS? Z ttm że nie wiem gdzie się znajduje.
: 16 lis 2019, 15:26
autor: pb41ns
Zobacz czujnik ABS w tym kole, może być zabrudzona koronka na przegubie
: 19 lis 2019, 21:03
autor: szpasol
Czy czujnik ABS ma jakiś wpływ na pracę skrzyni biegów?
: 19 lis 2019, 21:50
autor: gtfan
Może mieć. Kiedyś, u brata, było to losowe wahlowanie biegami. Np. przy spokojnej jeździe ze stałymi 90km/h sterownik skrzyni potrafił sobie losowo robić redukcje do dwójki.
: 11 gru 2019, 10:10
autor: szpasol
pb41ns pisze:Zobacz czujnik ABS w tym kole, może być zabrudzona koronka na przegubie
W którym dokladnie miejscu się znajduje? Na szybko przed robotą zrzuciłem koło przednie prawe i nie mogłem się tego doszukać.
: 11 gru 2019, 14:08
autor: gtfan
Czujnik jest w zwrotnicy, od przodu auta, na wysokości przegubu. Montowany na wcisk.
Wyciągnij, przeczyść koniec, zajrzyj przez otwór po nim i zobacz czy koronka na przegubie nie jest uszkodzona / zabrudzona. Przy montażu najpierw wciśnij czujnik do oporu, a później cofnij 2mm.
: 12 gru 2019, 12:35
autor: VAGowner
gtfan pisze:Wyciągnij, przeczyść koniec,
...
Żeby to było takie proste... Jeżeli czujnik nie był ruszany od nowości, to może się nie udać. Z autopsji - mnie nie udało się nawet ze wspomaganiem kluczem ruszyć tego czujnika (jak na filmie)
Pomogła dopiero metoda "killer ostateczny" - demontaż zwrotnicy, wybijanie i wyrywanie po kawałku elementów starego czujnika (rdza oraz produkty korozji "zespawały" czujnik i wkładkę do otworu w zwrotnicy).
: 12 gru 2019, 12:40
autor: gtfan
No to można od drugiej strony spróbować. Wyciągnąć półoś i wtedy czyścić czujnik. Jak błąd dalej będzie, to znaczy że jest wadliwy i już bez różnicy będzie czy wyjdzie cały czy w kawałkach.
U mnie udało się wyciągnąć właśnie metodą z podważaniem kluczem, a nie było widać śladów, żeby ktoś się tam wcześniej dobierał.
: 13 gru 2019, 00:01
autor: VAGowner
Żeby podważyć czujnik za przetłoczeniem najlepiej pasuje klucz 16 mm.
Niestety, pomimo tego że dwa dni wcześniej psikałem tam WD40, lekkim odrdzewiaczem, nie dało tego ruszyć bez uszkodzenia. Koszyczek ustalający czujnik był jak wspawany na rdzę
Obudowa czujnika jest zdaje się z nierdzewki.