[D2 95 4.2PB/LPG ] Awaryjne zamiast kierunków oraz ciemne
: 15 maja 2020, 23:18
Witajcie Forumowicze,
Słowem wstępu, mam niestety ostatnio same problemy z swoim autkiem, a dokładnie Audi A8 D2 95 4.2 PB/LPG. Auto nie było odpalane od bardzo długiego czasu (jakieś dwa miesiące), było odłączone od AKU. Proszę o zrozumienie, codziennie poruszam się samochodem służbowym, a Audi kupiłem sobie kilka lat temu, gdy auta służbowego jeszcze nie miałem. Z powodów zawodowych i w związku z z ogólnonarodową pandemią nie było czasu żeby nawet na chwilę autem ruszyć w drogę.
Ostatnim czasem (dokładnie wczoraj) postanowiłem podłączyć AKU do auta i wyjechać rekreacyjnie parędziesiąt kilometrów i niestety pojawiło się problemów kilka, postaram się wymienić:
1. Brak jest podświetlenia zegarów po uruchomieniu silnika, prędkościomierz, obrotomierz nie działa. Kontrolki zapalają się podczas przekręcania kluczyka. Zauważyłem też że zegary zapalają się po wyłączeniu silnika i nie gasną kiedy wyjdę i zamknę auto.
2. Brak jest podświetlenia drążka zmiany biegów (P, D, N R nie podświetla literek)
3. Po zamknięciu zamka centralnego i odczekaniu +/- 1min załącza się alarm i samochód wyje
Punkty 1-3 pojawiły się jednocześnie po ostatnim podłączeniu AKU. Pozostałe problemy, które się pojawiały wcześniej.
4. Zamiast kierunków, zapalają się awaryjne (lewo/prawo bez różnicy). Wcześniej pomagało wyciągnięcie/włożenie wtyczki z modułu za zmieniarką w bagażniku
5. Ten punkcik może przy okazji, poziom paliwa pokazuje złe wskazanie tzn. w przypadku gdy nie ma paliwa pokazuje wskazanie do połowy, od czasu do czasu, bezpośrednio i na krótko po uruchomieniu silnika (średnio raz na 15 razy) wskaźnik prawidłowo pokazuje poziom. W związku z wystąpieniem awarii w pkt.1 na tą chwilę poziom paliwa w ogóle nie działa.
Posiadam VAG oraz program diagnostyczny. Mam wiedzę na zasadzie, rozebrać, przeczyścić wlutować, wymienić. Proszę o porady, poratujcie wiedzą.
EDIT: Podłączyłem dzisiaj VAG-a i wyszło:
Silnik błędy:
3 Znalezione:
01183
17916
16538
Licznik błędy:
2 Znalezione:
00771
00667
Jeszcze z innego programu:
4 DTC's Found:
17916 - Idle Control Sys: Upper Regulation Limit Reached
35-00 - -
01183 - TWC Warning Lamp (K72)
31-00 - Open or Short to Ground
16538 - O2S B2 S1: No Activity
35-00 - -
16514 - O2S B1 S1: Ciruit Failure
35-00 - -
4 DTC's Found:
00785 - Temp Sensor: Instrument Panel (G56)
30-00 - Open or Short to B+
00787 - Fresh Air Intake Duct Temp Sensor (G89)
30-00 - Open or Short to B+
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
30-00 - Open or Short to B+
00796 - Fan for Interior Temp Sensor (V42)
41-00 - Blocked or No Voltage
2 DTC's Found:
00771 - Fuel Level Sensor (G)
30-00 - Open or Short to B+
00667 - Ambient Temp Signal
30-00 - Open or Short to B+
Oczywiście wszystkie problemy nadal aktualne. Ktoś ma jakiś pomysł?
Słowem wstępu, mam niestety ostatnio same problemy z swoim autkiem, a dokładnie Audi A8 D2 95 4.2 PB/LPG. Auto nie było odpalane od bardzo długiego czasu (jakieś dwa miesiące), było odłączone od AKU. Proszę o zrozumienie, codziennie poruszam się samochodem służbowym, a Audi kupiłem sobie kilka lat temu, gdy auta służbowego jeszcze nie miałem. Z powodów zawodowych i w związku z z ogólnonarodową pandemią nie było czasu żeby nawet na chwilę autem ruszyć w drogę.
Ostatnim czasem (dokładnie wczoraj) postanowiłem podłączyć AKU do auta i wyjechać rekreacyjnie parędziesiąt kilometrów i niestety pojawiło się problemów kilka, postaram się wymienić:
1. Brak jest podświetlenia zegarów po uruchomieniu silnika, prędkościomierz, obrotomierz nie działa. Kontrolki zapalają się podczas przekręcania kluczyka. Zauważyłem też że zegary zapalają się po wyłączeniu silnika i nie gasną kiedy wyjdę i zamknę auto.
2. Brak jest podświetlenia drążka zmiany biegów (P, D, N R nie podświetla literek)
3. Po zamknięciu zamka centralnego i odczekaniu +/- 1min załącza się alarm i samochód wyje
Punkty 1-3 pojawiły się jednocześnie po ostatnim podłączeniu AKU. Pozostałe problemy, które się pojawiały wcześniej.
4. Zamiast kierunków, zapalają się awaryjne (lewo/prawo bez różnicy). Wcześniej pomagało wyciągnięcie/włożenie wtyczki z modułu za zmieniarką w bagażniku
5. Ten punkcik może przy okazji, poziom paliwa pokazuje złe wskazanie tzn. w przypadku gdy nie ma paliwa pokazuje wskazanie do połowy, od czasu do czasu, bezpośrednio i na krótko po uruchomieniu silnika (średnio raz na 15 razy) wskaźnik prawidłowo pokazuje poziom. W związku z wystąpieniem awarii w pkt.1 na tą chwilę poziom paliwa w ogóle nie działa.
Posiadam VAG oraz program diagnostyczny. Mam wiedzę na zasadzie, rozebrać, przeczyścić wlutować, wymienić. Proszę o porady, poratujcie wiedzą.
EDIT: Podłączyłem dzisiaj VAG-a i wyszło:
Silnik błędy:
3 Znalezione:
01183
17916
16538
Licznik błędy:
2 Znalezione:
00771
00667
Jeszcze z innego programu:
4 DTC's Found:
17916 - Idle Control Sys: Upper Regulation Limit Reached
35-00 - -
01183 - TWC Warning Lamp (K72)
31-00 - Open or Short to Ground
16538 - O2S B2 S1: No Activity
35-00 - -
16514 - O2S B1 S1: Ciruit Failure
35-00 - -
4 DTC's Found:
00785 - Temp Sensor: Instrument Panel (G56)
30-00 - Open or Short to B+
00787 - Fresh Air Intake Duct Temp Sensor (G89)
30-00 - Open or Short to B+
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
30-00 - Open or Short to B+
00796 - Fan for Interior Temp Sensor (V42)
41-00 - Blocked or No Voltage
2 DTC's Found:
00771 - Fuel Level Sensor (G)
30-00 - Open or Short to B+
00667 - Ambient Temp Signal
30-00 - Open or Short to B+
Oczywiście wszystkie problemy nadal aktualne. Ktoś ma jakiś pomysł?