Strona 1 z 3
[D2 FL ALL
] Xenon Plus - żarówka H7
: 08 sty 2011, 20:10
autor: eloallxp
Witam tak jak w temcie martwią mnie moje lampy ponieważ świecą tak żółtawo a z tego co wiem xenon powinnien świecic jasnym białym światłem lub niebieskawym równe żarniki są ale jak widze na ósemkach to są białe wiec pytanie czy ja coś mam z tymi xenonami ??
i teraz 2 pytanie czy jak włoże do pozycji jakąś led taką jak niektóre można spotkac na allegro to wszystko będzie ok ??
i 3 pytanie jakie żarówki mają te światła według mnie długie ??
pozdrawiam
: 08 sty 2011, 20:15
autor: pioter
: 08 sty 2011, 20:17
autor: eloallxp
kolego chodzi mi o to oczko większe obok ksenona
: 08 sty 2011, 20:21
autor: dice111
U siebie masz Xenon Plus ? Tam jest zwykła żarówka H7
FOSS na tym dzienne robił:
http://www.a8team.pl/topics16/3119.htm?start=30#30331
: 08 sty 2011, 20:26
autor: eloallxp
kolego tu mam ale ponieważ ja się nie do końca orientuje ale patrząc po forum najprawdopodobniej mam xenon plus czy nie więc tej odpowiedzi nie udziele a chce zrobic ojcu niespodziankę i mu włożyc tam
http://allegro.pl/philips-h7-bluevision ... 57750.html
i niewiem czy będą dobre
: 08 sty 2011, 20:33
autor: dice111
Jedyną konwencjonalną żarówkę, która ma barwe światła 5000k jak znam to Osram Cool Blue Hyper White 5000k oraz Philips Diamond Vision:
http://allegro.pl/philips-diamond-visio ... 19615.html
Obie nie maja ponoć homologacji na Polskę i do niedawna były bardzo trudno dostepne
: 08 sty 2011, 20:35
autor: eloallxp
chodzi mi o to by ładnie świeciła i ładny kolorek dawała więc chce się poradzic specjalistów ale też nie bardzo mi się widzi by ojciec się z panami Policiantami borykał :mrgreen: a niewiesz kolego czy ktoś z forum tych blue vision nie zakładał ??
: 08 sty 2011, 20:46
autor: dice111
Te BlueVision miałem kiedyś u siebie na H3. Święca lepiej od standardowych żarówek, ale ich barwa to ok 4000k (wiec nadal żółta poświata).
Te Hyper White'y, czy Diamond Vision świeca jak xenon 5000k (są białe, żadnej żółtej poświaty)
: 08 sty 2011, 20:49
autor: eloallxp
a i jeszcze apropo mojich ksenonów czyli że ja mam w nich coś około 4000k tak bo mam bardzo żółtawą barwe a te żarówki to kupie takie jak dostane napewno coś z tych trzech bo te zwykłe koszmarnie świecą z tym xenonem bo to już wygląda wtedy jak zwykła lampa a ta zmiana może coś poprawi
: 09 sty 2011, 01:13
autor: colln
żółta poświatę to masz bo masz stare lampy znaczy okopcone wewnątrz, jeśli masz palnik 4300K to takich się trzymaj ewentualnie zmień na nowy bo pomimo, że palniki Xenon maja kilka razy dłuższe życie od zwykłych żarówek halogenowych to też się starzeją i ich siła słabnie
: 09 sty 2011, 05:56
autor: DoRuS
zmien zaroweczki na 5k albo 6k i bedzie w pozo... podobnie mailem w swojej a6
: 09 sty 2011, 18:01
autor: eloallxp
więc postanowiłem że założe:
dzienne - PHILIPS H7 BlueVision Ultra
Xenon Ultimate Effect
a na xenon - 5000 k
Myśle że ta opcja będzie dobrze pasowac
: 09 sty 2011, 18:34
autor: FOSS
eloallxp pisze:więc postanowiłem że założe:
dzienne - PHILIPS H7 BlueVision Ultra...
Ale w oryginale w lampie XenonPlus na tej dużej soczewce nie masz świateł dziennych tylko światła drogowe dalekosiężne.
Jeżeli w tych soczewkach chcesz mieć światła dzienne to musisz podłubać trochę w elektryce... i nie mówię tutaj o zabawie VAG'iem... z mojej wiedzy wynika że bez cięcia i ciągnięcia kabli oraz montażu dodatkowych przekaźników na pewno się nie obejdzie.
: 09 sty 2011, 18:39
autor: eloallxp
z tego co się oriętuje to ty miałeś dzienne w swojej eSie to jak bym tam chciał wsadzic tez jakiegoś leda na drogowe nawet to dużo przeróbek?
: 09 sty 2011, 19:08
autor: FOSS
eloallxp pisze:z tego co się oriętuje to ty miałeś dzienne w swojej eSie to jak bym tam chciał wsadzic tez jakiegoś leda na drogowe nawet to dużo przeróbek?
Na początku rozdzielmy dwa tematy... światła drogowe to jedno a światła dzienne to drugie.
Wrzucić LED'y na światla drogowe możesz w każdej chwili i nie ma potrzeby dokonywania żadnych przeróbek...
po prostu kupujesz żarówkę H7 na LED'ach i zakładasz w miejsce zwykłej i już masz drogowe na LED'ach (wygląd takiej żarówki znajdziesz w temacie który linkował powyżej kolega
dice111).
Tu należy się zastanowić co chcemy taką zmianą osiągnąć bo o ile efekt wizualny jest rewelacyjny o tyle efekt użytkowy jest tragiczny - skupienie światła w tradycyjnych żarówkach H7 jest zupełnie inny niż w żarówkach LED więc też zupełnie inne światło daje lampa - na żarówkach LED'owych stracisz zupełnie pomocniczą funkcję świateł długich/drogowych pochodzących z tej soczewki dalekosiężnej.
Jeżeli natomiast chciałbyś w soczewkach dalekosiężnych mieć światła dzienne (tak jak ja to zrobiłem u siebie) to bez przeróbek elektryki się nie obejdzie i trzeba mieć świadomość że aby światła te działały zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi warunków technicznych i sposobu używania świateł dziennych to rezygnujesz całkowicie z pomocniczej funkcji soczewki dalekosiężnej jako świateł długich/drogowych.
Dla świateł dziennych polecam zastosowanie żarówek LED'owych gdyż prezentują się one rewelacyjnie (prawie tak dobrze jak fabryczne w D3) a i są oszczędniejsze niż tradycyjne żarówki.
Na tradycyjnej żarówce H7 można by było jeszcze próbować coś zrobić z układem obniżającym napięcie na żarówce (podobny układ próbował stosować kolega
colln w swoich lampach soczewkowych) co mogloby połączyć funkcję świateł dziennych i długich/drogowych ale to oczywiście także wiąże się z ingerencją w układ elektryczny auta (osobiscie tego rozwiązania wogóle nie próbowałem).