Strona 1 z 2
[D2 FL ALL
] Problem z uruchomieniem xenonów
: 13 sty 2011, 21:48
autor: mario1068
Witam wszystkich
Mam pytanko, Mam A8 D2. Jest problem w tym, że nie mogę odpalić świateł na zimnym silniku. Jak jest rozgrzany to nie ma problemu. Mam ksenony. Co to może być?
z góry dziękuję za pomoc.
: 14 sty 2011, 00:36
autor: colln
a akumulator sprawny, sprawdź napięcie ładowania (może być najtańszy miernik z hipermarketu za 19zł)
Czy auto masz od dawna i wcześniej było ok, czy właśnie kupiłeś? Jeśli to drugie tzn że ktoś kopał w elektryce i podpiął zasilanie gdzieś w skrzynkę pod pierwszy kabel jaki znalazł z prądem
: 14 sty 2011, 09:50
autor: mario1068
kupiłem go pół roku temu i było wszystko ok,ale sprawdze z góry dzięki
: 18 sty 2011, 02:36
autor: DoRuS
mi sie wydaje ze ktos zalozyl jakies chinskie xenonki... kiedys zalozylem sobie takie do beemki i jak tylko przyszly przymrozki mialem duze problemy z ich odpaleniem niemowie juz co sie dzialo jak przyszedl mroz...

Re: [D2 FL ALL] Problem z uruchomieniem xenonów
: 19 sty 2011, 16:01
autor: FOSS
mario1068 pisze:Jest problem w tym, że nie mogę odpalić świateł na zimnym silniku. Jak jest rozgrzany to nie ma problemu. Mam ksenony. Co to może być?
Wymienię kilka rzeczy które mogą wystąpić...
1. padające żarniki ksenonowe
2. padające przetwornice
3. zaśniedziałe styki na kostkach elektrycznych przy lampach
Osobiście stawiam raczej na problem nr.3 ale wszystko należy sprawdzić więc...
Rano bez odpalania auta zapalasz światła...
jeśli jedno z nich się zapala a drugie nie to przekładasz pomiędzy lampami żarniki i sprawdzasz które tym razem się nie świeci...
jeśli to samo to może wskazywać na padającą przetwornicę a jeśli to po drugiej stronie to pada żarnik który tam przełożyłeś.
Jeżeli po włączeniu świateł nie świecą oba to na Twoim miejscu i tak zamieniłbym miejscami żarniki aby sprawdzić czy odniesie to jakikolwiek skutek.
Niezależnie od efektów badań powyżej polecam wyciągnąć lampy (w po liftowych to prościzna i gdzieś już to tutaj szczegółowo opisywałem) odpiąć kostki i przeczyścić dokładnie styki w kostce i przy lampie bo zdarza się ża one słabo łączą a xenon ma to do siebie że w trakcie rozruchu następuje duży skok napięcia... jakikolwiek słaby styk może powodować niezapalanie się lampy... później w trakcie jazdy ta lampa już się sama nie włączy bo potrzebuje sygnału wzbudzenia który generowany jest tylko w momencie włączania reflektorów.
Powodzenia.
: 20 sty 2011, 01:44
autor: colln
FOSS pisze:później w trakcie jazdy ta lampa już się sama nie włączy bo potrzebuje sygnału wzbudzenia który generowany jest tylko w momencie włączania reflektorów.
wszystko koledze dokładnie opisałeś, ten fragment chciałbym poddać lekkiej weryfikacji, otóż jeśli nie będzie dostatecznie dużo prądu to lampa nie "odpali" to fakt, jednak za jej rozruch odpowiedzialna jest w głównej mierze przetwornica znajdująca się w lampie (lub pod) czyli jeśli w czasie jazdy coś tam na dziurach podskoczy i styki się zewrą w dostatecznym stopniu to lampa odpali bo przetwornica dostanie wystarczająco dużo prądu. W D2 nie ma (chyba) takiego układu który by odłączał prąd na stałe jeśli lampa nie wystartowała (bo w innych autach fakt nie poda prądu trzeba wyłączyć i włączyć światła albo zapłon ponownie)
: 24 sty 2011, 22:16
autor: Grzehuu
a ja mam pytanko pokrewne tematowi:
nie pali mi jeden ksenon w d2'96, przetwornice zamieniane i to nie ich wina... żarniki też ok .. czy jest jeszcze jakiś element, typu zapłonnik odpowiedzialny za odpalenie lampy? może on jest przyczyną ?
: 24 sty 2011, 22:19
autor: mdamian
kolego , tak , probówka na 12V odłącz kostkę od reflektora i sprawdź czy dochodzi prąd .
Jak nie to sprawdził bym bezpieczniki .
: 26 sty 2011, 21:55
autor: przemoR888
colln pisze:
wszystko koledze dokładnie opisałeś, ten fragment chciałbym poddać lekkiej weryfikacji, otóż jeśli nie będzie dostatecznie dużo prądu to lampa nie "odpali" to fakt, jednak za jej rozruch odpowiedzialna jest w głównej mierze przetwornica znajdująca się w lampie (lub pod) czyli jeśli w czasie jazdy coś tam na dziurach podskoczy i styki się zewrą w dostatecznym stopniu to lampa odpali bo przetwornica dostanie wystarczająco dużo prądu. W D2 nie ma (chyba) takiego układu który by odłączał prąd na stałe jeśli lampa nie wystartowała (bo w innych autach fakt nie poda prądu trzeba wyłączyć i włączyć światła albo zapłon ponownie)
Otóż foss ma racje jak zgaśnie lampa podczas jazdy to sama nie wystartuje trzeba wył/wł swiatła. Borykam się właśnie z taką usterką że gaśnie (żarniki nowe styki przeczyszczone, dodałem drugą masę, zostało przejrzeć, podmienić przetwornice) i jak nie przełącze to nie odpali nawet przez 100lat :mrgreen:
wiem bo denerwuje mnie to prawie rok ale nie mam czasu zajrzeć (szewc chodzi w dziurawych butach :mrgreen: )
: 29 sty 2011, 23:21
autor: DoRuS
u klienta mialem tak ze jeden xenon zaswiecal sie na jakies 6 sekund po czym gasl... drugi dzialal okolo minuty i tez gasl..... pozamienialem przetfornice z zarowkami i na odwrot... okazalo sie ze przetrfornice padly zalozylen nowe i po sprawie..
pozdr
: 30 sty 2011, 09:22
autor: tomi5
No to jak jesteśmy przy światłach to i ja zapytam o problem występujący w mojej A8 preFL, a mianowicie, po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję ksenony zaczynają migać jak stroboskopy, mimo to że światła mam w pozycji wyłączonej, po odpaleniu auta i włączeniu świateł ksenon zapala się normalnie.
Ja już do tego przywykłem i przed odpaleniem auta włączam światła w pozycję postojówek, przed zgaszeniem auta tak samo, ale jak zostawiam auto np. u mechanika za każdym razem muszę tłumaczyć co i jak, bo inaczej dzwonią i pytają gdzie się wyłącza stroboskop.
: 30 sty 2011, 23:51
autor: DoRuS
heheh to dobre
tomi5 pisze:za każdym razem muszę tłumaczyć co i jak, bo inaczej dzwonią i pytają gdzie się wyłącza stroboskop.
ja mysle ze przelacznik masz popsuty
: 30 sty 2011, 23:54
autor: PEPOL D2
tomi5 pisze:No to jak jesteśmy przy światłach to i ja zapytam o problem występujący w mojej A8 preFL, a mianowicie, po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję ksenony zaczynają migać jak stroboskopy, mimo to że światła mam w pozycji wyłączonej, po odpaleniu auta i włączeniu świateł ksenon zapala się normalnie.
Ja już do tego przywykłem i przed odpaleniem auta włączam światła w pozycję postojówek, przed zgaszeniem auta tak samo, ale jak zostawiam auto np. u mechanika za każdym razem muszę tłumaczyć co i jak, bo inaczej dzwonią i pytają gdzie się wyłącza stroboskop.
Jak xenony masz na przetwornicach sprawdz laczenie kabli.Na 99 proc to pomaga.
: 31 sty 2011, 16:08
autor: tomi5
Xenon na przetwornicach, jest to oryginalny xenon. Nie z allegro HidXenon
: 29 mar 2011, 08:55
autor: SERGIO
Podłączę się pod temat, od przed wczoraj mam właśnie jeden z opisywanych problemów.
Prawa lampa (ksenon) podczas jazdy wyłącza się. W pierwszym dniu zrobiła to raz, w drugim dwa razy a wczoraj jadąc po mieście zrobiła to kilka razy. Oczywiście pomaga wyłączenie świateł i włączenie wtedy uruchamiają się dwie. Nie mam pewności czy ona wyłącza się podczas jechania po nierównościach ale wydaje mi się że tak.
Teraz pytanie: czy to żarnik, przetwornica czy tylko coś nie styka?