Strona 1 z 1

[D2 97 4.2PB/LPG ] Wymiana pompy ABS

: 28 sty 2011, 07:04
autor: lysyadam27
Koledzy mam pompe o takim nr:
8E0614111M

Czy pompa której bede szukał musi byc dokladnie o tym nr. Czy moze miec inna literke na koncu?

: 28 sty 2011, 08:22
autor: pioter
http://www.a8team.pl/topics28/2414.htm Raczej może być z inną literką , musisz doczytać czy ma podobne parametry . A innego numeru na pompie nie ma ?

: 28 sty 2011, 21:59
autor: TelWorld
Wymieniałem pompe ABS ze sterownikiem i zamontowałem pompe o innej literce na końcu i działać, działała, ale świeciły się kontrolki hamulca i ABS na zegarach i po skasowaniu pod komputerem po 5 minutach znowu się pojawiały. Dopiero wymiana na pompe o tym samym symbolu, zlikwidowalo problem kontrolek.

: 29 sty 2011, 09:02
autor: pioter
Sorry źle przeczytałem , myślałem że chodzi o pompę paliwa .

: 29 sty 2011, 09:17
autor: tomekzabrze
pioter pisze:http://www.a8team.pl/topics28/2414.htm Raczej może być z inną literką , musisz doczytać czy ma podobne parametry . A innego numeru na pompie nie ma ?
raczej na pewno nie masz racji te pompy wlasnie roznily sie tylko literkami na koncu.... po to one sa
np do jednego modelu a8 jest przykladowo 5 roznych pomp i numer jest ten sam jedynie lierka na koncu inna aby je rozroznic

: 29 sty 2011, 14:19
autor: Peter-s8
Kolego pompa ABS musi mieć identyczny symbol a wszystkie pompy ABS mają ten sam numer tylko się różnią ostatnią literką.

Jeśli pomogłem , kliknij " POMÓGŁ"

: 29 sty 2011, 20:21
autor: olo_gsm
Pompa musi mieć dokładnie ten sam numer żeby działała poprawnie. Z ciekawości zapytam dlaczego zmieniasz pompę?

: 30 sty 2011, 14:03
autor: vippassat
witam jesli pompa mechanicznie jest sprawna a uszkodzeniu/awari ulegl tylko sterownik pompy to mozna pokusic sie o wymiane samego sterownika i jest to o wiele mniej pracy niz z wymiana calej pompy a tutaj mala pomoc :mrgreen: pozdro

: 31 sty 2011, 23:02
autor: lysyadam27
Koledzy mam błąd Elektrozaworów. Nie wiem czy jest sens otwierać sterownik czy całą pompe trzeba zmienić??

: 08 lut 2011, 00:06
autor: olo_gsm
A wszystkie zasilania sprawdzone na 100%? Bo chyba obwód elektrozaworów miał osobne zasilanie (bezpiecznik) niż reszta elektroniki sterownika ABS.

: 20 wrz 2011, 10:56
autor: slaid
Podbije temat.
Czy same sterowniki pomp są zamienne? Czyli czy można przełożyć sam sterownik z pompy o innym numerze?

: 20 wrz 2011, 22:37
autor: olo_gsm
Nie można w większości przypadków. Numer sterownika określa wyposażenie, a więc ASR/ESP/ABS i różne kombinacje z FWD/4x4. Jednak jest pewna grupa sterowników, które w prostej linii są zamiennikami innych czyli są to po prostu te same sterowniki z wprowadzonymi usprawnieniami. Zamienniki te dostępne jednak są raczej tylko w serwisie i rzadko występują na rynku wtórnym. Zasadniczo sterowniki ogólnodostępne na rynku wtórnym i montowane w pierwszym montażu czyli końcówki numeru A, AB, AH, B, C, H, T itp nie są zamienne pomiędzy sobą.

: 13 lut 2013, 16:44
autor: Szopen
Odświeżę temat. Miałem pompę z wadliwej serii 111F. Na allegro ceny tej pompy sięgają 500zł! Kosmos cena (za inną pompę ABS krzyczą 100zł) Zamówiłem pompę z allegro ale sprzedawca się pomylił i wysłał mi z numerem G. Założyłem tą pompę i chodzi. Czyli jednak można podmienić :)
Pozdrawiam