Strona 1 z 1

[D2 96 4.2PB/LPG ] Czujnik i przegrzewanie

: 27 lip 2011, 02:22
autor: jaano
Mam pytanie w związku z tym że moje auto przy upalnych temperaturach i korkach się grzeje bardziej niż bym chciał ;)

zauważyłem że w trakcie sprawdzania VAGiem a dokładniej testowaniu wskaźników - jest test przegrzania silnika - słuchać wtedy jak dmuchawa klimy urachamia się i naparza mocniej niż zwykle - czego chyba raczej nie zaobserwowałem w czasie wysokiej temperatury silnika w upałach lub w Chorwacji gdy dłużej pochodzi stojąc w korku..

do tej pory ratowałem się polewając trochę chłodnice wodą (co często jest utrudnione), która szybko odbierała temperaturę chłodnicy/płynowi i temperatura malała do normalnej, jednak oprócz wentylatora mechanicznego który naparza konkretnie, klimatyzacja raczej chodzi "normalnie" zamiast tak jak w czasie próby przegrzania wymuszonej VAGiem - szybciej..

jak już jadę to nie ma z tym problemu, bo powietrze schłodzi płyn.. więc kwestię samej chłodnicy pomijam.No może jest trochę zabita owadami, ale wielokrotnie ją już czyśiłem.

i tu pytanie co odpowiada za ocenę przegrzania? czy jakiś dodatkowy czujnik czy zwykły w chłodnicy, czy gdzie on tam jest??
Janusz

: 27 lip 2011, 08:32
autor: tomek87g
ja stawim na padniete wisko :D

: 27 lip 2011, 09:42
autor: jaano
Właśnie wisko wydaje mi się że chodzi dobrze, bo naparza dużo szybciej niż na zimnym - jak samolot :) - irytuje mnie właśnie ten czujnik przegrzania - podczas testów VAGiem - wyświetla się wtedy ikonka przegrzania - a u mnie nic takiego nie ma miejsca normalnie...
raz chyba jak go zgasiłem przy takim rozgrzaniu to nie mogłem go odpalić bo się własnie wyświetlała ta ikona i blokowała zapłon - chyba że to o to chodzi..