Strona 1 z 1
[D2 ALL
] Jak naprawić elektryczną regulację pasów
: 11 sie 2011, 16:28
autor: TelWorld
Witam
Nie działa u mnie regulacja wysokości pasów. Słychać silniczek, ale nic się nie rusza. Dzieję się tak od strony kierowcy. Nie wiem jak się do tego zabrać, ktoś może mi pomóc ?
: 11 sie 2011, 17:50
autor: adrian949
Kolego miałem tak samo tylko, że nie działał mi zagłówek, rozebrałem fotel i od silniczka wychodzi linka w koszulce która odpowiada za regulację zagłówka góra dół, wyciągnąłem linkę i rozciągnąłem ją za pomocą kombinerek i imadła, nie jestem pewien ale może jest tak samo. Pozdro :-)
: 11 sie 2011, 18:01
autor: mdamian
adrian949, a masz może gdzieś schemat jak zdemontować i rozebrać fotel kierowcy , tak żeby nic nie popsuć :?: :?:
: 11 sie 2011, 18:11
autor: adrian949
tu masz rozbieranie fotela
http://www.freewebs.com/ltooz/A8/headrest_200dpi.pdf, tylko że nie wiem gdzie jest napęd od podnoszenia pasów.
: 12 sie 2011, 11:45
autor: sebos17
: 12 sie 2011, 12:37
autor: pioter
: 12 sie 2011, 16:06
autor: mdamian
: 12 sie 2011, 17:01
autor: TelWorld
Głównie chodzi mi o to jak ściągnąc tapicerke ze słupka (tam gdzie jest ta regulacja pasów), tak aby nic nie połamać.
: 12 sie 2011, 19:14
autor: sebos17
TelWorld pisze:Głównie chodzi mi o to jak ściągnąc tapicerke ze słupka (tam gdzie jest ta regulacja pasów), tak aby nic nie połamać.
Otwierasz drzwi przednie i tylne, zaczynasz od demontażu listw progowych. Są one zamontowane na wcisk w profil aluminiowy. Tylna jest dodatkowo przykręcona pod kanapą, jednak nie musisz jej odkręcać, wystarczy że delikatnie odchylisz, ale ostrożnie aby nie połamać, będziesz czuł jej opór pod kanapą (jak chcesz mieć spokój to zdemontuj najpierw kanapę - przykręcona na dwie śrubki - a następnie demontuj całą listwę progową). Następnie demontujesz przednią identycznie, z tym że jest ona jeszcze na metalowym zatrzasku na wysokości rączki od otwierania maski, jak wyskoczy z zaczepu podłużnego aluminiowego to wystarczy pociągnąć do siebie to wyskoczy z tego zatrzasku metalowego (taka spinka). Po zdjęciu listw progowych ukażą Ci się dwie śrubki na śrubokręt gwiazdkowy z kołkami rozporowymi czarnymi po obu stronach słupka środkowego (jedna na stronę). Wykręcasz i następnie delikatnie płaskim śrubokrętem podważasz ten czarny plastik, ostrożnie aby nie połamać bo ciężko będzie coś dobrać a jest to ważne aby później nic nie trzeszczało. Po odkręceniu możesz "szarpnąć" osłoną słupka środkowego wyskoczy z zatrzasków/spinek metalowych takich samych jak przednia listwa progowa. Spinki oczywiście powinny odchodzić razem z plastikiem. Jak dobrze pamiętam element ten jest tylko na spinkach, ale zaznaczam ostrożnie bo już mało pamiętam. Jak zdemontujesz ten plastik to kolejny element wyżej powinien być zamontowany na śrubki, jednak mechanizm podnoszenia powinien ukazać Ci się już po zdjęciu tej dużej obudowy słupka. Jeżeli jednak musiał byś dalej demontować to jak dobrze pamiętam część mocowań wyższego elementu jest ukryta pod listwą która idzie wzdłuż podsufitki. Aby to zdemontować musisz wykręcić rączki oraz śrubki które są pod "wieszakiem" nad tylnymi drzwiami. Dalej to już pozostaje tylko "szarpanko" ze spinek, jednak jest to delikatna sprawa, ponieważ spinki metalowe siedzą ciężko a obsadzone w plastiku są delikatnie...
Mam nadzieję że choć trochę pomogłem, powinieneś poradzić, jak coś to pisz. W ten sposób sam to demontowałem, nie jest powiedziane że robiłem to tak jak przewiduje instrukcja.
: 12 sie 2011, 21:21
autor: dice111
: 14 sie 2011, 17:04
autor: TelWorld
Super, teraz już wszystko wiem. Dziękuję Wam bardzo za pomoc.