Mam spalony komputer silnika J220 (na obrazku nr.2). Od czego zacząć szukając przyczyny :?:
17831 (P1423) - Sec. Air Inj. System ( B1) Flow too Low
17819 (P1411) - Sec. Air Inj. System ( B2) Restricted Flow
17513 (P1105) - Heating Circ. (Bank1-Sensor2) Short to B+
17522 (P1114) - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
17521 (P1113) - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S1: Internal Resistance too High
17539 (P1131) - Oxygen (Lambda) Sensor; B2 S1: Internal Resistance too High
17927 (P1519) - Camshaft Adjustment Bank 1: Malfunction
18042 (P1634) - Accelera.Pedal Pos.Sensor 2 (G185): Signal too High
18038 (P1630) - Accelera.Pedal Pos.Sensor 1 (G185): Signal too Low
17070 (P0686) - ECM Power Relay Control Circuit (J271): Short to Ground
a dlaczego twierdzisz że jest spalony? są widoczne nadpalienia na płytce/scalakach? może tylko instalacja została uszkodzona... wydaje mi się że gdyby sie upalił to byś się z nim nie połączył.
: 15 paź 2011, 02:24
autor: tomi26
przetłumaczone w translatorze więc trochę kiepsko,ale zawsze to coś
17070/P0686/001670 - ECM mocy Control Relay Circuit (J271): Short to Ground
MOŻLIWE PRZYCZYNY:
Przekaźnik zasilania dla modułu Control Engine (J271) wadliwe
Okablowanie między Control Engine Module (J220) i przekaźnik zasilania dla modułu sterowania silnika (J271) wadliwe
MOŻLIWE ROZWIĄZANIA:
Sprawdź / Replace Przekaźnik zasilania dla modułu sterowania silnika (J271)
Sprawdź podłączenia między Moduł Sterowania Silnikiem (J220) i przekaźnik zasilania dla modułu sterowania silnika (J271)
Sprawdź / Wymień moduł sterujący silnika (J220)
mi się wydaje,że to ten błąd jest za to wszystko odpowiedzialny,znajdź i sprawdź przekaźnik 271,wiązkę/przewody z kompa do tego przekaźnika,ewentualnie wymień go http://allegro.pl/przekaznik-271-vw-aud ... 83992.html podejrzewam,że nowy w sklepie też nie będzie drogi.
wolek pisze:a dlaczego twierdzisz że jest spalony? są widoczne nadpalienia na płytce/scalakach? może tylko instalacja została uszkodzona... wydaje mi się że gdyby sie upalił to byś się z nim nie połączył.
dokładnie ścieżki są nadpalone w dwóch miejscach. Auto odpala, silnik pracuje, brak reakcji na dodanie gazu.
tomi26 - tłumaczyłem już te błędy.
: 16 paź 2011, 13:35
autor: k44761
przyślij sterownik to Ci go sprawdzę i naprawię. W stopce jest numer telefonu.
W razie gdyby Twój sterownik był nie do naprawienia, wymienię Ci na sprawny i zrobię porządek z immobilizerem, że tylko włożysz i odpalasz (immobilizer będzie działał poprawnie, nie usunę go tylko przyuczę).
Pozdro
: 17 paź 2011, 20:09
autor: oma142
mam pytanko do przed mowcy miałem błąd pamieci rom kupiłem kompa wszystko działa ale jakos dziwnie chodzi tak jak by strzelał w tłumik ale tak dziwnie co moze byc przyczyna zmiana kompa?? czy ze starego kompa oprócz immobil. trzeba cos przeprogramowac do nowego kompa??
: 18 paź 2011, 00:48
autor: FOSS
oma142 pisze:mam pytanko do przed mowcy miałem błąd pamieci rom kupiłem kompa wszystko działa ale jakos dziwnie chodzi tak jak by strzelał w tłumik ale tak dziwnie co moze byc przyczyna zmiana kompa?? czy ze starego kompa oprócz immobil. trzeba cos przeprogramowac do nowego kompa??
To zależy jakiego kompa kupiłeś...
o ile dobrze się orientuję to najlepiej kupować praktycznie identycznego co się ma czyli nie tylko te same numery ale i ten sam rocznik/miesiąc bo najławiej go zaadaptować do swojego auta...
jeżeli komp był z innego rocznika to same immo może nie wystarczyć... co więcej, w niektórych przypadkach może też nie wystarczyć zgranie oprogramowania silnika...
o ile się nie mylę to procesory w sterownikach silnika już na etapie montażu mają wgrane swoje wewnętrzne oprogramowanie wykonawcze tzw. firmware a inny firmware procesora to inna praca całego sterownika silnika (jak coś pokręciłem to niech mnie mądrzejsi poprawią).
: 22 paź 2011, 20:59
autor: k44761
@oma142 - co do zmiany sterownika - jeśli zgadzają się numery sterownika zazwyczas robisz tylko immo.Co do Twojej sytuacji musisz sprawdzić czy czasem Twój nowy komputerek nie jest od wersji 40 zaworowej. Ostatnio miałem klienta A8 3.7Q 230KM, który miał założony sterownik od 3.7 FL 260KM, silnik pracował, dobrze się kręcił, ale w górnych partiach obrotów strzelał w tłumik.
Twoje problemy równie dobrze mogą nie wynikać z ECU. Jakie błędy są w sterowniku? Co widać w blokach pomiarowych?
@FOSS niekiedy nawet procesor jest inny, ale interpretacja map zapisanych w epromie z reguły jest taka sama. firmware z reguły jest identyczny w obrębie takiej samej grupy sterowników konkretnego producenta, pomimo czasem znacznych różnic w architekturze czy nawet samym procesorze