Strona 1 z 1

[D2 94 4.2PB/LPG ] Popsuta cewka

: 12 lis 2011, 01:14
autor: mdamian
Mam pytanie a pro po cewki zapłonowej , co się w nich psuje :?: :?:
Czy to może to że guma która nachodzi na czubek jest pęknięta :?: :?:
czy może coś innego w nich się psuje :?: :?:

: 13 lis 2011, 07:42
autor: pioter
Wydaje mi się że dostają przebicia , kiedyś się przypatrywałem popsutej to wyglądała jak by z boku iskrzyła . Jak ją znajdę to fotkę wstawię i zaznaczę w którym miejscu .

: 13 lis 2011, 10:14
autor: JIMM
Działanie cewki zapłonowej jest identyczne, jak działanie każdego transformatora. Z chwilą, gdy w uzwojeniu pierwotnym, w tym wypadku niskonapięciowym, pojawi się impuls elektryczny, spowoduje on namagnesowanie rdzenia, a tym samym zakłócenie szczątkowego pola magnetycznego, jakie się znajduje wewnątrz obudowy cewki. Zakłócenie to spowoduje natychmiastowe zaindukowanie siły elektromotorycznej w uzwojeniu wtórnym, w postaci napięcia o wartości około 1000 razy wyższej, niż wartość impulsu napięcia niskiego, który ją wywołał.
Mówiąc krótko......zwarcie pomiędzy uzwojeniami.

: 14 lis 2011, 20:24
autor: Judo
No właśnie pan z allegro wyslal mi 100 % sprawna cewke co zapewnial, ktora ma czubek odciety ( ustrzepiony ) na wysokosci jakiś 5 mm z jednej strony z z drugiej trzyma się na skrawku, myslicie ze to bedzie hulac czy lepiej oddać ??

: 15 lis 2011, 03:00
autor: robsonik4
załóż i sprawdź najprostsza metoda 8-)

: 15 lis 2011, 08:07
autor: Judo
Taki mam plan, dzisiaj zakładam, ale wydaje mi się że konstrukcyjnie bez powodu by nie zrobili tego dziubka , chociażby żeby dobrze przylegała...