[D2 96 2.8PB/LPG
] brak napiecia na wtyczce do pompy paliw
: 03 gru 2011, 16:47
autor: Marek_a8
Witam
Od dłuższego czasu próbuje rozkminić bolączke mojej ósemeczki.
Mialem taki problem ze autko chodziło sobie na wolnych obrotach z 5 minut może i gdy wsiadłem do niego wrzuciłem R nagle zaczęło się dusić dławić szybko przełączyłem na LPG i chodziło normalnie pojechałem do garażu i tam przerzuciłem z powrotem na PB i zaś zaczęło sie dusić dławic i zgasło. Na Pb nie chce chodzic na gazie chodzi dobrze więc podejrzewam pompe paliwa lecz na początku chciałem zobaczyć czy ona w ogóle chodzi. Posprawdzałem wszystkie bezpieczniki są OK, chciałem zobaczyć czy jest napięcie na wtyczce przy pompie co sie okazało nie ma w ogóle i nurtujący problem to:
1. Gdzie jest przekaźnik od pompy paliwa (wiem gdzie są przekaźniki ale nie wiem który to)
2. Chciałem zobaczyć czy pompa w ogóle chodzi ale jak podać jej napięcie na wtyczce (zdjęcie poniżej) próbowałem wiele kombinacji lecz niestety nic nie słychać żeby chodziła
: 03 gru 2011, 17:42
autor: maciu
brązowy to masa nie ma tam jak pomylić
jak nie ma tam prądu podczas kręcenia rozrusznikiem i jak jej podasz
nie pompuje to chyba dwie rzeczy ci się zepsuły na raz
: 03 gru 2011, 18:15
autor: Marek_a8
Podczas kręcenia rozrusznikiem??? myślałem że wystarczy włączyć zapłon i już powinna pompka chodzić
: 03 gru 2011, 19:19
autor: mdamian
Marek_a8 pisze:wystarczy włączyć zapłon
dokładnie , tak jest u mnie , włączam zapłon i słyszę jak pompa podaje paliwo ze zbiornika , nie trzeba kręcić silnikiem .
tylko że pompa dostaje sygnał chyba na około 1-2sek jak włączysz zapłon , a żeby sygnał szedł dalej do pompy to silnik musi pracować .
: 04 gru 2011, 08:14
autor: maciu
Marek_a8 pisze:Podczas kręcenia rozrusznikiem??? myślałem że wystarczy włączyć zapłon i już powinna pompka chodzić
no tak ale tylko na chwilkę a jak zaczniesz kręcić to powinna chodzić cały czas
i to już sterowane z ecu na podstawie czujników itp
: 04 gru 2011, 20:35
autor: johnmark
najlepiej będzie Ci to kolego sprawdzić w dwie osoby. Przewody do pompy paliwa to brązowy (minus) a zielony z czerwonym paskiem to jest plus. Podłącz do nich próbnik a następnie obserwując wskazanie włącz zapłon, powinno pojawić się na chwilę napięcie, wyeliminujesz problem dopływu prądu i będziesz wiedział czy koncentrować się na pompie czy też na dopływie prądu.
: 04 gru 2011, 20:37
autor: mdamian
a ja bym sprawdził pierw bezpieczniki ;-)
: 10 gru 2011, 19:38
autor: Marek_a8
Sprawa załatwiona jednak to była pompa jeszcze był orginał. :lol:
Dziwi mnie jednak to że po wyjęciu i podaniu jej napięcia cisza lecz przekręcilem wirnik ten na dole lekko śrubokrętem i podłączyłem ja pod napięcie i działa :?: :shock:
czyzby sie tylko zawisiła jest taka możliwość??
: 10 gru 2011, 19:47
autor: mdamian
skoro raz się tobie zawiesiła , to będzie się zawieszać , nowa pompa może rozwiązać ten problem ;-)
: 10 gru 2011, 20:11
autor: Marek_a8
no nowa rozwiązała problem autko śmiga.
narazie ze względu na idące świeta musiałem założyć zamiennik firma WRC narazie jeździ zobaczymy jak długo przynajmniej ma rok gwarancji.
: 10 gru 2011, 20:29
autor: mdamian
nie dopuszczaj PB poniżej połowy zbiornika i będzie oki . ;-)
Ja kupiłem najtańszy zamiennik pompy paliwowej i już ponad rok śmigam , nie daję zejśc poniżej pół zbiornika PB ;-)
: 26 maja 2012, 20:15
autor: oma142
mam pytanie mam tak jak kolega ale pompa napewno jest dobra i bezpieczniki tez a nie ma napiecia na kosce przy pompie... pomocy
: 26 maja 2012, 20:23
autor: mdamian
oma142, a sprawdzałeś napięcie na włączonym zapłonie czy wyłączonym :?:
Napięcie jest podawane na około 1-2 sek. do pompy , potem jest odłączone , aż silnik zakręci , wtedy znowu jest podawany prąd . Jedna osoba musi "kręcić silnikiem" , a druga musi sprawdzić czy jest prąd .
: 26 maja 2012, 20:37
autor: Mikigd
oma142 pisze:mam pytanie mam tak jak kolega ale pompa napewno jest dobra i bezpieczniki tez a nie ma napiecia na kosce przy pompie... pomocy
Pytanie - A który bezpiecznik odpowieda za pompę ? Gdzie jest ? Bo widzę że sprawdzałęś ten bezpiecznik