Strona 1 z 3

[D2 FL ALL ] Pytanie o zegary

: 01 sty 2012, 18:23
autor: sebos17
Czy ktoś orientuje się czy zegary w wersjach po FL komunikują się za pomocą CAN?

: 01 sty 2012, 21:34
autor: k44761
Jeśli chodzi o diagnostykę - nie. Ta jest po linii k.
Część transmisji leci po CANie (obroty silnika na przykład). Część informacji (większość) jest jednak podawana do zegarów analogowo.

Chcesz wymienić zegary w pre-lifcie na po-lift? Jeśli tak, pomogę bo sam robiłem i działa. Trzeba nabyć tylko zegary z wtyczkami (poliftowe mają 3 wtyczki), trochę poprzerabiać i podciągnąć magistralę CAN z ECU (najłatwiej jak autko ma tiptronic).

: 01 sty 2012, 22:58
autor: sebos17
k44761 pisze:Jeśli chodzi o diagnostykę - nie. Ta jest po linii k.
Część transmisji leci po CANie (obroty silnika na przykład). Część informacji (większość) jest jednak podawana do zegarów analogowo.

Chcesz wymienić zegary w pre-lifcie na po-lift? Jeśli tak, pomogę bo sam robiłem i działa. Trzeba nabyć tylko zegary z wtyczkami (poliftowe mają 3 wtyczki), trochę poprzerabiać i podciągnąć magistralę CAN z ECU (najłatwiej jak autko ma tiptronic).
Mam auto pol lifcie dlatego nie muszę nic zmieniać. Zbieram informacje ponieważ chcę wymienić kierownicę na tą od modelu D3 - zechciało mi się sterowania skrzynią łopatkami oraz multifunkcją do RNS-E :-P Gdyby zegary działały po CANie było by łatwiej

: 02 sty 2012, 12:16
autor: maciu
k44761 pisze:Jeśli chodzi o diagnostykę - nie. Ta jest po linii k.
Część transmisji leci po CANie (obroty silnika na przykład). Część informacji (większość) jest jednak podawana do zegarów analogowo.

Chcesz wymienić zegary w pre-lifcie na po-lift? Jeśli tak, pomogę bo sam robiłem i działa. Trzeba nabyć tylko zegary z wtyczkami (poliftowe mają 3 wtyczki), trochę poprzerabiać i podciągnąć magistralę CAN z ECU (najłatwiej jak autko ma tiptronic).
no właśnie jak zrobić rpmy po canie? miałem ten problem przy klimatyzacji
poliftowej i jedyne adaptery jakie znalazłem to do innych sygnałów lub do rpm
ale w drugą stronę czyli z CANa na stary sygnał - do montowania instalacji gazowych

: 02 sty 2012, 13:07
autor: k44761
Klimatyzację poliftową dopiero będę montował, bo zmieniam panel środkowy na ten pod dużą navi.
Nie potrzebne są żadne przejściówki i adaptery. Informacje o prędkości obrotowej silnika lecą sobie po szynie CAN pomiędzy ECU a sterownikiem tiptronika. ID komunikatu 001 lub 002, nie pamiętam. Wystarczy równolegle podpiąć przewody z zegarów CAN-H i CAN-L (wtyczka zielona piny odpowiednio 20 i 18) do sterownika silnika odpowiednio do pinów A9 i A10. Przy zegarach /panelu klimy robimy terminatorek z rezystora 1MΩ. dodatkowo potrzebne są sygnały CAN-H i CAN-L tzw convenience, bez nich nie będziesz miał np komunikatu o nie domknietych drzwiach i zegarek/wyświetlacz km nie wygaszają się po zamknięciu autka (w niczym to nie przeszkadza).

: 02 sty 2012, 13:13
autor: sebos17
Z tego co udało mi się ustalić, jeżeli zegary nie mają pełnego CANa to nie będą wyświetlane komunikaty na fisie z RNSe. Czy ktoś z forum montował już u sibie RNSe i czy komunikaty na fisie działały? Jeżeli tak jaki rocznik samochodu?

: 02 sty 2012, 13:28
autor: k44761
Ja jeszcze nie montowałem bo nie mam jeszcze panelu drewnianego, ale mam zegary poliftowe i RNSa i na krótko podpinałem - nie ma problemu, wyświetla się wszystko z RNSa poprawnie. Pamiętaj, że RNS ma swój "CAN", wpięty jest we wtyczkę zieloną piny 21 CAN-L i 22 CAN-H. Ja tak podpinałem i działa. dodatkowo przewody CLOCK,DATA,ENABLE miałem podpięte.
Nie mam pojęcia jak z manetkami do tiptronica, jaki masz sterownik multifunkcji?
Nie podłączysz nowego sterownika multifunkcji z D3 do CANu w poliftowej D2 bo komunikaty w D3 mają wyższe ID (większość), które nie będą rozumiane przez sterowniki CAN z d2 (na przykład przez sterownik asb) - tak mi się wydaje, nie robiłem takiego czegoś nigdy więc niech mnie ktoś poprawi.

: 02 sty 2012, 13:43
autor: sebos17
Jak podłączyć to ja już wiem, to nie problem, chodzi tylko o komunikaty na zegarach. Potrzebny jest CAN Infotainment aby wszystko było wyświetlane.

: 02 sty 2012, 15:19
autor: maciu
k44761 pisze:Klimatyzację poliftową dopiero będę montował, bo zmieniam panel środkowy na ten pod dużą navi.
Nie potrzebne są żadne przejściówki i adaptery. Informacje o prędkości obrotowej silnika lecą sobie po szynie CAN pomiędzy ECU a sterownikiem tiptronika.
najpierw trzeba tego cana w aucie mieć, z tego co widziałem na schematach
weszło to w modelowym 98, mówię o autach które cana nie mają
masz na to jakiś patent? masz rocznik 97 wiec u ciebie nie powinno cana być
ale w 3.7 przyznaje się nie zagłębiałem się

: 02 sty 2012, 15:27
autor: mdamian
u mnie jak vaguję to "CAN" nie działa , tylko "bez can" czyli u mnie też nie ma "Can"

: 02 sty 2012, 16:56
autor: FOSS
maciu pisze:
k44761 pisze:Nie potrzebne są żadne przejściówki i adaptery. Informacje o prędkości obrotowej silnika lecą sobie po szynie CAN pomiędzy ECU a sterownikiem tiptronika.
najpierw trzeba tego cana w aucie mieć, z tego co widziałem na schematach
weszło to w modelowym 98, mówię o autach które cana nie mają
masz na to jakiś patent? masz rocznik 97 wiec u ciebie nie powinno cana być
ale w 3.7 przyznaje się nie zagłębiałem się
maciu ale przecież sam napisałeś, że CAN wszedł w roku modelowym 1998 czyli będą to auta produkowane już w czerwcu 1997 i później... więc może kolega k44761 ma już modelowy 1998 (produkcja w drugiej połowie 1997 roku) :roll:

: 02 sty 2012, 21:01
autor: szeryfisch
zegary komunikuja sie z RNS i TMC za pomoca linii CAN. Ze swiatem zewnetrznym natomiast po linii K. Ale tylko te po FL.

: 02 sty 2012, 21:49
autor: maciu
FOSS pisze:
maciu pisze:
k44761 pisze:Nie potrzebne są żadne przejściówki i adaptery. Informacje o prędkości obrotowej silnika lecą sobie po szynie CAN pomiędzy ECU a sterownikiem tiptronika.
najpierw trzeba tego cana w aucie mieć, z tego co widziałem na schematach
weszło to w modelowym 98, mówię o autach które cana nie mają
masz na to jakiś patent? masz rocznik 97 wiec u ciebie nie powinno cana być
ale w 3.7 przyznaje się nie zagłębiałem się
maciu ale przecież sam napisałeś, że CAN wszedł w roku modelowym 1998 czyli będą to auta produkowane już w czerwcu 1997 i później... więc może kolega k44761 ma już modelowy 1998 (produkcja w drugiej połowie 1997 roku) :roll:
no dobra każdy wie ocb z rocznikiem i rocznikiem modelowym
w każdym razie kolega chyba mylnie załozył że każdy przed lift ma can

: 03 sty 2012, 09:02
autor: k44761
Mylicie pojęcia. CAN jest już w autkach od około 95roku, ale spina TYLKO ASB i ECU silnika. Powtarzam TYLKO.

Jeśli chodzi o diagnostykę VAGiem - to nie sprawdzisz nic po CAN, nawet w polifcie, chociaż CAN istnieje. A to dlatego, że diagnostyka (czyli wyjście na "zewnątrz" jest po linii K, chociaż systemy w środku komunikują się po magistralach CAN.

[ Dodano: 2012-01-03, 09:04 ]
zegary komunikuja sie z RNS i TMC za pomoca linii CAN. Ze swiatem zewnetrznym natomiast po linii K. Ale tylko te po FL.
- dokładnie tak jak pisze @szeryfisch

: 03 sty 2012, 17:55
autor: maciu
k44761 pisze:Mylicie pojęcia. CAN jest już w autkach od około 95roku, ale spina TYLKO ASB i ECU silnika. Powtarzam TYLKO.

Jeśli chodzi o diagnostykę VAGiem - to nie sprawdzisz nic po CAN, nawet w polifcie, chociaż CAN istnieje. A to dlatego, że diagnostyka (czyli wyjście na "zewnątrz" jest po linii K, chociaż systemy w środku komunikują się po magistralach CAN.

[ Dodano: 2012-01-03, 09:04 ]
zegary komunikuja sie z RNS i TMC za pomoca linii CAN. Ze swiatem zewnetrznym natomiast po linii K. Ale tylko te po FL.
- dokładnie tak jak pisze @szeryfisch
nikt tu nic nie myli, przeciez nie chodzi o diagnostykę, byc może w innych modelach CAN pojawił
się wcześniej, w A8 na schematach pojawia się w roczniku modelowym 97, niemniej gdyby była to
tylko niedokładność elsy to można sobie to łatwo rozpoznać po wiązce

wracając do problemu: czy masz patent na obejście braku rpm po CANie przy zakładaniu
nowszej klimy do starszego auta?